zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Pochłaniacze czasu

 

Wprowadzając w życie zasady gospodarowania czasem, szybko można się zorientować, które czynności zabierają więcej czasu niż powinny. są to tzw. pochłaniacze czasu. Dzielą się na wewnętrzne i zewnętrzne. Zewnętrzne “pochłaniacze czasu" to czynniki wokół nas, które zabierają zbyt dużo czasu. Wewnętrzne “pochłaniacze czasu" wiążą się ze sposobem, w jaki zarządzamy naszym czasem.

 

Zewnętrzne “pochłaniacze czasu"

1. Interesanci i współpracownicy
Nieoczekiwanych interesantów można unikać po prostu przez zamknięcie drzwi lub znalezienie innego miejsca do pracy. Inną możliwością jest ustalenie godzin, kiedy jesteś dostępny. Jeśli odpowiednio sformułujesz odmową, zawsze możesz powiedzieć, że nie masz teraz czasu porozmawiać. 
Czas, jaki spędzasz z interesantami, można zredukować przez ich odwiedzanie. W ten sposób to ty zdecydujesz, kiedy chcesz wyjść. Inny sposób na zaoszczędzenie czasu z interesantami to jasne postawienie sprawy - o czym chciałbyś rozmawiać i ile czasu chcesz na to poświęcić.

 

2. Rozmowy telefoniczne
Najbardziej radykalnym sposobem na zaoszczędzenie czasu jest po prostu nieodbieranie telefonu. Mniej radykalna jest selekcja. Jeśli rozmowa nie jest priorytetowa, możesz zaproponować rozmówcy, że sam do niego zadzwonisz. W przypadku rozmów wychodzących, można je również usystematyzować. Zawsze decyduj jak długo chcesz rozmawiać o danej sprawie.

 

3. Spotkania
Przygotuj się do spotkania i zawsze pamiętaj o jego celu. Pilnuj przebiegu. Prowadzenie spotkania jest odrębna umiejętnością, którą warto rozwijać.

 

4. Odszukiwanie informacji
Utrzymywanie porządku w papierach zależy od ciebie. Używaj kosza na śmieci, systematycznie “oczyszczaj" dokumentację.

 

5. Korespondencja
W ciągu dnia przeznacz czas na zajęcie się korespondencją. Odpowiadaj na listy tuż po ich przeczytaniu i przemyśl metodą postępowania. Kieruj się zasadą "Odpowiedz i zapomnij", co oznacza, że po zapoznaniu się z korespondencją, załatwiaj sprawę od razu (odpowiedz, zleć komuś, wyrzuć do kosza). Nie wracaj po raz drugi do załatwionej korespondencji.

 

6. Czytanie
Selekcjonuj lekturą zgodnie z priorytetami. Zawsze zadaj sobie pytanie, czy to, co czytasz przybliża cię do realizacji zawodowego celu?

 

Wewnętrzne “pochłaniacze czasu"

1. Nieumiejętność mówienia "nie"
Przy świadomym rozróżnieniu zadań i czynności na te, które są ważne i pilne oraz mało ważne i niepilne - nie powinno być kłopotów z mówieniem "nie".

 

2. Odkładanie spraw na później
Podziel zadania na etapy. Zacznij od etapu najbardziej interesującego i nie przerywaj, zanim nie skończyłeś całego zadania.

 

3. Nierealistyczne planowanie czasu
Im lepiej znasz swoje kompetencje, tym łatwiej uniknąć tej pułapki. Możesz wtedy szybko ocenić, ile zajmie ci wykonanie danego zadania. Spróbuj oszacować ten czas, używając podziału na etapy realizacji. Wówczas planowanie będzie bardziej realistyczne.

 

4. Niezdecydowanie
Zła decyzja może być tak samo cenna jak dobra, a na pewno jest lepsza niż brak jakiejkolwiek decyzji. Ustal limity czasowe, do kiedy masz podjąć decyzją. Traktuj pomyłki jako doświadczenie.

 

5. Zła komunikacja z innymi
Większość zadań wykonujemy we współpracy z innymi. Jednym z naszych celów powinny być więc dobre relacje ze współpracownikami. Staraj się zrozumieć innych oraz być dla nich zrozumiałym. Kiedy udzielasz informacji, dokładnie przygotuj to, co masz do zakomunikowania. Kiedy odbierasz informacje, słuchaj aktywnie - utrzymuj kontakt wzrokowy, zadawaj pytania, podsumowuj.

 

6. Brak dyscypliny
Jeśli masz problemy z samodyscypliną, zastanów się, czy wiesz dlaczego. Czy to, co robisz jest już nieciekawe? Czy może trudno ci wyobrazić sobie satysfakcją z zakończenia zadania? Czy też może masz złe nawyki, odrywające cię od pracy? 
W zależności od odpowiedzi, musisz podjąć inne działania. jedną z możliwości jest podzielenie zadania na etapy i stopniowa ich realizacja.

 

 

House of Skills

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.