zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Wyzwania HR w dynamicznym środowisku biznesowym

Dni HR to bezpłatna konferencja pełna inspirujących prelekcji ekspertów i doświadczonych praktyków, którzy przeprowadzają Uczestników przez istotne wyzwania branży HR. Wystąpienia ekspertów nawiązują do aktualnych trendów i zagadnień związanych z HR.

Trening on the job dla nowo zatrudnionych pracowników

Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.

Nowoczesne rozwiązania dla departamentów HR podczas konferencji HR Solutions Trends już 22 maja 2018

Stosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych to klucz do sukcesu. Dlatego też są one coraz częściej wykorzystywane również w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Coraz więcej szefów działów personalnych wdraża i korzysta z nowych technologii oraz oprogramowania m.in. do oceny pracowników.
Podczas konferencji zostaną zaprezentowane nowoczesne systemy i rozwiązania informatyczne dla departamentów Human Resources. Swoje produkty i usługi zaprezentują kluczowi gracze na rynku, a wiedzą i doświadczeniem podzielą się eksperci branżowi.

Odejść, ale dokąd? Analiza opcji kariery

 

Menedżerka Sue ma 38 lat i przez jej firmę przetoczyła się fala zwolnień. Na skutek decyzji amerykańskiej organizacji macierzystej europejska filia w której pracowała Sue została zamknięta. Kilku menadżerów otrzymało oferty pracy w innych oddziałach firmy, większość musiała odejść po otrzymaniu odprawy. Sue należała do tych szczęściarzy, którym zaproponowano przejście do filii w innym mieście.

fot. shutterstock fot. shutterstock

Ale sposób "podsumowania" jej dotychczasowej pracy wstrząsnął nią na tyle, że czuła się głęboko urażona całym procesem. Postanowiła skorzystać z pomocy prywatnego coacha i przeanalizować inne opcje rozwoju zawodowego.

 

O ile plan Sue jest dość jasny: "za cztery lata dyrektorem generalnym organizacji", tak droga do niego wiedzie kręta. Sue wie, że potrzebuje doświadczenia i jest gotowa na jeszcze jedną lub dwie zmiany pracy. Pod okiem coacha przygotowała CV i spotkała się z headhunterem w sprawie możliwości dla Sue na obecnym rynku pracy. W ciągu dwóch tygodni przedstawiono jej dwie oferty pracy w innych organizacjach.

 

Sue doszła do pierwszej w sumie poważnej decyzji - którą firmę wybrać? Zdaje sobie sprawę, że nie jest to decyzja kluczowa. Jest przecież gotowa na 1-2 zmiany pracy, więc najbliższy angaż może wykorzystać instrumentalnie (doświadczenie, kontakty, pieniądze). Jednak w głębi ducha Sue czuje obawę przed nieznaną sobie firmą ("A jeśli sobie nie poradzę w nowym środowisku pracy?") i raczej chciałaby zostać w obecnej firmie.

 

Aby poradzić sobie z tą decyzją, Sue skorzystała z narzędzia coachingu: listy kryteriów. Wraz z coachem przygotowała zestaw kryteriów oceny miejsca pracy, a następnie przepuściła przez ten zestaw swoją obecną firmę oraz dwie firmy które znalazł dla niej headhunter.

 

Oto lista, która powstała podczas sesji coachingowej:

 

Kryteria  /  Organizacja A  /  Organizacja B  /  Organizacja C  /

Szanse na stanowisko dyrektora generalnego  /  8  /  6  /  8  /
Praca                                                                        /  4  /  8  /  8  /
Rozwój zawodowy                                                 /  8  /  4  /  5  /
Jakość życia                                                          /  6  /  6  /  5  /
Lokalizacja                                                               /  7  /  9  /  1  /
Hierarchia                                                                /  4  /  9  /  5  /
Wynagrodzenie                                                      /  6  /  5  /  9  /
Urok świata biznesu                                              /  8  /  4  /  9  /
Przyjemność                                                           /  8  /  3  /  6  /
Zadania zawodowe                                               /  8  /  2  /  5  /

Suma punktów                                                      /  67  /  56  /  61  /

Miejsce w rankingu                                              /  1  /  3  /  2  /

 

Sue była zaskoczona, kiedy zobaczyła tabelę. Organizacja C była jej organizacją macierzystą i nie znalazła się na pierwszym miejscu listy. Sue zaczęła się zastanawiać dlaczego tak się stało i stwierdziła, że zaślepił‚ ją… pakiet wynagrodzenia w połączeniu z atrakcyjnością świata biznesu (obie dziewiątki i duża przewaga nad pozostałymi firmami). Inne czynniki - jak rozwój zawodowy -  znalazły się na dalszym planie. Sue była zdziwiona jak mało brakowało do podjęcia złej decyzji. Sama często ewaluowała opcje biznesowe, lecz nigdy nie brała pod uwagę tej metody w odniesieniu do osobistych decyzji.

 

Obecnie Sue jest związana z organizacją A i bardzo cieszy się z dokonanego wyboru.

 

Narzędzie "lista kryteriów" bardzo pomaga nie tylko w ocenie firm jako potencjalnych miejsc pracy, ale też w uświadomieniu sobie swoich wzorców oceny i myślenia w stosunku do swojej osoby. Wybór kariery to przecież test charakteru, którego efekty są bardzo widoczne.

 

"Lista kryteriów" bardzo działa na wyobraźnię. Trzeba wyobrazić sobie siebie w nowej sytuacji i "zmierzyć" emocje jakie wywołuje taki obraz. Czy to radość? Ekscytacja nowością? Obawa przed porażką na oczach nieznanych osób? "Lista kryteriów" pozwala także na refleksję. Ponieważ zebranie wszystkich ocen dla wszystkich porównywanych podmiotów trwa jakiś okres czasu, można zebrać wiarygodne dane bez emocjonalnej huśtawki i wpływu innych wydarzeń na emocje w danym momencie.

 

Przygotowując tabelę z ocenami, należy koniecznie opisać poszczególne wyniki punktowe. Pamięć ludzka jest mimo wszystko zawodna i bardzo łatwo nią manipulujemy. Nawet jeśli dziś perfekcyjnie pamiętasz powody takiej a nie innej oceny, to za tydzień może się to zmienić. Opis "brakuje tylko portretu feldmarszałka na ścianie" mówi dużo więcej o atmosferze firmy niż zwykłe "2". Opisy pomagają również na bieżąco monitorować firmę - jeśli jakieś kryterium się pogorszy, może się okazać że jedynym rozsądnym wyjściem jest szybki powrót na rynek pracy.

 

więcej wskazówek na temat coachingu kadry zarządzającej - przydatnych zarówno zawodowym coachom, jak i menedżerom postawionym przed koniecznością prowadzenia coachingu w swoim zespole - między innymi opis siedmiu kompetencji coacha oraz gotowy do stosowania szczegółowo opisany model coachingu "Coaching Achieve" znajdziesz w książce "Coaching kadry kierowniczej" Sabine Dembkowskiej, Fiony Eldridge, Iana Huntera (Wydawnictwa Profesjonalne PWN, 2010). Książka jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.pwn.pl.

 

KarieraManagera.pl
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.