zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Wyzwania HR w dynamicznym środowisku biznesowym

Dni HR to bezpłatna konferencja pełna inspirujących prelekcji ekspertów i doświadczonych praktyków, którzy przeprowadzają Uczestników przez istotne wyzwania branży HR. Wystąpienia ekspertów nawiązują do aktualnych trendów i zagadnień związanych z HR.

Trening on the job dla nowo zatrudnionych pracowników

Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.

Nowoczesne rozwiązania dla departamentów HR podczas konferencji HR Solutions Trends już 22 maja 2018

Stosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych to klucz do sukcesu. Dlatego też są one coraz częściej wykorzystywane również w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Coraz więcej szefów działów personalnych wdraża i korzysta z nowych technologii oraz oprogramowania m.in. do oceny pracowników.
Podczas konferencji zostaną zaprezentowane nowoczesne systemy i rozwiązania informatyczne dla departamentów Human Resources. Swoje produkty i usługi zaprezentują kluczowi gracze na rynku, a wiedzą i doświadczeniem podzielą się eksperci branżowi.

Kiedy coaching, jaki coaching

 

Młody człowiek, myślący o karierze menedżerskiej, zagadnął mnie kiedyś o to, na którym etapie kariery menedżera warto podjąć "zajęcia z coachem" i skąd ma wiedzieć, że "dany moment jest właściwy"? Odpowiedziałem na to, że sam po raz pierwszy skorzystałem z rodzaju coachingu już u progu kariery, kiedy rozpoczynałem pracę w charakterze konsultanta. Uznałem wtedy, że jeśli chcę pracować z ludźmi nad ich problemami, muszę sam korzystać ze wsparcia drugiej, kompetentnej osoby. Była to tzw. superwizja, czyli "coaching dla coachów" (z czego korzystam zresztą dziś).

Kiedy coaching. Fot. Shutterstock Kiedy coaching. Fot. Shutterstock

Początek czegoś nowego - nowa praca, stanowisko, zmieniony zakres obowiązków, to dobry moment do skorzystania z coachingu pomocnego w szybkim i świadomym wdrożeniu w nowy obszar (w DBM taki rodzaj coachingu nazywamy "On-Boardingiem", czyli "zaokrętowaniem", wejściem "na pokład").

 

Inny moment, w którym warto skorzystać z pomocy coacha to kryzys, przeżywana trudność, narosły problem, który ze swej natury domaga się pogłębionej refleksji, spojrzenia z różnych perspektyw i - bardzo często - zmiany dotychczasowych zachowania lub strategii radzenia sobie w określonych sytuacjach. W DBM nazwaliśmy ten rodzaj coachingu "Quick-Wins", co oddaje jego interwencyjny charakter, zorientowany na konkretny problem i uzyskanie efektu w krótkim horyzoncie czasowym. Typowym przykładem może być zlecenie, które otrzymałem od międzynarodowego koncernu, posiadającego w Polsce zakłady produkcyjne. Jednemu z dyrektorów produkcji zaproponowano aby skorzystał z coachingu w celu poprawy swojego stylu komunikowania się z menedżerami na równorzędnych stanowiskach. W sesji inicjującej program, w której wziął udział klient, jego przełożony i coach, szef bez owijania w bawełną wyłożył swój punkt widzenia. Z jego perspektywy mój klient osiągał wybitne wyniki biznesowe, mając jednocześnie opinię osoby nadmiernie pryncypialnej i skłonnej do konfrontacji. W efekcie jego koledzy na równorzędnych stanowiskach niechętnie z nim współpracowali, co odbijało się na skuteczności funkcjonowania całego zakładu.

 

są też sytuacje, w których lider potrzebuje partnera do omawiania i konfrontowania swoich pomysłów na biznes i sposobów ich realizacji (tzw. Business Coaching). Może to dotyczyć wsparcia coachingowego w realizacji strategii czy szczególnie ważnych projektów, od których zależy nie tylko sukces firmy czy działu, ale też powodzenie samego lidera. Pracowałem kiedyś z klientem, który po latach pracy na wysokim menedżerskim stanowisku, postanowił otworzyć własny biznes. Świadomy tego, że wkracza na nieznaną dla siebie drogę, wymagającą namysłu i gruntownej oceny nowego pomysłu, poprosił mnie o wsparcie coachingowe. Nie oczekiwał przy tym, że będę konsultował biznesowe "za" i "przeciw" (dziedzina, w której chciał działać była mi zupełnie obca). Liczył‚ raczej na możliwość przedyskutowania różnych dylematów i wątpliwości. miał też nadzieję, że pytania coacha pomogą mu odkryć nie dostrzegane jeszcze aspekty przedsięwzięcia i konkretnych inicjatyw i decyzji.

 

Osobiście najczęściej pracuję z menedżerami w dłuższych programach typu Executive Coaching. Tu na ogół celem programu (i powodem jego zamówienia) jest potrzeba i chęć rozwoju. Takie programy bywają wnioskiem-rekomendacją z oceny okresowej lub wynikają z własnej refleksji menedżera i stanowią element indywidualnej ścieżki rozwoju kadry kierowniczej. są one na ogół świadomie podjętą przez klienta pracą mającą na celu rozwój jego warsztatu menedżerskiego, a czasem także dobre przygotowanie do kolejnych szczebli w karierze. Programy te z reguły obejmują zastosowanie różnych narzędzi diagnozy i pozyskania informacji zwrotnej (tzw. 360 stopni, Peer-To-Peer Feedback, testy, obserwacja klienta przez coacha w codziennej pracy, itp.). Executive Coaching to fascynująca podróż w nieznane - w pełniejsze odkrywanie siebie w obecnej roli, w rozpoznawanie swoich aspiracji i identyfikowanie umiejętności i postaw, które muszą zostać wypracowane aby te aspiracje zrealizować.

 

są… wreszcie sytuacje zawodowego lub życiowego rozdroża - narastającego poczucia, że przyszedł‚ czas na zmianę. Wtedy u wielu osób pojawia się potrzeba porozmawiania z kompetentnym partnerem w ramach tzw. life coachingu (coachingu dotyczącego całego życia lub wybranych, niekoniecznie biznesowych, jego aspektów). To również dobry moment na tzw. coaching kariery. W DBM jest to element programów kontynuacji kariery, czyli tzw. outplacementu. Sytuacja zmiany pracy stwarza naturalną okazję do dokonania "bilansu zamknięcia" tego co za nami, do podjęcia refleksji, na którą na co dzień nie ma czasu: co w dotychczasowej pracy dawało mi satysfakcję, co robiłem naprawdę dobrze, w jakim środowisku czułem się najlepiej? Taka chwila namysłu w towarzystwie profesjonalnego coacha daje dobrą podstawę do zdecydowania o tym co dalej. Czy następny krok w karierze ma być prostą kontynuacją tego co ostatnio robiłem/robiłam? A może to okazja by zacząć coś nowego, o czym być może zawsze marzyłem, ale na co nie byłem do tej pory, z różnych powodów, jeszcze gotowy.

 

Jak widać dobrych powodów i właściwych momentów do skorzystania z coachingu jest wiele. Ważne, aby nie czekać z tą decyzją do chwili, w której problem urasta do gigantycznych rozmiarów i w efekcie bywa nierozwiązywalny. Szkoda też czasu na dryfowanie z nurtem kolejnych okazji, na przykład propozycji pracy. Bywa, że mija kilkanaście lat kariery i z perspektywy czasu nie dostrzegamy żadnego ważnego momentu, który byłby przedmiotem naszego autentycznego wyboru. Prawdziwi profesjonaliści wiedzą, że najtrudniej pomóc sobie samemu. Dlatego mają odwagę i klasą aby wejść w dialog na swój temat, aby pozwolić coachowi na postawienie sobie niełatwych pytań - odwagą śmiałego wypuszczenia się w rozwojową podróż w towarzystwie życzliwego i fachowego towarzysza.

 

DBM Polska

 

Piotr Kociołek - DBM Polska
DBM Polska


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.