zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

46 proc. pracowników z pokolenia Z doświadczyło wypalenia zawodowego

Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.

Prowadzenie zebrania, czyli jak być dobrym nadawcą

Dobry nadawca podejmuje działania zwię™kszające prawdopodobień„stwo, że jego intencje bę™dą dobrze zrozumiane.

 

Główne zasady

 

1. Mów, odnosząc się do potrzeb słuchaczy.

 

2. Prowadź słuchaczy swoim tokiem myślenia:
• przedstawiaj argumenty,
• wyciągaj wnioski.

 

3. Rozpoznaj poziom wiedzy słuchaczy. Pomoże to w ujęciu tematu:
• od dobrze znanego do nieznanego,
• od podobieństw do różnic,
• od rzeczy konkretnych do abstrakcyjnych.

 

4. Jeśli argumentujesz to:
• Używaj niewielu argumentów, ale trafnych,
• Używaj argumentów dwustronnych (mających na względzie zarówno Ciebie, jak i słuchaczy).

 

5. Używaj przykładów:
• Dopasuj je do specyfiki audytorium,
• Używaj rysunków i grafiki.

 

6. Używaj zwrotu 'my', identyfikującego cię z grupą….

 

7. Pamiętaj o tłumaczeniu cech na korzyści.

 

8. Zwalczaj w sobie niepewność:
• postawą… ciała,
• śmiałym kontaktem wzrokowym, 
• właściwą… gestykulacją….

 

Dobry nadawca podejmuje działania zwiększające prawdopodobieństwo, że jego intencje będą dobrze zrozumiane:

Używa więcej niż jednego kanału przekazu, np. obrazów i pisma razem ze słownymi wypowiedziami, tak by zaangażować odbiorcę™ w czynny odbiór informacji.
Dba o zgodność komunikatu werbalnego z niewerbalnym - to, co mówi pokrywa się z tym, co pokazuje mimika… i gestami.

Jasno przejmuje odpowiedzialność za wyrażanie myśli i uczuć poprzez użycie zaimków osobowych 'ja', 'mój', np. 'Moim zdaniem...', 'Czują™, że...'; (Zamiast używania sformułowań„ ogólnych, typu: ludzie, społeczeństwo, niektórzy itp.)

Przekazuje jasny komunikat umożliwiający prawidłową… interpretację, unika aluzji, niedomówień„, powiedzonek.

Buduje wzajemne zaufania poprzez 'odsłonięcie się' (udzielanie informacji o sobie) oraz zadawanie pytań słuchaczom (aktywne poznawanie ich opinii).
Prosi słuchaczy o udzielenie informacji zwrotnej, np. 'Czy moja wypowiedź jest zrozumiała, jasna?' Sprawdza w ten sposób, jak przekaz jest odbierany i rozumiany oraz modyfikuje swoje wypowiedzi w razie niejasności.

 

Przewodzenie grupie w trakcie spotkania wymaga:

 

Rzetelnej wiedzy i odnoszenia się do historii, celów, wartości, osiągnięć i obecnych wyzwań, jakie stoją… przed zespołem i firmą….

Umiejętności podtrzymywania dyskusji wokół najważniejszych tematów i zagadnień„ oraz okazywania spokoju w sytuacjach napięcia i konfliktów.

Doceniania opinii każdego uczestnika, rozstrzygania ewentualnych sporów z uwagi na meritum zagadnienia, bez kierowania się osobistymi sympatiami lub niechęcią….

Okazywania zaufania innym oraz brania odpowiedzialności za niepowodzenia bez zbędnego dramatyzowania czy też bagatelizowania problemu.

Poczucia humoru, umiejętności prowadzenia zebrania w sposób żywy i interesujący.

Znajdowania przyjemności w spotkaniu oraz umiejętności inspirowania innych swoim entuzjazmem.

Wrażliwości na potrzeby każdego z członków zespołu oraz stanowczości w zakresie przestrzegania ustalonych zasad.


House of Skills

 

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.