zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Trafne diagnozy i naiwne oczekiwania, czyli jak zmieniał się marketing internetowy w ciągu ostatnich lat

Marketing internetowy zmieniał się przez ostatnie lata dynamicznie. Od swoich narodzin nierozerwalnie związany był z rozwojem technologii. Jeszcze do niedawna wierzono, że sposobem na promocję w internecie mogą być działania z pograniczna manipulacji linkami lub inne sztuczki SEO. Dzisiaj marketing internetowy jest daleki od tego typu zabiegów.

Warto cofnąć się nieco w czasie, by zrozumieć, jak to wszystko się zaczęło. W 1981 r. firma IBM wypuściła na rynek pierwszy komputer osobisty. Rozwój komputeryzacji i wyposażanie firm oraz gospodarstw domowych w komputery sprawiły, że pojawiła się technologia CRM (customer relations management). Ale dopiero lata 90. i powstanie internetu przyniosły przełom. W roku 1995 światowa sieć (WWW) liczyła 16 mln użytkowników. Rok później przeciętny Amerykanin spędzał średnio 30 minut online (w 2014 r. było to 11 godzin).

 

Gwałtowny rozwój technologii internetowych

 

W roku 2002 internet liczył już 558 mln użytkowników. Bańka "dotcomów" rozdęła się do maksymalnych rozmiarów; powstały platformy społecznościowe, z których dzisiaj korzystamy na co dzień: w grudniu 2002 LinkedIn, w październiku 2004 Yelp, w lutym 2004 Facebook, w kwietniu tego samego roku Google+, w lutym 2005 r. narodził się YouTube, a niecały rok później - Twitter. Dzisiaj tylko na rynku amerykańskim działa ok. 1800 dostawców technologii internetowych (źródło: http://kapost.com/history-of-digital-marketing-technology/).

 

Zmieniał się internet, jego użytkownicy, przedsiębiorstwa dostarczające technologie IT; zatem w ciągu tych lat musiał zmienić się także internetowy marketing. Do niedawna królem marketingu w sieci było SEO (search engine optimization). Niekiedy pod tym terminem rozumie się usługi pozycjonowania stron w wyszukiwarkach. Jeszcze kilka lat temu można było to zrobić za pomocą mniej lub bardziej wyszukanych manipulacji kodem strony oraz słowami kluczowymi - tak, że w wynikach wyszukiwani pojawiały się strony, które tak naprawdę nie odzwierciedlały tego, czego poszukiwali internauci. Sam McRoberts, prezes firmy VUDU Marketing, uważa, że SEO rozumiane w ten sposób odeszło do lamusa (źródło: http://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2013/11/13/is-seo-dead/).

 

SEO nadal jest ogromną gałęzią "internetowego przemysłu" - w sieci działają 863 mln witryn z poradami i ofertami usług SEO. W każdej sekundzie 105 osób wyszukuje w Google strony poświęcone właśnie tym usługom (źródło: http://www.clickz.com/clickz/column/2354997/is-seo-dead).

 

Google promuje wartościowe treści

 

W ubiegłym roku firma Google zmieniła algorytmy swoich wyszukiwarek w taki sposób, by premiowane były strony z unikalną treścią, a nie witryny, które w sztuczny sposób chciano popchnąć na szczyty list wyników wyszukiwania. Raport firmy LeadBullet "Polskie E-Commerce w Google. SEO 2014" przekonuje, że to właśnie kreacja contentu ma być trendem na najbliższe lata w marketingu internetowym. Podobnego zdania jest Ann Handley z firmy MarketingProfs, która uważa, że oznacza to zmianę w postrzeganiu firm i marek (źródło: http://www.toprankblog.com/2014/05/digital-marketing-2015/). Obecnie to firmy mają być wydawcami treści (poradnikowych, eksperckich), które warto dystrybuować, by nie tylko budować wiedzę o swoich produktach lub usługach, ale przede wszystkim zwiększać zaufanie klienta do marki. W Stanach Zjednoczonych 77 proc. firm B2C używa content marketingu w swoich działaniach promocyjnych (źródło: http://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2014/10/2015_B2C_Research.pdf).

 

Firmy, które stosują działania promocyjne oparte o content marketingu, widzą, jak duże płyną z nich korzyści. Chodzi nie tylko o lepsze traktowanie przez algorytmy wyszukiwarek tych stron, na których prezentowane są ciekawe, wartościowe treści. Chodzi także o to, jaki jest pozytywny wpływ content marketingu na wizerunek marek w oczach odbiorców. 

 

 


KarieraManagera.pl

 

KarieraManagera.pl
KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.