zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

W górę, w dół i w poziomie, czyli komunikacja w firmie

Obszar komunikacji w firmie można porządkować w zależnoś›ci od:
  • kierunku komunikacji (w górę, czyli do i od przełożonego; w dół czyli do i od podwładnego oraz równolegle, czyli między menedżerami tego samego szczebla lub np. między członkami zespołu),
  • charakteru naszej aktywności (nadawca - odbiorca,)
  • treści konkretnych zdarzeń„ komunikacyjnych.

Uporządkowanie to pozwala na ukonkretnienie naszych oczekiwań„, co do sytuacji komunikacyjnej oraz na właściwe zdefiniowanie wymaganych umiejętności.

 

Komunikacja w górę™

 

Z perspektywy osoby zajmującej pozycję™ centralną…, komunikacja w górę™ obejmuje cały obszar komunikacyjny z przełożonymi. Dotyczy㇠to może zarówno własnego szefa, jak też innych menedżerów zajmujących nadrzędne stanowiska w firmie.


W zależności od charakteru naszej aktywności komunikacja ta w szczególności dotyczy:

 

1. Przekazywania informacji 
• Raportowania - zdawania relacji z wykonania zadania
• Propozycji rozwiązania problemu 
• Próśb - wyrażenia konkretnej potrzeby związanej z wykonywanymi zadaniami

 

Najważniejsze umiejętności w tym obszarze to zwięzłe i konkretne wypowiadanie się - zdawanie relacji, czy też formułowanie prośby.


W przypadku pomysłu czy propozycji, dobrze jest, by zawierała ona takie elementy jak:
a) opis aktualnego stanu,
b) propozycję zmian,
c) zestawienie spodziewanych korzyści,
d) przedstawienie środków niezbędnych do realizacji.

 

2. Odbierania informacji
• Przyjmowania poleceń i instrukcji,
• Przyjmowania ocen i opinii (pozytywnych i krytycznych).

 

Najważniejsze umiejętności w tych obszarach to zdolność słuchania - zarówno w celu zrozumienia poleceń„ i instrukcji, jak też zrozumienia i ewentualnego ukonkretnienia ocen i opinii oraz asertywność w przyjmowaniu krytyki i pochwał‚.

 

3. Dbanie o relacje
• Empatia - okazywanie zrozumienia, 
• Reagowanie ( sprzężenie zwrotne, potwierdzanie, informacja zwrotna),
• Budowanie własnego wizerunku.

 

Najważniejsze umiejętności w tym obszarze to zdolność przyjmowania perspektywy drugiej strony, okazywanie uwagi i szacunku, otwartość w dzieleniu się informacjami ważnymi dla dalszej współpracy oraz umiejętne udzielanie informacji zwrotnej.

 

Komunikacja w dół

 

Obejmuje ona obustronną… komunikację™ przełożonego z podwładnym, z perspektywy przełożonego. Przyjmując punkt widzenia szefa możemy wyróżnia‡ następujące najbardziej typowe sytuacje komunikacyjne:

 

1. Przekazywanie informacji 
• Powierzenie zadania,
• Omówienie problemu,
• Przekazywanie i wyjaśnianie ( zwłaszcza niepopularnych) decyzji,
• Motywowanie,
• Uczenie i pouczanie,
• Oceny i informacje zwrotne.

 

Obszar ten obejmuje szereg ważnych umiejętności związanych z zarządzaniem ludźmi. Z punktu widzenia komunikacyjnego najważniejsza jest umiejętność jasnego i konkretnego wyrażania myśli oraz udzielania czytelnych instrukcji.


W przypadku zlecania zadania należy wyjaśnia‡:
a) na czym polega zadanie - co (rezultaty), kiedy (terminy) i jak (wytyczne) należy zrobić‡,
b) dlaczego wybrało się tego właśnie pracownika,
c) na czyją… pomoc i współpracę™ może on liczyć‡, jakie środki ma do dyspozycji,
d) jakie korzyści może osiągnąć i czym ryzykuje,
e) jaka jest forma współpracy między wami.

 

2. Odbieranie informacji
• Przyjmowanie propozycji i słuchanie próśb,
• Przyjmowanie sprawozdań„ i relacji.

 

Najważniejsze umiejętności szefa w tym zakresie to słuchanie - uważne, zachęcające do uczciwości i otwartości oraz krytyczne - szukające motywów, uzasadnień„ i przykładów potwierdzających wypowiedzi podwładnego.


W przypadku udzielenia odmowy na prośbę™ czy propozycję, warto starać się o wyjaśnienie powodów takiej decyzji.

 

3. Dbanie o relacje 
• Reagowanie ( sprzężenie zwrotne, potwierdzanie, informacja zwrotna),
• Budowanie własnego wizerunku.

 

Dbanie o relacje to przede wszystkim szanowanie granic i wyrażanie zrozumienia dla perspektywy podwładnego - nawet, jeśli podejmujemy niekorzystną… z jego punktu widzenia decyzję. W miarę możliwości należy wyjaśniać przesłanki podejmowanych decyzji, zwłaszcza w przypadku tzw. decyzji niepopularnych. 


Dbanie o relacje dotyczy również dotrzymywania umów i wywiązywanie się ze zobowiązań„. Oba zachowania budują… wzajemne zaufanie. 


Warto pamiętać, że są… takie obszary, w których podwładny jest naszym klientem i tak winniśmy go traktować.

 

Komunikacja w poziomie

 

Wiąże się ona z przekazywaniem wiadomości między członkami organizacji znajdującymi się na równorzędnych stanowiskach. Najczęstsze zadania w obszarze komunikowania się poziomego to:

 

1. Koordynacja działań„ 
• Podział‚ zadał„ i określenie sposobów komunikowania się i rozliczania.

 

2. Rozwiązywanie problemów z zakresu współpracy pomiędzy działami lub zespołami
• Prezentowanie oraz badanie stanowisk i interesów,
• Wypowiadanie i przyjmowanie opinii,
• Poszukiwanie rozwiązań.

 

Najważniejsze umiejętności w tym zakresie to budowanie relacji współpracy, badanie motywów i interesów kryjących się za określonymi stanowiskami czy postawami, uważne słuchanie i zrozumienie dla perspektywy drugiej strony oraz umiejętne przekonywanie do swoich propozycji. 


Istotne z punktu widzenia współpracy są… umiejętności asertywne - szanowanie własnych i cudzych praw, używanie języka opinii a nie ocen (komunikaty JA) oraz umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy.

 


House of Skills

 

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.