zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Wyzwania HR w dynamicznym środowisku biznesowym

Dni HR to bezpłatna konferencja pełna inspirujących prelekcji ekspertów i doświadczonych praktyków, którzy przeprowadzają Uczestników przez istotne wyzwania branży HR. Wystąpienia ekspertów nawiązują do aktualnych trendów i zagadnień związanych z HR.

Trening on the job dla nowo zatrudnionych pracowników

Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.

Nowoczesne rozwiązania dla departamentów HR podczas konferencji HR Solutions Trends już 22 maja 2018

Stosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych to klucz do sukcesu. Dlatego też są one coraz częściej wykorzystywane również w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Coraz więcej szefów działów personalnych wdraża i korzysta z nowych technologii oraz oprogramowania m.in. do oceny pracowników.
Podczas konferencji zostaną zaprezentowane nowoczesne systemy i rozwiązania informatyczne dla departamentów Human Resources. Swoje produkty i usługi zaprezentują kluczowi gracze na rynku, a wiedzą i doświadczeniem podzielą się eksperci branżowi.

Coaching menedżerski, krok po kroku

Aby coaching menedżera przyniósł pożądane efekty, trzy zainteresowane strony - menedżer, jego sponsor i coach muszą… wspólnie ustalić cele i reguły procesu. Odbywa się to zwykle na trzech spotkaniach, przed i po coachingu.
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Coaching menedżerski to wyjątkowy typ coachingu. Jest w nim dwóch klientów - menedżer i sponsor. Dlatego też obaj zainteresowani muszą uzyskać od coacha wszelkie niezbędne informacje i wspólnie ustalić reguły postę™powania. Dzięki temu bę™dzie można uniknąć zmian planu coachingu w trakcie procesu, a wszystkie zaangażowane strony- klient, jego sponsor i coach - bę™dą zadowolone zarówno z samego coachingu, jak i jego rezultatów.
W zależnoś›ci od kultury panującej w danej organizacji, spotkania trójstronne mają mniej lub bardziej formalny charakter. Najczęściej dochodzi do nich dwukrotnie: na począ…tku i na końcu procesu.
Coaching jest metodą przeznaczoną przede wszystkim dla menedżerów wyższego szczebla, których sponsor darzy zaufaniem. Celem jest wsparcie efektywności menedżera, a o konkretnym zakresie pracy z coachem decyduje sam menedżer. W sytuacjach, gdy oczekiwania przełożonego są… już menedżerowi znane, coach spotyka się najpierw tylko ze sponsorem, by poznać jego oczekiwania, a następnie przystępuje do pracy z menedżerem.

Pierwsze spotkanie: coach - sponsor

Podjęcie współpracy z coachem wynika zwykle z decyzji zarządzają…cego firmą i/lub dział‚u HR o konieczności wsparcia menedżera. Propozycja coachingu może wyjść zarówno ze strony firmy, jak i samego zainteresowanego. Im więcej było rozmów, czy to na poziomie zarządczym, czy z dział‚em HR, tym lepsza szansa na właściwe zdiagnozowanie potrzeb menedżera.
Pierwsze spotkanie coacha ze sponorem jest przede wszystkim przedstawieniem omówionych już z menedżerem oczekiwań firmy wobec efektów coachingu.
Coach powinien uważnie słuchać sponsora, by zrozumie㇠w jakim ś›rodowisku znajduje się klient, a zarazem jaka kultura zarzą…dzania obowiązuje w firmie. W trakcie spotkania ze sponsorem coach ma możliwość poprosić również o materiał‚y dodatkowe na temat klienta (np. o jego ocenę roczną, plan rozwoju kariery, etc.) lub na temat samej firmy (jej strategii, głównych celów, zasad funkcjonowania, etc.). Jeśli oczywiś›cie zakres coaching takiej dodatkowej wiedzy wymaga.
Podstawowym warunkiem spotkania mię™dzy coachem i sponsorem, jest ustalenie celu firmy/organizacji dla menedżera i zapisanie go. O ile cel nie jest już sformułowany, coach może zadać pytania, których wynikiem bę™dzie jego określenie. Pytania zależÄ… oczywiś›cie od tematu, nad jakim chce pracować firma, ale mogą np. dotyczy㇠roli menedżera w organizacji, jego dział‚ań, spodziewanych efektów pracy, zakresu zmian koniecznych do osią…gnię™cia planowanych efektów etc.
Kolejny punkt spotkania to określenie jasnych kryteriów, dzię™ki którym zleceniodawca bę™dzie mógł ocenić, czy zadanie zostało wykonane, a coaching pomógł osią…gnąć zamierzony efekt. Ustalanie kryteriów zależy od celu firmy. Inne bę™dą przy poprawieniu umieję™tnoś›ci zarządczych menedżera, inne przy pracy nad sztuką publicznej prezentacji, jeszcze inne, kiedy celem bę™dzie objęcie wyższego stanowiska lub praca nad rozwojem biznesu i zdobyciem nowych klientów.
O ile nie przedstawiono dokładnie zasad coachingu w trakcie rozmów wstę™pnych z zarządem lub dział‚em HR, teraz jest czas na dokładne zapoznanie sponsora z metodą coachingową i jej zasadami:

  • etycznymi (szczególnie zasadą poufności sesji),
  • technicznymi (czasu sesji, ich częstotliwości, zadań, etc.,
  • narzę™dziami stosowanymi w procesie,
  • przepływem informacji. Raporty z procesu coachingowego oraz wymiana informacji dotyczą współpracy coach-klient i są… objęte zasadą poufności. O dostępie do informacji dla sponsora decyduje wyłącznie klient; coach nie przekazuje informacji, ani raportów z przebiegu sesji.

Drugie spotkanie: coach - klient -sponsor

To kolejny krok w coachingu menedżerskim. Do rozmowy dołącza najważniejsza osoba procesu - menedżer.
W czasie spotkania najważniejsze elementy to:
- przedstawienie celu klientowi, o ile nie został już przekazany. Wyznaczony cel winien by㇠zaakceptowany przez klienta. Nie ma sensu rozpoczynać coachingu, jeś›li menedżer nie chce nad nim pracować lub nie ma do niego przekonania,
- przedstawienie kryteriów ustalonych ze sponsorem,
- przedstawienie zasad coachingu.

Trzecie spotkanie: coach - klient

Po spotkaniu trójstronnym odbywa się spotkanie klienta z coachem, czyli pierwsza sesja. Dla obu stron to możliwość bliższego poznania się, przedstawienia oczekiwań, bardziej szczegółowego wyjaśnienie zasad współpracy. Po spotkaniu klient powinien zdecydować o akceptacji wybranego coacha i rozpoczęciu coachingu.

Czwarte spotkanie - zakończenie procesu: coach - klient -sponsor

Kolejne spotkanie trójstronne odbywa się po zakończeniu procesu. Coach przypomina cel oraz kryteria ustalone w celu oceny efektywności procesu, a klient wraz ze sponsorem oceniaja, czy cele zostały osiągnięte.
Jeśli wymagana jest obiektywna ocena rezultatów można ponownie zastosować narzę™dzia diagnozujące, wykorzystywane na pierwszych sesjach. Jednak już w trakcie procesu, który trwa najczęściej od 3 do 6 miesięcy, klient ma możliwość przedstawienia postępów. Sponsor może również w tym okresie sam dostrzec pożądane zmiany u menedżera.
Na czwartym spotkaniu klient decyduje również zazwyczaj, czy odbę™dzie się w przyszłoś›ci (po kilku miesią…cach) sesja typu "follow-up".

 

Irena Iwasiewicz - Coach


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.