zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Przygotowanie do rozmowy lub wystąpienia

Jedną z najczęściej wykonywanych czynności w pracy menedżera jest rozmowa. W cztery oczy, na spotkaniach, zebraniach oraz konferencjach. Od jej jakości niejednokrotnie zależą… wyniki biznesowe, zaangażowanie ludzi i rozwią…zanie problemu. Dlatego do każdej rozmowy warto się dobrze przygotować. Poniżej prezentujemy przydatne wskazówki.
 
Pytania, od których należy zacząć
Kto? Kim jesteś w stosunku do swojego rozmówcy?
Do kogo? Do kogo się zwracasz?
W jakim celu? Co zamierzasz osią…gnąć?
Co? Co chcesz przekazać?
Jak? W jakiej formie chcesz to powiedzie�
Kiedy? W jakim momencie odbywa się rozmowa?
Gdzie? Gdzie bę™dzie odbywała się rozmowa?

 

Kto? 
Musisz się zastanowić, jaka jest twoja pozycji w stosunku do rozmówcy i wrażenia, jakie chcesz na nim wywrzeć‡. Odpowiedź na to pytanie zawiera elementy przestrzegania określonych reguł związanych z własną… pozycję… oraz sposobu autoprezentacji.

 

Do kogo? 
Pomyśl, jaki jest twój stosunek do rozmówcy i w jaki sposób chcesz to podkreślić.

 

W jakim celu?
Każdej rozmowie mogą… przyświecać inne cele. Zastanów się, który z nich jest dla ciebie w danej chwili najistotniejszy.

 

Cel informacyjny: 
- przekazanie informacji na temat zdarzeń„,
- wyjaśnienie przyczyn jakiejś› sytuacji/wydarzenia (dlaczego?),
- nauczenie słuchaczy określonych umiejętności i metod postępowania ( jak?)
- sformułowanie definicji i pojęć porządkujących.

 

Cel perswazyjny:

- wywarcie wpływu na postawy bądź zachowania słuchaczy
- utwierdzenie rozmówców w wierzeniach lub przekonaniach,
- zmiana wierzeń lub przekonań,
- zmiana postaw słuchaczy,
- zachęcenie do podjęcia działań.

 

Cel społeczny:

- budowanie relacji
- autoprezentacja, pokazanie się w najlepszym świetle, deklaracja postawy czy zamierzeń,
- wyrażenie uznania i uhonorowanie drugiej osoby,
- sprawienie przyjemności - rozbawienie, poprawa nastroju.

 

Co? 
Zastanów się, jakie są najważniejsze punkty twojej wypowiedzi i pomyśl, jak je uporządkować aby osiągnąć zamierzony cel.

 

Jak? 
Dokonaj wyboru medium (oficjalne pismo, rozmowa, e-mail) oraz stylu wypowiedzi.
Pomyśl, czy chcesz odwoływać się do serc czy umysłów? Czy chcesz przyjadą‡ styl formalny czy nieformalny, partnerski czy dominujący? Czy chcesz wyrazi㇠stanowczość czy niezdecydowanie?

 

Kiedy i gdzie?
Zastanów się, w jakim czasie i miejscu będzie odbywała się rozmowa. Pozwoli ci to uwzględni㇠kontekst innych zdarzeń.


House of Skills

 

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.