zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Jak efektywnie wyznaczać cele?

 

Stawianie celów jest jednym z kluczowych działań zarządczych. Od jakości celu zależy ostateczny rezultat, a z rezultatów są… rozliczani zarówno pracownicy, jak ich przełożeni. Poniżej prezentujemy model SMART - popularny i sprawdzony sposób badania jakości celów.

 

Ustalane cele powinny by㇠SMART:

{C}1.     {C}Specific - konkretne, jasno określone,

{C}2.     {C}Measurable - mierzalne,

{C}3.     {C}Ambitious - ambitne, stanowiące wyzwanie,.

{C}4.     {C}Realistic - realistyczne, osiągalne,

{C}5.     {C}Time - bound - określone w czasie, posiadające ostateczny termin realizacji.

 

1. Specific - konkretne, jasno określone

Mgliste, niedookreślone cele nie mogą być wytycznymi do racjonalnego działania i podstawą oceny pracy innych. Dobrze sformułowany cel powinien mieć jasno zdefiniowany rezultat. Jeśli w ramach jednego celu ma być więcej rezultatów, wszystkie powinny być opisane. Fakt, że pracownik dokładnie wie, dokąd zmierza, przybliża go do realizacji celu.

2. Measurable - mierzalne

Musi istnieć jakaś miara oceny stopnia realizacji celu; najlepiej, gdy jest to kryterium określone liczbowo. Gdy nie da się tego zrobić, należy poszukać najbardziej jednoznacznych kryteriów jakościowych.

 

Niektóre cele trudniej zmierzyć niż inne. Ich realizacji nie można określić poprzez ilość sztuk, procenty, złotówki, itp. Jednak nie oznacza to, że w ogóle nie można ich zmierzyć. W takich sytuacjach można wykorzystywać wskaźniki innego rodzaju. Na przykład wskaźnikiem satysfakcji pracowników sprzedaży może być absencja i rotacja w tym dziale. Jakość obsługi klienta można mierzyć takimi wskaźnikami, jak liczba otrzymanych reklamacji czy procent utraconych klientów.

 

Należy unikać wskaźników, które nie mierzą celu, np.:

  • liczba stron w raporcie jako wskaźnik wykonania raportu,
  • liczba odbytych szkoleń jako wskaźnik zdobytych umiejętności,
  • ilość wizyt u klienta jako wskaźnik efektywności sprzedaży.

 

3. Ambitious - ambitne, stanowiące wyzwanie

Wyznaczając cel należy pamiętać, że jego osiągnięcie ma coś zmienić. Dlatego za każdym razem, formułując cel i jego miarę warto zastanowić się, czy jest on na tyle ambitny, że wyzwoli w pracowniku wolą i determinacją do jego osiągnięcia i czy będzie dla niego wyzwaniem.

4. Realistic - realistyczne, osiągalne

A może poprzeczka powinna być opuszczona nieco niżej? Po zadaniu sobie pytania o wyzwania związane z danym celem trzeba spojrzeć na drugą stronę medalu. Czy pracownik będzie w stanie osiągnąć cel na danym poziomie z takimi zasobami, które ma lub potencjalnie może mieć? 
Podczas realizacji celów mogą też pojawić się bariery opóźniające osiągniecie celu na ustalonym poziomie. Wziąwszy to pod uwagę, trzeba spojrzeć realnie na kwestią czasu, w jakim dane cele mnogą być osiągnięte.

 

5. Time-bound - określone w czasie, posiadające ostateczny termin realizacji

Przy formułowaniu celu nie może zabraknąć ostatecznego terminu jego osiągnięcia. Bez tego elementu trudno będzie określić, czy pracownik już go osiągnął czy nie. Jest to także warunek skutecznego monitorowania: wiedząc, ile czasu zostało do realizacji celu, możemy ocenić, czy można go osiągnąć i jeśli trzeba - podjąć działania korygujące.

House of Skills

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.