zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Trafne diagnozy i naiwne oczekiwania, czyli jak zmieniał się marketing internetowy w ciągu ostatnich lat

Marketing internetowy zmieniał się przez ostatnie lata dynamicznie. Od swoich narodzin nierozerwalnie związany był z rozwojem technologii. Jeszcze do niedawna wierzono, że sposobem na promocję w internecie mogą być działania z pograniczna manipulacji linkami lub inne sztuczki SEO. Dzisiaj marketing internetowy jest daleki od tego typu zabiegów.

Warto cofnąć się nieco w czasie, by zrozumieć, jak to wszystko się zaczęło. W 1981 r. firma IBM wypuściła na rynek pierwszy komputer osobisty. Rozwój komputeryzacji i wyposażanie firm oraz gospodarstw domowych w komputery sprawiły, że pojawiła się technologia CRM (customer relations management). Ale dopiero lata 90. i powstanie internetu przyniosły przełom. W roku 1995 światowa sieć (WWW) liczyła 16 mln użytkowników. Rok później przeciętny Amerykanin spędzał średnio 30 minut online (w 2014 r. było to 11 godzin).

 

Gwałtowny rozwój technologii internetowych

 

W roku 2002 internet liczył już 558 mln użytkowników. Bańka "dotcomów" rozdęła się do maksymalnych rozmiarów; powstały platformy społecznościowe, z których dzisiaj korzystamy na co dzień: w grudniu 2002 LinkedIn, w październiku 2004 Yelp, w lutym 2004 Facebook, w kwietniu tego samego roku Google+, w lutym 2005 r. narodził się YouTube, a niecały rok później - Twitter. Dzisiaj tylko na rynku amerykańskim działa ok. 1800 dostawców technologii internetowych (źródło: http://kapost.com/history-of-digital-marketing-technology/).

 

Zmieniał się internet, jego użytkownicy, przedsiębiorstwa dostarczające technologie IT; zatem w ciągu tych lat musiał zmienić się także internetowy marketing. Do niedawna królem marketingu w sieci było SEO (search engine optimization). Niekiedy pod tym terminem rozumie się usługi pozycjonowania stron w wyszukiwarkach. Jeszcze kilka lat temu można było to zrobić za pomocą mniej lub bardziej wyszukanych manipulacji kodem strony oraz słowami kluczowymi - tak, że w wynikach wyszukiwani pojawiały się strony, które tak naprawdę nie odzwierciedlały tego, czego poszukiwali internauci. Sam McRoberts, prezes firmy VUDU Marketing, uważa, że SEO rozumiane w ten sposób odeszło do lamusa (źródło: http://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2013/11/13/is-seo-dead/).

 

SEO nadal jest ogromną gałęzią "internetowego przemysłu" - w sieci działają 863 mln witryn z poradami i ofertami usług SEO. W każdej sekundzie 105 osób wyszukuje w Google strony poświęcone właśnie tym usługom (źródło: http://www.clickz.com/clickz/column/2354997/is-seo-dead).

 

Google promuje wartościowe treści

 

W ubiegłym roku firma Google zmieniła algorytmy swoich wyszukiwarek w taki sposób, by premiowane były strony z unikalną treścią, a nie witryny, które w sztuczny sposób chciano popchnąć na szczyty list wyników wyszukiwania. Raport firmy LeadBullet "Polskie E-Commerce w Google. SEO 2014" przekonuje, że to właśnie kreacja contentu ma być trendem na najbliższe lata w marketingu internetowym. Podobnego zdania jest Ann Handley z firmy MarketingProfs, która uważa, że oznacza to zmianę w postrzeganiu firm i marek (źródło: http://www.toprankblog.com/2014/05/digital-marketing-2015/). Obecnie to firmy mają być wydawcami treści (poradnikowych, eksperckich), które warto dystrybuować, by nie tylko budować wiedzę o swoich produktach lub usługach, ale przede wszystkim zwiększać zaufanie klienta do marki. W Stanach Zjednoczonych 77 proc. firm B2C używa content marketingu w swoich działaniach promocyjnych (źródło: http://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2014/10/2015_B2C_Research.pdf).

 

Firmy, które stosują działania promocyjne oparte o content marketingu, widzą, jak duże płyną z nich korzyści. Chodzi nie tylko o lepsze traktowanie przez algorytmy wyszukiwarek tych stron, na których prezentowane są ciekawe, wartościowe treści. Chodzi także o to, jaki jest pozytywny wpływ content marketingu na wizerunek marek w oczach odbiorców. 

 

 


KarieraManagera.pl

 

KarieraManagera.pl
KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.