zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Sposoby na uciążliwych słuchaczy

 

W czasie prowadzenia zebrań możemy spotkać osoby istotnie utrudniające lub wręcz sabotujące pracę grupy. Związane jest to przeważnie albo z realizacją… własnego ukrytego celu, albo z postawą agresywno-obronną wywołaną zagrożeniem, jakie niesie sytuacja bycia w grupie.

 

Osoby takie mogą, np.:

  • krytykować, ośmieszać bądź w inny sposób podważać nasze kompetencje,
  • przeszkadzać, zajmując się czymś innym i nie interesować się pracą grupy,
  • blokować komunikację i otwartość w grupie przez ciągłe ocenianie czy wywieranie presji na innych,
  • zadawać pytania z nieprzyjazną tezą (typu: czy pan nadal bierze łapówki?) lub bardziej subtelnie sugerujące niemiłe dla odbiorcy treści,
  • stale i uciążliwie skupiać na sobie uwagę grupy,
  • zagłaskiwać wszelkie przejawy różnicy zdań czy wyrażanie negatywnych emocji, starając się wprowadzi㇠normę, że o trudnych sprawach się nie mówi,
  • reagować, na każdą… negatywną informację zwrotną, poczuciem krzywdy, wpędzając innych w poczucie winy.

 

Jak w takich sytuacjach postępować?

  • Reagować i nie udawać, że wszystko jest w porządku.
  • W przypadku pytań - parafrazować i słuchać. Jeśli pytający w rzeczywistości chce coś powiedzieć - zrobi to nawet wbrew naszej woli.
  • W przypadku zachowań niewerbalnych - odkrywać. Również przez parafrazę ich znaczenia (np. nie wiem, czy dobrze rozumiem pańskie kręcenie głową, ale czy to znaczy, że ma pan wątpliwości co do tej tezy?)
  • Starać się rozpoznać motywy działania uczestnika i jeśli to możliwe zaspokoić jego potrzeby (np. w przypadku krytykanta o wielkiej potrzebie uznania - wyrazić mu to uznanie: wiem, że cieszy się pan dużym autorytetem w tej grupie i liczą na pańskie opinie. Jeśli podejrzewamy, że motywem blokowania pracy grupy jest obawa przed trudnym zadaniem - obniżyć poziom lęku (mówiąc np.: wiem, że to zadanie jest trudne i wymaga pewnego ryzyka, ale pamiętajmy - tu chodzi o odniesienie sukcesu). Oczywiście pamiętajmy też o możliwości rezygnacji z pomysłów zbyt ryzykownych.
  • Pozytywnie konotować zachowania uczestnika (np.: Pańska krytyka jest dla nas bardzo cenną informacją i na pewno z niej skorzystamy)
  • Udzielać informacji zwrotnej, ale zawsze w formie komunikatu "ja' (np.: Trudno mi się skupić, rozprasza mnie, kiedy przerywa mi Pani pytaniami. Z chęcią odpowiem na nie później).
  • W przypadku zachowań agresywnych korzystać z asertywnej obrony.
  • Zachować opanowanie i nie naruszać w żaden sposób terytorium drugiej osoby poprzez obrażanie, drwiną czy ośmieszenie. Aby rozładować trudną sytuację, można używać, i często jest to bardzo dobry sposób, życzliwego żartu. Tak jednak, by nie było to dla nikogo przykre ani bolesne

 

House of Skills

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.