zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Jak wyznaczać priorytety?

 

Nadawanie priorytetów poszczególnym zadaniom może by㇠wyzwaniem. Zdarza się, że w krótkim czasie musisz wykonać szereg zadań„, które wydają… się bardzo ważne. Jak sobie w takiej sytuacji poradzić‡? Odpowiedź leży w wykorzystaniu modelu pilne/ważne, który pomaga wyznaczać priorytety.

 

Model pilne/ważne jest matrycą podzieloną na cztery części. Każda z nich reprezentuje inny poziom pilności i ważności. Matryca pozwala w świadomy sposób podejmować decyzje, którymi zadaniami danego dnia powinieneś zająć się najpierw, a które pozostawią na koniec.

Zadania ważne i pilne

W tej części znajdą się zadania typu:

  • nagłe, pilne i ważne,
  • projekty i zadania o zbliżającym się terminie realizacji,
  • problemy, które wymagają natychmiastowej reakcji.

Zadania ważne i pilne należy wykonać ponieważ są natychmiast wymagalne.

Zadania ważne i niepilne

W tej części znajdą się zadania typu:

  • planowanie,
  • budowanie relacji,
  • praca zespołowa, współpraca,
  • rozwój osobisty,
  • określanie nowych możliwości.

Zadania ważne, lecz nie pilne, należy zaplanować.

Zadania pilne i nieważne

W tej części znajdą się zadania typu:

  • wszelkiego rodzaju zakłócenia,
  • niektóre rozmowy telefoniczne i e-maile,
  • niektóre spotkania,
  • zajmowanie się sprawami innych.

Zadania pilne i mniej ważne dają kilka możliwości: część z nich 
należy delegować lub poprosić współpracowników o pomoc 
w ich wykonaniu. Przed wykonaniem zadania należy sobie 
zadać pytanie "Czy jestem jedyną osobą, która może 
to zrobią?". Kolejnym dobrym rozwiązaniem jest odmowa. Odmienną strategią jest zamiana zadań pilnych mniej ważnych w zadania ważne i mniej pilne.

Zadania nieważne i niepilne

W tej części znajdą się zadania typu:

  • przebijanie się przez stos e-maili,
  • listy z masowych wysyłek tzw. Malingów,
  • "pochłaniacze czasu."

Tym zadaniom powinieneś przypisywać ostatni priorytet. Zajmuj się nimi tylko wtedy, gdy nie masz nic ważniejszego do zrobienia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

House of Skills

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.