zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Wyzwania HR w dynamicznym środowisku biznesowym

Dni HR to bezpłatna konferencja pełna inspirujących prelekcji ekspertów i doświadczonych praktyków, którzy przeprowadzają Uczestników przez istotne wyzwania branży HR. Wystąpienia ekspertów nawiązują do aktualnych trendów i zagadnień związanych z HR.

Trening on the job dla nowo zatrudnionych pracowników

Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.

Nowoczesne rozwiązania dla departamentów HR podczas konferencji HR Solutions Trends już 22 maja 2018

Stosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych to klucz do sukcesu. Dlatego też są one coraz częściej wykorzystywane również w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Coraz więcej szefów działów personalnych wdraża i korzysta z nowych technologii oraz oprogramowania m.in. do oceny pracowników.
Podczas konferencji zostaną zaprezentowane nowoczesne systemy i rozwiązania informatyczne dla departamentów Human Resources. Swoje produkty i usługi zaprezentują kluczowi gracze na rynku, a wiedzą i doświadczeniem podzielą się eksperci branżowi.

Ścieżka Kariery Coacha

 

Magiczne słowo kryzys ostatnio wprowadza menedżerów i właścicieli firm w stan "odrętwienia" i letargu, kreuje wiele niepewności, obezwładnia działania.

Ścieżka Kariery Coacha, fot. shutterstock Ścieżka Kariery Coacha, fot. shutterstock

 

Czy tak rzeczywiście musi być? Stany hossy i bessy to przewidywalne okresy w ekonomii. Obecna bessa, według przewidywał Forum Forbsa, będzie najdłuższą i najdotkliwszą. Czy nie warto wykorzystać tego czasu na wzmocnienie własnej pozycji w firmie, na rozwój kompetencji, poprawienie swojego wizerunku i umiejętności interpersonalnych.

 

Ci, których interesuje coaching, jako możliwość własnego rozwoju mogą zaznajomić się ze ścieżką kariery coacha , jaką proponuje International Coach Federation. Obecnie dużo łatwiej jest uzyskać akredytację ICF, gdyż egzamin na pierwszy poziom zdaje się w języku polskim. Należy podkreślić, że akredytacja ICF weryfikuje umiejętności coach, a nie uczy ich na szkoleniach. Uzyskany dyplom w ICF wskazuje, że coach prowadzi swoje usługi coachingowe zgodnie ze standardami międzynarodowymi. Poniżej chciałabym przedstawić wymagania, jakie stawia ICF tym coachom, którzy chcieliby zweryfikować swoje umiejętności.

 

ICF oferuje 3 poziomy akredytacji międzynarodowej:

  • Associate Certified Coach (ACC) - w Polsce jest około 17 akredytacji.
  • Professional Certified Coach (PCC) - w Polsce są… 2 akredytacje.
  • Master Certified Coach (MCC) - w Polsce jest 1 osoba w trakcie procesu.

 

Jakie wymagania trzeba spełnić na poszczególnych poziomach?

  • ACC - 60 godzin szkoleń z coachingu, udokumentowanych 100 godzin przeprowadzonych sesji (w tym 25 godzin pro bono) z minimum 8-ma klientami, 10 godzin pracy z mentorem, 2 listy referencyjne od kwalifikowanych coachów oraz pozytywnie zdany egzamin ustny.
  • PCC - 125 godzin szkolenia, udokumentowanych 750 godzin przeprowadzonych sesji (w tym 75 godzin pro bono), minimum 25 klientów, 10 godzin pracy z coachem, 2 listy referencyjne, pozytywnie zdany trzyczęściowy egzamin.
  • MCC - 200 godzin szkoleń z coachingu, udokumentowanych 2500 godzin pracy z klientem w procesie coachingu , 35 klientów, 3 listy referencyjne, pozytywnie zdany trzyczęściowy egzamin na poziomie MCC.

 

Na co należy zwrócić uwagę decydując się na przystąpienie do akredytacji na poziomie ACC:

  • Tylko brane są pod uwagę godziny szkoleniowe, które rozwijają kompetencje coacha według standardów ICF (zaświadczenia).
  • Prowadzący szkolenie musi być doświadczonym teoretykiem i praktykiem w coachingu lub (i) akredytowanym coachem ICF.
  • Referencje może wystawić osoba, która, na co dzień zajmuje się coachingiem (potwierdzenie jej umiejętności i doświadczenia) i która dokonała kilku superwizji.
  • Mentorem jest coach akredytowany w ICF.
  • Egzamin zdaje się ustnie w języku polskim lub angielskim telefonicznie.
  • Koszt przystąpienia do egzaminu akredytacyjnego wraz z weryfikacją… dokumentów wynosi ok. $500.
  • Aplikacje można składać w ciągu całego roku.
  • Dyplom ICF wydawany jest w języku angielskim.

 

Te poziomy akredytacji można przejść indywidualnie (korzystając z różnych szkół‚ i kursów) jak również można zapisać się do jednej szkoły coachingu, która przeprowadza przyszłego coacha przez wszystkie wymagania i na koniec u szkolnych wewnętrznych egzaminatorów zdaje się egzamin.

 

Wielu z nas jest bardzo dobrymi i doświadczonymi coachami, którzy kończyli różne szkoły i kursy, może warto potwierdzić ten profesjonalizm. Klienci są coraz bardziej wyedukowani w obszarze coachingu, zatem powyższe informacje skierowane są nie tylko do coachów, ale też do potencjalnych klientów.

 

Czas kryzysu nie musi być czasem zmarnowanym i czasem przetrwania, warto wykorzystać go w nieco inny sposób niż dotychczas.

 

Anna Cywińska - Executive coach

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.