zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Jak skutecznie argumentować

Jeśli chcesz kogoś› do czegoś› przekonać, zwykle musisz przedstawi㇠argumenty na rzecz swojego stanowiska. To, jakie one bę™dą oraz w jaki sposób je przedstawisz, decyduje o twojej skuteczności. Argumenty, które przytaczasz muszą… by㇠wiarygodne dla twoich rozmówców. Jeśli chodzi o sposób prezentowania, kieruj się kilkoma, poniższymi regułami.

 

  • Przedstawiaj swoje opinie i potrzeby z zaangażowaniem, w sposób jak najbardziej obrazowy. Twoi słuchacze muszą… naprawdę™ uwierzyć‡, że sprawa jest dla ciebie ważna i masz istotne powody, by ich przekonać.
  • W swojej argumentacji uwzględniaj perspektywę™ rozmówcy, szczególnie zaś pokazuj mu korzyści (odwoł‚ując się m.in. do interesów wspólnych), jakie może mieć‡, gdy zaakceptuje twoje stanowisko. Spróbuj doprowadzi㇠do sytuacji, w której rozmówca bę™dzie obrońcą… twoich interesów.
  • Dostosuj styl argumentowania do typu rozmówcy.
Partner wahający się Partner nieufny
Deklaracja własnego zdania - najlepiej poparta własnym doś›wiadczeniem, dowodami społ‚ecznej słuszności, zdaniem autorytetów. Przyjęcie postawy otwartej - pokazanie rozmówcy, jak ważne są… jego zdanie i decyzja.
Prezentacja jednostronnej argumentacji na tak: "Należy to zrobić w ten sposób, ponieważ..." Stosowanie dowodów społ‚ecznej słuszności: "Z podobnym problemem mieli do czynienia w....", "Zdecydowali się na takie dział‚anie i teraz wszyscy są… zadowoleni." Dwustronna argumentacja - prezentacja wszystkich za i przeciw (najlepiej "metodą… kanapki" - najpierw za, potem przeciw, a na koń„cu znowu argumenty za). Pokaż rozmówcy, że bierzesz pod uwagę™ różne uwarunkowania.
Mocne sformułowanie wniosku: "Jak nie zabierzemy się do roboty to nie osiągniemy postawionego celu, dlatego róbmy to w ten sposób." Prezentacja rozwiązania, przedstawienie opinii, stanowiska.
Przykł‚ad:
Chcesz przekonać swojego szefa, żeby dał ci podwyżkę™.
Przykład:
Chcesz przekonać swojego szefa, żeby dał ci podwyżkę™.
Wiesz, o czym chciał‚em z tobą porozmawiać. Przyszedłem prosi㇠o podwyżkę™. Uważam, że na nią zasłużył‚em. Pracuję w naszej firmie już dwa lata. Mam duże doświadczenie zawodowe zdobyte w naszym zespole i w moich poprzednich pracach. Jestem pozytywnie oceniany, osoby realizujące podobne zadania w innych firmach zarabiają ś›rednio o 10 proc. więcej. Jest zatem wiele powodów, które pozwalają… mi złoży㇠tę™ prośbę. Proszę™ o 20 proc. podwyżkę. Prosiłem o rozmowę™, bo chciałem porozmawiać o moich zarobkach. Ty jako nasz szef zlecasz nam zadania, oceniasz ich wykonanie oraz masz wpł‚yw na składane wnioski o naszych pensjach. Cieszę się, że tak jak mówiłeś› przy ostatniej ocenie półrocznej, pozytywnie oceniasz moją pracę oraz zaangażowanie. Zdaję™ sobie jednocześnie sprawę, że możesz mie㇠jakieś szczegół‚owe uwagi do tego jak pracują™. Pewnie jednak się zgodzisz, że w cią…gu dwuletniej współpracy zespół korzystał‚ z mojego wkładu pracy. Rozumiesz zapewne, że oczekują™ odpowiedniego wynagrodzenia swoich wysiłków. Dlatego proszę™ Cię o podwyżkę w wysokości 20 proc.

 


House of Skills

 

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.