zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Jak wyznaczać priorytety?

 

Nadawanie priorytetów poszczególnym zadaniom może by㇠wyzwaniem. Zdarza się, że w krótkim czasie musisz wykonać szereg zadań„, które wydają… się bardzo ważne. Jak sobie w takiej sytuacji poradzić‡? Odpowiedź leży w wykorzystaniu modelu pilne/ważne, który pomaga wyznaczać priorytety.

 

Model pilne/ważne jest matrycą podzieloną na cztery części. Każda z nich reprezentuje inny poziom pilności i ważności. Matryca pozwala w świadomy sposób podejmować decyzje, którymi zadaniami danego dnia powinieneś zająć się najpierw, a które pozostawią na koniec.

Zadania ważne i pilne

W tej części znajdą się zadania typu:

  • nagłe, pilne i ważne,
  • projekty i zadania o zbliżającym się terminie realizacji,
  • problemy, które wymagają natychmiastowej reakcji.

Zadania ważne i pilne należy wykonać ponieważ są natychmiast wymagalne.

Zadania ważne i niepilne

W tej części znajdą się zadania typu:

  • planowanie,
  • budowanie relacji,
  • praca zespołowa, współpraca,
  • rozwój osobisty,
  • określanie nowych możliwości.

Zadania ważne, lecz nie pilne, należy zaplanować.

Zadania pilne i nieważne

W tej części znajdą się zadania typu:

  • wszelkiego rodzaju zakłócenia,
  • niektóre rozmowy telefoniczne i e-maile,
  • niektóre spotkania,
  • zajmowanie się sprawami innych.

Zadania pilne i mniej ważne dają kilka możliwości: część z nich 
należy delegować lub poprosić współpracowników o pomoc 
w ich wykonaniu. Przed wykonaniem zadania należy sobie 
zadać pytanie "Czy jestem jedyną osobą, która może 
to zrobią?". Kolejnym dobrym rozwiązaniem jest odmowa. Odmienną strategią jest zamiana zadań pilnych mniej ważnych w zadania ważne i mniej pilne.

Zadania nieważne i niepilne

W tej części znajdą się zadania typu:

  • przebijanie się przez stos e-maili,
  • listy z masowych wysyłek tzw. Malingów,
  • "pochłaniacze czasu."

Tym zadaniom powinieneś przypisywać ostatni priorytet. Zajmuj się nimi tylko wtedy, gdy nie masz nic ważniejszego do zrobienia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

House of Skills

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.