zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Jak skutecznie argumentować

Jeśli chcesz kogoś› do czegoś› przekonać, zwykle musisz przedstawi㇠argumenty na rzecz swojego stanowiska. To, jakie one bę™dą oraz w jaki sposób je przedstawisz, decyduje o twojej skuteczności. Argumenty, które przytaczasz muszą… by㇠wiarygodne dla twoich rozmówców. Jeśli chodzi o sposób prezentowania, kieruj się kilkoma, poniższymi regułami.

 

  • Przedstawiaj swoje opinie i potrzeby z zaangażowaniem, w sposób jak najbardziej obrazowy. Twoi słuchacze muszą… naprawdę™ uwierzyć‡, że sprawa jest dla ciebie ważna i masz istotne powody, by ich przekonać.
  • W swojej argumentacji uwzględniaj perspektywę™ rozmówcy, szczególnie zaś pokazuj mu korzyści (odwoł‚ując się m.in. do interesów wspólnych), jakie może mieć‡, gdy zaakceptuje twoje stanowisko. Spróbuj doprowadzi㇠do sytuacji, w której rozmówca bę™dzie obrońcą… twoich interesów.
  • Dostosuj styl argumentowania do typu rozmówcy.
Partner wahający się Partner nieufny
Deklaracja własnego zdania - najlepiej poparta własnym doś›wiadczeniem, dowodami społ‚ecznej słuszności, zdaniem autorytetów. Przyjęcie postawy otwartej - pokazanie rozmówcy, jak ważne są… jego zdanie i decyzja.
Prezentacja jednostronnej argumentacji na tak: "Należy to zrobić w ten sposób, ponieważ..." Stosowanie dowodów społ‚ecznej słuszności: "Z podobnym problemem mieli do czynienia w....", "Zdecydowali się na takie dział‚anie i teraz wszyscy są… zadowoleni." Dwustronna argumentacja - prezentacja wszystkich za i przeciw (najlepiej "metodą… kanapki" - najpierw za, potem przeciw, a na koń„cu znowu argumenty za). Pokaż rozmówcy, że bierzesz pod uwagę™ różne uwarunkowania.
Mocne sformułowanie wniosku: "Jak nie zabierzemy się do roboty to nie osiągniemy postawionego celu, dlatego róbmy to w ten sposób." Prezentacja rozwiązania, przedstawienie opinii, stanowiska.
Przykł‚ad:
Chcesz przekonać swojego szefa, żeby dał ci podwyżkę™.
Przykład:
Chcesz przekonać swojego szefa, żeby dał ci podwyżkę™.
Wiesz, o czym chciał‚em z tobą porozmawiać. Przyszedłem prosi㇠o podwyżkę™. Uważam, że na nią zasłużył‚em. Pracuję w naszej firmie już dwa lata. Mam duże doświadczenie zawodowe zdobyte w naszym zespole i w moich poprzednich pracach. Jestem pozytywnie oceniany, osoby realizujące podobne zadania w innych firmach zarabiają ś›rednio o 10 proc. więcej. Jest zatem wiele powodów, które pozwalają… mi złoży㇠tę™ prośbę. Proszę™ o 20 proc. podwyżkę. Prosiłem o rozmowę™, bo chciałem porozmawiać o moich zarobkach. Ty jako nasz szef zlecasz nam zadania, oceniasz ich wykonanie oraz masz wpł‚yw na składane wnioski o naszych pensjach. Cieszę się, że tak jak mówiłeś› przy ostatniej ocenie półrocznej, pozytywnie oceniasz moją pracę oraz zaangażowanie. Zdaję™ sobie jednocześnie sprawę, że możesz mie㇠jakieś szczegół‚owe uwagi do tego jak pracują™. Pewnie jednak się zgodzisz, że w cią…gu dwuletniej współpracy zespół korzystał‚ z mojego wkładu pracy. Rozumiesz zapewne, że oczekują™ odpowiedniego wynagrodzenia swoich wysiłków. Dlatego proszę™ Cię o podwyżkę w wysokości 20 proc.

 


House of Skills

 

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.