zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Prowadzenie zebrania, czyli jak być dobrym nadawcą

Dobry nadawca podejmuje działania zwię™kszające prawdopodobień„stwo, że jego intencje bę™dą dobrze zrozumiane.

 

Główne zasady

 

1. Mów, odnosząc się do potrzeb słuchaczy.

 

2. Prowadź słuchaczy swoim tokiem myślenia:
• przedstawiaj argumenty,
• wyciągaj wnioski.

 

3. Rozpoznaj poziom wiedzy słuchaczy. Pomoże to w ujęciu tematu:
• od dobrze znanego do nieznanego,
• od podobieństw do różnic,
• od rzeczy konkretnych do abstrakcyjnych.

 

4. Jeśli argumentujesz to:
• Używaj niewielu argumentów, ale trafnych,
• Używaj argumentów dwustronnych (mających na względzie zarówno Ciebie, jak i słuchaczy).

 

5. Używaj przykładów:
• Dopasuj je do specyfiki audytorium,
• Używaj rysunków i grafiki.

 

6. Używaj zwrotu 'my', identyfikującego cię z grupą….

 

7. Pamiętaj o tłumaczeniu cech na korzyści.

 

8. Zwalczaj w sobie niepewność:
• postawą… ciała,
• śmiałym kontaktem wzrokowym, 
• właściwą… gestykulacją….

 

Dobry nadawca podejmuje działania zwiększające prawdopodobieństwo, że jego intencje będą dobrze zrozumiane:

Używa więcej niż jednego kanału przekazu, np. obrazów i pisma razem ze słownymi wypowiedziami, tak by zaangażować odbiorcę™ w czynny odbiór informacji.
Dba o zgodność komunikatu werbalnego z niewerbalnym - to, co mówi pokrywa się z tym, co pokazuje mimika… i gestami.

Jasno przejmuje odpowiedzialność za wyrażanie myśli i uczuć poprzez użycie zaimków osobowych 'ja', 'mój', np. 'Moim zdaniem...', 'Czują™, że...'; (Zamiast używania sformułowań„ ogólnych, typu: ludzie, społeczeństwo, niektórzy itp.)

Przekazuje jasny komunikat umożliwiający prawidłową… interpretację, unika aluzji, niedomówień„, powiedzonek.

Buduje wzajemne zaufania poprzez 'odsłonięcie się' (udzielanie informacji o sobie) oraz zadawanie pytań słuchaczom (aktywne poznawanie ich opinii).
Prosi słuchaczy o udzielenie informacji zwrotnej, np. 'Czy moja wypowiedź jest zrozumiała, jasna?' Sprawdza w ten sposób, jak przekaz jest odbierany i rozumiany oraz modyfikuje swoje wypowiedzi w razie niejasności.

 

Przewodzenie grupie w trakcie spotkania wymaga:

 

Rzetelnej wiedzy i odnoszenia się do historii, celów, wartości, osiągnięć i obecnych wyzwań, jakie stoją… przed zespołem i firmą….

Umiejętności podtrzymywania dyskusji wokół najważniejszych tematów i zagadnień„ oraz okazywania spokoju w sytuacjach napięcia i konfliktów.

Doceniania opinii każdego uczestnika, rozstrzygania ewentualnych sporów z uwagi na meritum zagadnienia, bez kierowania się osobistymi sympatiami lub niechęcią….

Okazywania zaufania innym oraz brania odpowiedzialności za niepowodzenia bez zbędnego dramatyzowania czy też bagatelizowania problemu.

Poczucia humoru, umiejętności prowadzenia zebrania w sposób żywy i interesujący.

Znajdowania przyjemności w spotkaniu oraz umiejętności inspirowania innych swoim entuzjazmem.

Wrażliwości na potrzeby każdego z członków zespołu oraz stanowczości w zakresie przestrzegania ustalonych zasad.


House of Skills

 

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.