zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Co jest efektem, a co wartością pracy kreatywnej

Jak zdefiniować marnotrawstwo w przypadku pracy kreatywnej? Nie da się tu przecież zaplanować taktu produkcji jak w fabryce.

 

 

Jak zdefiniować marnotrawstwo w przypadku pracy kreatywnej? Nie da się tu przecież zaplanować taktu produkcji jak w fabryce. Wynik jest nieprzewidywalny, a postępowanie zmienia się
w przypadku każdego kolejnego produktu (projektu), ponieważ kreatywność polega właśnie na tym, że tworzy się coś nowego.  Na pierwszy rzut oka trudno więc wskazać czynności istotne (tzn. te związane z wytwarzaniem wartości), poboczne i zupełnie niepotrzebne - te ostatnie to właśnie marnotrawstwo.

- To niezupełnie trafny obraz. Czy kreatywność ma polegać na tym, że nie wiemy, co i jak robimy? Projekty, które mają charakter pracy koncepcyjnej, bardzo często przebiegają podobnie. Trzeba podjąć te same kroki, w ten sam sposób, by uzyskać rezultat tego samej rodzaju, choć nie dokładnie taki sam - wyjaśnia prezes Staufen Polska.

Niezwykle istotne jest określenie oczekiwań klienta. To od niego zależy, czy efekty naszej pracy mają wartość. Z drugiej strony,
w przypadku pracy kreatywnej klient bardzo rzadko kupuje gotowy produkt, lecz raczej stawia przed nami określone zadanie.

- Warto zadać sobie kilka pytań. Na przykład, jak dużo czasu zajmuje nam modyfikacja produktu, jeśli zajdzie taka potrzeba? Czy organizacja naszej pracy jest wystarczająco elastyczna? Czy oczekiwania klientów, formułowane na różne sposoby, potrafimy sprawnie przełożyć na konstruktywne działania? - mówi Katarzyna Szczupał-Vieweg.

W usprawnianiu tego rodzaju procesów tkwi duży potencjał. Jest jeszcze inny problem, którego często nie widać od wewnątrz. Kreatywnością nazywamy nieraz rozwiązywanie problemów, których można i trzeba unikać. W ten sposób można przecież nazwać doraźną naprawę jakiejś maszyny przy pomocy elementów zupełnie do tego celu nieprzeznaczonych.

- Efektowne, ale czy efektywne na dłuższą metę? Zamiast ciągle na nowe sposoby rozwiązywać podobne problemy, lepiej tworzyć standardy, które służą temu, by pracowało się nam lepiej
i sprawniej
- podkreśla prezes Staufen Polska.  

 


STAUFEN.POLSKA

 

Anita Nowak - STAUFEN.POLSKA
STAUFEN.POLSKA


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.