zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Audi Q7 - lifting i zmodyfikowane silniki

Rasowy SUV z Ingolstad przeszedł‚ kurację™ odmł‚adzającą…. Teraz Q7 prezentuje się jeszcze bardziej elegancko. Ma też mniejszy apetyt na paliwo.

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

 Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Samochody służbowe to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów doceniania pracowników wyższego szczebla - jeździ nimi już 96% dyrektorów i 51% kierowników w Polsce. W dzisiejszych czasach kupno takiego auta staje się przeważnie koniecznością, benefitem, który ma utrzymać w firmie dobrego pracownika.

Motywator dla pracowników, budowa prestiżu dla firmy

Z pewnością każdy pracownik kadry zarządzającej docenia to, że przedsiębiorstwo zapewnia mu wysokiej klasy auto i pozwala na korzystanie z niego w celach prywatnych (tak robi 86% polskich firm). Oznacza to nie tylko ogromną oszczędność prywatnych pieniędzy, które musielibyśmy przeznaczyć na zakup własnego auta, ale także brak wydatków na serwisowanie pojazdu i koszty paliwa - wszystko pokrywa bowiem pracodawca.

W przypadku pracowników niższego szczebla (np. przedstawicieli handlowych) auto jest dla nich przede wszystkim narzędziem pracy, ale benefitem może być jego klasa i marka.

 

Źródło: shutterstock.com

Każdy będzie bardziej zadowolony z jazdy dobrym, mało awaryjnym samochodem klasy B niż ogołoconym ze wszystkiego vanem klasy A, który na dodatek często się psuje. Lepsze auto sprawi, że nasz przykładowy handlowiec nie zacznie szybko szukać nowej pracy.

Jakie korzyści z tego tytułu czerpie firma? Znalezienie wysokiej klasy specjalisty kosztuje sporo pieniędzy i wymaga wiele czasu. Benefit w postaci dobrego auta z pewnością pozwoli na zatrzymanie takiego pracownika w firmie na dłużej. Ponadto takie samochody w rękach kadry zarządzającej oraz pracowników niższego szczebla pokazują, że przedsiębiorstwo jest bogate, ma świetną kondycję finansową i dba o pracowników.

Jak w polskich firmach wybiera się samochód służbowy?

Najmniej firm pozwala członkom kadry zarządzającej na wybór dowolnego modelu samochodu, bez względu na jego cenę. Najczęściej bowiem korzysta się z opcji limited user - chooser, czyli ograniczenia kwotowego. Prezes albo członkowie zarządu mogą podejmować decyzję o kupnie konkretnej marki, jeśli końcowa kwota nabytku nie przekroczy określonej granicy, np. 200 000 zł. Niektóre przedsiębiorstwa ograniczają liczbę producentów aut lub parametry dotyczące pojemności silnika (np. do 3,0 l) czy wyłączenia niektórych elementów wyposażenia (najczęściej dotyczy to napędu na wszystkie koła).

Są także przedsiębiorstwa, w których marka służbowych aut jest od razu ustalona i wymieniona w kontrakcie (np. w jednej z polskich korporacji dyrektorzy mogą liczyć na Audi A6, a prezes na Audi A8). W takim przypadku prezes ma podpisaną umowę z importerem samochodów, dzięki czemu może liczyć na rabaty za korzystanie z pojazdów jednego koncernu (np. Skoda Superb / Toyota Avensis dla prezesa, Skoda Fabia / Toyota Auris dla przedstawiciela).

W firmach z udziałem Skarbu Państwa auta służbowe wybierane są tylko i wyłącznie na drodze przetargów, w których nie można sugerować wyboru konkretnej marki ani modelu. Pod uwagę brane są koszty zakupu, napraw, przeglądów, koszty utrzymania (przede wszystkim spalania) i okres gwarancji.

Pracownicy niższego szczebla (przedstawiciele handlowi itd.) nie mają zazwyczaj żadnego wpływu na to, jakimi samochodami się poruszają. Decyzje podejmowane są przez kierowników, którzy najczęściej wybierają auta najtańsze, np. trzydrzwiowe vany klasy A lub B.

Jako ciekawostkę można podać fakt, że w niektórych krajach dokonuje się wyboru służbowego auta na zasadach narodowego patriotyzmu, a wszyscy zatrudnieni, poczynając od przedstawiciela handlowego, a na prezesie kończąc, poruszają się samochodami wyprodukowanymi w swojej ojczyźnie.

Jakie auta służbowe cieszą się największą popularnością w Polsce?

Źródło: toyotanews.pl

Jakie auto w leasing jest najczęściej brane pod uwagę przez polskich przedsiębiorców? Z danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Samochodów wynika, że w firmach do niego należących (po II kwartale 2014 roku) najpopularniejsze były Toyota Yaris, Ford Focus, Skoda Octavia oraz Fabia.

Jakie kwoty średnio przeznacza się na samochód dla kadry zarządzającej w Polsce? Raport firmy Kienbaum stwierdza, że nasze przedsiębiorstwa wydają średnio dwieście tysięcy na samochód dla prezesów i członków zarządów, sto dwa tysiące na pojazd dla dyrektorów i sześćdziesiąt dziewięć tysięcy na auto dla menedżerów.

Jakie auta służbowe cieszą się u nas największym zaufaniem?

Od trzynastu lat w Polsce odbywa się "Fleet Awards Polska", czyli plebiscyt, który jest odzwierciedleniem poziomu zadowolenia i zaufania krajowych fleet managerów. Opiniuje się w nim auta, produkty i usługi flotowe. W trzynastej edycji oceniano dziewięćdziesiąt pojazdów oraz sześćdziesiąt usług i produktów. W czasie tegorocznego Fleet Awards 2014 pojazdy i produkty podlegały ocenie stu osiemdziesięciu polskich zarządców flot oraz dziennikarzy i gości. Zwyciężyły samochody firmy Toyota. Najlepszym autem dla pracownika okazały się Toyota Yaris (klasa B), Skoda Rapid Spaceback (B+) i Ford Focus (C); za najlepszy SUV (często wybierany jako auto służbowe dla kadry zarządzającej) uznano Toyotę RAV4, zaś najlepszym modelem dla prezesa był Lexus GS 450h.

Najważniejsza strategia

Jak wybrać samochód służbowy dla pracownika? Każda firma powinna opracować odpowiednią strategię przyznawania samochodów służbowych i uwzględnić możliwość korzystania z nich w celach prywatnych. Wszystko po to, aby auto było traktowane przez pracowników jako atrakcyjny bonus, a nie należne im prawo. Jedynie w przypadku prezesów i dyrektorów najwyższego szczebla standardem stało się uwzględnianie tego rodzaju warunków przy podpisywaniu umowy o pracę.

Warto zainteresować się kompleksowymi ofertami leasingu oferowanymi przez niektórych producentów, które zawierają pełną obsługę floty, w tym m.in. ubezpieczenie, serwis, euro assistance, możliwość skorzystania z auta zastępczego i drugi komplet opon wraz z wymianą i przechowywaniem. Powinniśmy też wybierać auta mało awaryjne (istnieje wiele raportów o awaryjności poszczególnych modeli).

Ponadto w przypadku pokrywania przez firmę kosztów paliwa należy pomyśleć o opcji aut hybrydowych. Dziś wśród leasingowanych samochodów dominują te wyposażone w silniki Diesla. Ceny hybryd są podobne, a koszty ich utrzymania o wiele niższe (niskie spalanie, brak awaryjnych podzespołów, takich jak turbosprężarki, wtryskiwacze, filtry DPF). Dodatkowo auta hybrydowe mogą świadczyć o tym, że firma dba o ekologię, co podnosi jej prestiż.

 

 Źródło: http://www.toyotanews.pl/toyota/infografiki.html

 

 
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.