zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Jak efektywnie wyznaczać cele?

 

Stawianie celów jest jednym z kluczowych działań zarządczych. Od jakości celu zależy ostateczny rezultat, a z rezultatów są… rozliczani zarówno pracownicy, jak ich przełożeni. Poniżej prezentujemy model SMART - popularny i sprawdzony sposób badania jakości celów.

 

Ustalane cele powinny by㇠SMART:

{C}1.     {C}Specific - konkretne, jasno określone,

{C}2.     {C}Measurable - mierzalne,

{C}3.     {C}Ambitious - ambitne, stanowiące wyzwanie,.

{C}4.     {C}Realistic - realistyczne, osiągalne,

{C}5.     {C}Time - bound - określone w czasie, posiadające ostateczny termin realizacji.

 

1. Specific - konkretne, jasno określone

Mgliste, niedookreślone cele nie mogą być wytycznymi do racjonalnego działania i podstawą oceny pracy innych. Dobrze sformułowany cel powinien mieć jasno zdefiniowany rezultat. Jeśli w ramach jednego celu ma być więcej rezultatów, wszystkie powinny być opisane. Fakt, że pracownik dokładnie wie, dokąd zmierza, przybliża go do realizacji celu.

2. Measurable - mierzalne

Musi istnieć jakaś miara oceny stopnia realizacji celu; najlepiej, gdy jest to kryterium określone liczbowo. Gdy nie da się tego zrobić, należy poszukać najbardziej jednoznacznych kryteriów jakościowych.

 

Niektóre cele trudniej zmierzyć niż inne. Ich realizacji nie można określić poprzez ilość sztuk, procenty, złotówki, itp. Jednak nie oznacza to, że w ogóle nie można ich zmierzyć. W takich sytuacjach można wykorzystywać wskaźniki innego rodzaju. Na przykład wskaźnikiem satysfakcji pracowników sprzedaży może być absencja i rotacja w tym dziale. Jakość obsługi klienta można mierzyć takimi wskaźnikami, jak liczba otrzymanych reklamacji czy procent utraconych klientów.

 

Należy unikać wskaźników, które nie mierzą celu, np.:

  • liczba stron w raporcie jako wskaźnik wykonania raportu,
  • liczba odbytych szkoleń jako wskaźnik zdobytych umiejętności,
  • ilość wizyt u klienta jako wskaźnik efektywności sprzedaży.

 

3. Ambitious - ambitne, stanowiące wyzwanie

Wyznaczając cel należy pamiętać, że jego osiągnięcie ma coś zmienić. Dlatego za każdym razem, formułując cel i jego miarę warto zastanowić się, czy jest on na tyle ambitny, że wyzwoli w pracowniku wolą i determinacją do jego osiągnięcia i czy będzie dla niego wyzwaniem.

4. Realistic - realistyczne, osiągalne

A może poprzeczka powinna być opuszczona nieco niżej? Po zadaniu sobie pytania o wyzwania związane z danym celem trzeba spojrzeć na drugą stronę medalu. Czy pracownik będzie w stanie osiągnąć cel na danym poziomie z takimi zasobami, które ma lub potencjalnie może mieć? 
Podczas realizacji celów mogą też pojawić się bariery opóźniające osiągniecie celu na ustalonym poziomie. Wziąwszy to pod uwagę, trzeba spojrzeć realnie na kwestią czasu, w jakim dane cele mnogą być osiągnięte.

 

5. Time-bound - określone w czasie, posiadające ostateczny termin realizacji

Przy formułowaniu celu nie może zabraknąć ostatecznego terminu jego osiągnięcia. Bez tego elementu trudno będzie określić, czy pracownik już go osiągnął czy nie. Jest to także warunek skutecznego monitorowania: wiedząc, ile czasu zostało do realizacji celu, możemy ocenić, czy można go osiągnąć i jeśli trzeba - podjąć działania korygujące.

House of Skills

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.