zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Czy kiedy śpisz, to jesteś przegrany?

 

Największą pułapką myślenia o sobie jest myślenie w kategoriach absolutnych: jestem zawsze taki i taki. Hm, to ciekawe - czy kiedy śpisz, to jesteś przegrany?

fot. shutterstock fot. shutterstock

Jestem leniwy. Jestem niekomunikatywna. Jestem naiwny. Jestem nieśmiała. Jestem przegrany.

 

Zazwyczaj nie mamy o sobie zbyt dobrego zdania. Dopiero przyciśnięci przez kogoś kto naprawdę nas lubi, mówimy głośno swoje zalety, swoje silne strony.

 

Jestem pomysłowy. Jestem przebojowa.

 

Hm, mam kłopot ze znalezieniem zalet, które byłyby przymiotnikami. Mógłbym napisać "Jestem dobrym słuchaczem", ale to zaleta oparta na działaniu, na czasowniku "słuchać". Takie mogą wymieniać setkami. Świetnie pływam. Moja zapiekanka z mięsem rozpływa się w ustach. Potrafią zagrać na gitarze największe hity zespołu The Beatles. Ale z zaletami opartymi na cechach jest kłopot.

 

To jest właśnie rzecz, na którą chcą ci zwrócić uwagę - bo ona może zmienić twoje życie.

 

Myślenie cechami osoby lub charakteru to myślenie przymiotnikami. Odnoszą się one do pewnych cech stałych niezależnie od sytuacji: jestem wysoka, jestem Polakiem. Zgodnie z zasadami budowy języka polskiego czasownik Być (i jego forma osoba JESTEM) opisuje poziom tożsamości człowieka i jest zarezerwowany wyłącznie do opisu tego co jest prawdą nawet kiedy kpisz - twojej narodowości, wyznania, płci, orientacji seksualnej. Dla osób dorosłych, w miarę ukształtowanych społecznie, te sprawy są mniej więcej oczywiste i nie ma potrzeby zastanawiania się nad nimi. są to rzeczy z reguły niepodważalne i niepoddawane przemyśleniom.

 

Dlatego jeśli myślisz o sobie np. "jestem leniwy", zamykasz się w swojej własnej opinii.

 

Ale przecież nie jesteś taki zawsze. Czy jesteś leniwy, niekomunikatywny, naiwny, nieśmiały, przegrany, kiedy śpisz? Oczywiście, że nie. Skoro nie jesteś taki we śnie, to nie jesteś taki cały czas, nie jesteś taki zawsze. W pewnych sytuacjach jesteś leniwy - na przykład w upalne dni w godzinach 13-15.30. W pewnych okolicznościach jesteś niekomunikatywna - gdy rozmawiasz z tym wazeliniarzem z kadr. Czasami chwyta cię nieśmiałość - gdy czekasz na windę a obok ciebie staje dyrektor generalny.

 

Gdy ograniczysz swoje wady do pewnych ściśle określonych chwil, a nie do całego życia, łatwiej zrozumiesz, że masz też dobre strony. O wiele więcej dobrych stron. Że robisz rzeczy, w których jesteś dobry, które sprawiają tobie i innym przyjemność, radość, zadowolenie. Że poza godzinami 13-15.30, kiedy to jesteś leniwy, pracujesz z zapałem i entuzjazmem. Gdy rozmawiasz nie z wazeliniarzem ale z innymi osobami z kadr, wysławiasz się płynnie i elegancko. Pamiętasz też pewnego dnia przejażdżkę windą z wiceprezesem ds. rozwoju, z którym ucięłaś sobie bardzo przyjemną pogawędkę.

 

Nie zamykaj się w klatce myślenia "jestem". Nie znam cię osobiście, ale gorąco wierzę, że jesteś wspaniałą osobą, z wieloma zaletami. Warto, aby te zalety pokazywać innym ludziom. Warto, aby świadomie z nich korzystać. Warto, żeby pokazywać jak fajnym jesteś człowiekiem.

 

To nic, że inni będą wciąż myśleć o tobie w kategoriach bezwzględnych "jesteś". Tacy ludzie są… absolutnie niereformowalni. Bez względu na to ile masz lat, czego nie osiągniesz, jakich szkół nie ukończysz i jak odpowiedzialnych stanowisk nie zajmiesz, tacy ludzie będą cię postrzegać przez pryzmat "ja pamiętam cię jak byłeś taki i taki". Będą usilnie trzymać się fałszywego obrazu, który stworzyli na podstawie pojedynczego zdarzenia. Trudno. Takie opinie mają się nijak do tego kim jesteś i czego oczekujesz od życia. Jesteś dorosłym człowiekiem i sam dokonujesz wyborów. Masz prawo, by godzinę dziennie się polenić. Masz prawo, by z pasją pracować. I niezależnie od tego, cały czas JESTEŚ wspaniałym człowiekiem.

 

Nawet kiedy śpisz :)

 

Jeśli masz ochotę na inspirujące przeżycie wakacyjne, polecam ci moją książkę "Naucz ich jak mają cię traktować. Praktyczny podręcznik asertywności" (Wydawnictwo Onepress, 2010) i moje jubileuszowe, 50-te szkolenie z asertywności (26-27 sierpnia, Warszawa) na www.asertywnosc.edu.pl.

 

Autor: Bartłomiej Stolarczyk

 

 

KarieraManagera.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.