zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Wyzwania HR w dynamicznym środowisku biznesowym

Dni HR to bezpłatna konferencja pełna inspirujących prelekcji ekspertów i doświadczonych praktyków, którzy przeprowadzają Uczestników przez istotne wyzwania branży HR. Wystąpienia ekspertów nawiązują do aktualnych trendów i zagadnień związanych z HR.

Trening on the job dla nowo zatrudnionych pracowników

Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.Rozpoczynanie pracy w nowych warunkach, a także w zupełnie nowym otoczeniu dla większości osób jest sytuacją stresującą. Nowo zatrudniony pracownik przychodzi do nowej firmy z wieloma obawami: martwi się, czy się sprawdzi, a także czy uda mu się w pełni wykorzystać umowę na czas określony, aby zdobyć stałe zatrudnienie i pokazać, ile jest wart.

Nowoczesne rozwiązania dla departamentów HR podczas konferencji HR Solutions Trends już 22 maja 2018

Stosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych to klucz do sukcesu. Dlatego też są one coraz częściej wykorzystywane również w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Coraz więcej szefów działów personalnych wdraża i korzysta z nowych technologii oraz oprogramowania m.in. do oceny pracowników.
Podczas konferencji zostaną zaprezentowane nowoczesne systemy i rozwiązania informatyczne dla departamentów Human Resources. Swoje produkty i usługi zaprezentują kluczowi gracze na rynku, a wiedzą i doświadczeniem podzielą się eksperci branżowi.

Relacja wzajemnego zaufania

Relacja mię™dzy klientem a coachem to profesjonalne partnerstwo. Jego cel to wspieranie klienta w osiągnięciu celów. Bez wzajemnego zaufania nie do osią…gnię™cia.
Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

Z punktu widzenia klienta, ważnymi cechami coacha w takiej relacji są… umieję™tność słuchania, rozumienia, szczerość i odwaga w formułowaniu myśli oraz doświadczenie. Równie znaczące jest to, by klient czuł się swobodnie i był pewny poufności spotkań. Stąd najważniejsze w relacji klient-coach są… zaufanie i szacunek.

Menedżerowie, a szczególnie ci zajmujący najwyższe stanowiska, mogą by㇠na począ…tku nieufni wobec coacha. Doś›wiadczeni, z dużÄ… praktyczną wiedzą i umieję™tnoś›ciami, wię™kszość czasu zajęci sprawami kluczowymi dla firmy, mają również zazwyczaj za sobą dużÄ… ilość szkoleń, które przechodzili na kolejnych szczeblach kariery.
Na tym etapie rozwoju zawodowego rzadko uczestniczą w szkoleniach, bą…dź to z braku czasu, bą…dź uważając, że to obowiązek młodszych. Decydują się na rozwój własny, najczęściej przez prenumeratę menedżerskich periodyków. Coaching, jako metodę rozwoju, biorą pod uwagę™ stosunkowo od niedawna, a jego mylne, obiegowe definicje nie ułatwiają im podję™cia decyzji. Sugerowane w błędnych określeniach założenie, że coach to ktoś, kto bę™dzie im mówił co mają robić, wzbudza niechęć do wypróbowania nowej metody.

Dlatego też, kiedy już nawet menedżer zdecyduje się na coaching, często bywa, że zaczyna od obserwacji coacha. Pierwsze dwie, trzy sesje mogą by㇠próbą. Dla coacha, który zachowując swój profesjonalizm zgodny z etyką, przekonuje klienta do zaufania mu, ale i dla klienta - że nie ma nic złego w mówieniu o swoich słabych stronach. A to częsty problem
liderów na najwyższych stanowiskach. Czują się oni osamotnieni, rzadko mają okazję do opowiadania o swojej pracy i problemach z nią związanych. Najczęściej to oni właśnie muszą by㇠słuchaczami. Do nich trafiają nierozwiązane sprawy, problemy podwładnych o wię™kszym lub mniejszym znaczeniu. Nie mogą i nie chcę okazywać słabości, obawiając się błędnej interpretacji.

Uważna obecność coacha, konsekwencja, szczerość oraz brak oceny, ułatwiają klientowi podejmowanie wyzwań, bez obawy o potknięcia lub niedoskonałości. Po kilku takich sesjach może nawet okazać się, że ulega zmianie główny cel procesu, gdyż klient decyduje się odkry㇠przed coachem wszystkie karty i wytyczy㇠cel z jego punktu widzenia najważniejszy.

Ponieważ zaufanie w coachingu odgrywa kluczową rolę, klient powinien mie㇠możliwość wyboru coacha. W takim wyborze nie ma nic złego ani niestosownego. Dlatego osobom zarządzają…cym przedstawia się najczęściej kilka kandydatur coachów do współpracy. Kontakt osobisty jest bardzo ważny, ponieważ umożliwia ocenę coacha nie tylko na podstawie jego cv i doświadczeń, ale również na podstawie pierwszego wrażenia: klient od począ…tku powinien odczuwać chęć do współpracy z danym coachem.
W trakcie coachingu klient nie jest pozbawiony kolejnego narzę™dzia, które daje mu możliwość oceny coacha. To feedback, o który powinien zapytać coach po każdej sesji. Dotyczy on przebiegu spotkania, jak również oceny samego coacha. Podstawą relacji relacji i dla jednej, i dla drugiej strony jest szczerość. Dlatego bardzo ważne jest, by klient wprost powiedział‚ o pozytywnych i negatywach sesji, jeś›li takie się pojawiły.
Oczywiś›cie klient zawsze może podjąć decyzję o zmianie coacha. Nie wpł‚ywa to jednak dobrze ani na proces, ani na kolejną relację. Dlatego często podkreśla się znaczenie pierwszego spotkania i wrażenia. Szczególnie dotyczy to top menedżerów, których coaching nierzadko ma wpł‚yw na znaczą czꙶć aktywnoś›ci zawodowych.

 

Irena Iwasiewicz - Coach


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.