zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Mniej pieniędzy na studia menedżerskie

Firmowe cięcia kosztów odbiły się na rynku studiów MBA. słuchacze częściej muszą sami je opł‚acić. - Rynek studiów MBA w Polsce zmniejszył‚ się w ubiegłym roku o ok. 15 proc. Tak wynika z iloś›ci programów, które zostały wykreślone podczas aktualizacji naszej bazy danych - twierdzi Jakub Leszczyń„ski z serwisu MBA Portal. Jak dodaje, ten spadek dotyczył‚ głównie mniej znanych programów usuwanych najczęściej z oferty mniejszych prywatnych uczelni.
MBA, fot. shutterstock MBA, fot. shutterstock

Jednym z powodów jest zmiana źródła finansowania studiów MBA. Mówią o tym przedstawiciele uczelni, którzy w nieoficjalnych rozmowach oceniają, że spadek rynku MBA może sięgać nawet 20 proc. W przeciwieństwie do poprzednich lat, gdy większość słuchaczy miała przynajmniej częściowe wsparcie pracodawcy, teraz zazwyczaj opłacają naukę z własnej kieszeni.

Podobnie jest w zachodnich uczelniach, choć tam wsparcie firm było niższe, m.in. dzięki systemowi kredytów na studia.

Zarówno na świecie, jak i w Polsce najlepiej radzą sobie teraz studia MBA z wypracowaną już marką i grupą absolwentów, która może je polecić innym. - Marketing szeptany jest najlepszą strategią marketingową. Z rozmów, jakie przeprowadzamy z nowymi studentami, wynika, że informacją o naszym programie mają od swych znajomych - naszych absolwentów - twierdzi prof. Witold Bielecki, prorektor Akademii Leona Koźmińskiego, która jesienią ub. r. przyjęła na studia MBA 197 osób - o kilkanaście więcej niż rok wcześniej.

- Mniejszy sponsoring ze strony firm wpłynął na lekki spadek liczby kandydatów na nasz program Executive MBA, gdzie studiują zwykle bardziej doświadczeni menedżerowie. Przybyło natomiast chętnych na stacjonarne dwuletnie studia MBA, gdzie średnia wieku słuchaczy wynosi 27 lat. Część z nich straciła w kryzysie pracę i dzięki studiom chcą zwiększyć swe szanse na rynku - ocenia Rachel Waites wicedyrektor d.s. rekrutacji na europejskim kampusie Chicago Booth School of Business.

Jej zdaniem rośnie znaczenie oferowanych przez uczelnie usług planowania menedżerskiej kariery i wsparcia w poszukiwaniu pracy. (W styczniowym rankingu studiów MBA dziennika "Financial Times" Chicago Booth zdobyła w tej kategorii pierwsze miejsce). W pozyskaniu nowych słuchaczy pomagają też uczelni jej absolwenci.

Na marketing szeptany nie mogła liczyć uczelnia Łazarskiego, która w 2008 roku wystartowała z rozbudowanym (jeden semestr nauki w USA) programem American MBA, który realizuje wraz z Uniwersytetem Wisconsin-la Crosse. - Pierwszych absolwentów będziemy mieli w tym roku - mówi Mieczysław Błoński, dyrektor programu.

Jak dodaje, elitarność i związana z nią cena American MBA sprawiły, że w obecnych warunkach rynkowych uczelnia postanowiła rekrutować jego uczestników co dwa lata. Stara się też dostosować cenę studiów do sytuacji, gdy tylko niektórzy studenci mają wsparcie finansowe pracodawcy.

Źródło: www.kariera.pl

 

 

 


Kariera.pl

 

Kariera.pl
Kariera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.