zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Wyzwania HR w dynamicznym środowisku biznesowym

Dni HR to bezpłatna konferencja pełna inspirujących prelekcji ekspertów i doświadczonych praktyków, którzy przeprowadzają Uczestników przez istotne wyzwania branży HR. Wystąpienia ekspertów nawiązują do aktualnych trendów i zagadnień związanych z HR.

Trening on the job dla nowo zatrudnionych pracowników

Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.

Nowoczesne rozwiązania dla departamentów HR podczas konferencji HR Solutions Trends już 22 maja 2018

Stosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych to klucz do sukcesu. Dlatego też są one coraz częściej wykorzystywane również w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Coraz więcej szefów działów personalnych wdraża i korzysta z nowych technologii oraz oprogramowania m.in. do oceny pracowników.
Podczas konferencji zostaną zaprezentowane nowoczesne systemy i rozwiązania informatyczne dla departamentów Human Resources. Swoje produkty i usługi zaprezentują kluczowi gracze na rynku, a wiedzą i doświadczeniem podzielą się eksperci branżowi.

COACHING

 

Kto z nas nie robił postanowień noworocznych: więcej czasu dla siebie i rodziny, koniec z nałogiem, będę ćwiczył, rozwiążę ten konflikt, napiszę książkę mojego życia. Jak to było w zeszłym roku? Udało Ci się dotrwać do maja? To i tak jesteś dobry - większość ludzi rezygnuje już w połowie lutego.

Coaching, fot. shutterstock Coaching, fot. shutterstock

 

Od jutra będę lepszy

Będę żył sensowniej, lepiej zorganizuję swoją pracę, zrobię to, co od dawna odkładałem.
Dlaczego tak rzadko wypełniamy takie postanowienia? Często sprawy pilne wypierają sprawy ważne i nie starcza nam na nie czasu i życiowej energii. Czasem ściana, która przed nami stoi, wydaje się nam zbyt wysoka do przeskoczenia. Czasem cele, które sobie stawiamy zdają się być sprzeczne i nie do pogodzenia.
Rezygnujemy, ale co jakiś czas poczucie, że w końcu powinniśmy coś zrobić wraca do nas w postaci psychicznego dyskomfortu.
Przychodzi Nowy Rok, podejmujemy nowe (lub te same) postanowienia i … rezultat jest taki jak poprzednio. Czy oznacza to, że jesteśmy zbyt słabi? Nie, po prostu bierzemy się do tego w niewłaściwy sposób.
"Dajcie mi punkt podparcia, a poruszę Ziemię".
Mało kto jak baron Munchausen potrafi sam wyciągnąć się za uszy.
Po to, by rozwiązać problem, potrzebny jest pewien dystans, spojrzenie z innego punktu widzenia, otwarcie nowych perspektyw, życzliwe wsparcie, ale i kontrola. I tu pojawia się coach.

 

Kim jest coach

Coach nie ma odpowiedzi, coach ma pytania. To stwierdzenie pozwala najlepiej zrozumie㇠istotę™ coachingu.
Coach nie jest konsultantem, który zbiera od klienta informacje i przedstawia mu propozycje rozwiązań„. Nie jest terapeutą, który tłumaczy pacjentowi, co robi źle i jak powinien się zachowywać.
Podstawą coachingu jest przekonanie, że Klient (osoba coachingowana) ma wewnętrzne zasoby, by rozwiązać swoje problemy, a rolą coacha jest mu pomóc dotrzeć do tych zasobów i uruchomią je.
Mówi się czasem, że coach "trzyma lustro", w którym klient widzi siebie lepiej, niż patrząc na siebie "od środka". Coaching jest dyscypliną bardzo młodą i dotychczas nie wykształciły się (i chyba nie wykształci się, tak jak nie ma polskiego odpowiednika słowa komputer) polski odpowiednik słowa coach.
Coach zapewniający rozwój wewnętrzny klienta nie jest tym samym, czym jest coach sportowy, ale pewne analogie są dość wyraźne.
To nie coach ma skoczyć wzwyż dwa i pół metra albo podnieść 200 kg sztangę, ale to on sprawia, że zawodnik tego dokonuje, a przekonanie go, że jest w stanie to zrobić, jest równie istotne jak wytrenowanie odpowiednich mięśni.

 

Proces coachingu

Inną podstawową zasadą coaching jest to, że agenda coachingu jest agendą klienta. Celem coachingu jest zmiana, ale to klient określa, jakiej zmiany chciałby dokonać w swoim życiu. Na pierwszym spotkaniu klient i coach określają obszary, nad którymi będą pracować i cele, które chcą osiągnąć.

 

Cele mogą… być rozmaite, od bardzo prostych (chcą schudnąć 15 kg, chcą robić 50 rozmów sprzedażowych dziennie) przez trudniejszą (chcą poprawić relacje z rodziną czy współmałżonkami) do globalnych (chcą mieć poczucie sensu w tym, co robić).
Oczywiście może okazać się (i najczęściej okazuje się w praktyce), że osiągnięcie pierwotnie określonego celu czy grupy celów, wiąże się z koniecznością przeanalizowania i zmiany zupełnie innych obszarów (rozwiązywanie problemów zwykle leży nie tam, gdzie się tego spodziewaliśmy).
Rozróżnia się pojęcia małej agendy (pomoc w konkretnych życiowych problemach) i wielkiej agendy (życia w zgodzie z wyznaczonymi przez nas wartościami). Rolą coacha jest pomóc znaleźć drogę, którą klient jest w stanie dojść do momentu, gdy to, co robi będzie dawać mu wewnętrzną równowagę, zadowolenie i poczucie spełnienia.

 

Wiele osób, zwłaszcza zorientowanych zadaniowo, może postrzegać coaching, jako dążenie do pewnego celu, który osiąga się po 3 czy 6 miesiącach. Tymczasem coaching  jest  procesem, którego skutkiem ma być zmiana w nas samych.


"Dajcie mi punkt podparcia, a poruszę Ziemię"
Dla wielu nawet silnych i sprawnych managerów coach może być takim punktem podparcia.


4Direct Search

 

Maciej Grzegrzółka - 4Direct Search
4Direct Search


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.