zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Podyplomówka - czy to się opłaca?

 

Chcę mieć ciekawą pracę, więcej zarabiać i poznawać nowych ludzi. słuchacze studiów podyplomowych widzą w edukacji coraz więcej korzyści. Nic dziwnego, że ich liczba z roku na rok rośnie. W roku 2008/2009 podyplomowo studiowało 168,4 tys. osób. To trzykrotnie więcej niż 14 lat temu.

fot. shutterstock fot. shutterstock

Studia podyplomowe dają szansę na podwyższenie kwalifikacji zawodowych, pogłębienie wiedzy w konkretnej dziedzinie. Większość placówek oferujących tę formę kształcenia stawia na praktyczne przygotowanie do zawodu. Zajęcia mają zatem bardziej formą warsztatów, aniżeli wykładów. Do najpopularniejszych kierunków studiowania należą te związane z ekonomią i administracją.

 

W roku akademickim 2008/2009 wybrało je 57,9 tys. słuchaczy. Na drugim miejscu znalazły się kierunki pedagogiczne (29,3 tys. słuchaczy), a na trzecim - medyczne (36,4 tys. słuchaczy).
jedną z korzyści wynikających z podjęcia studiów podyplomowych jest możliwość nawiązania nowych kontaktów. Często zajęcia i wykłady prowadzone są… przez ludzi ze świata biznesu. W uczelnianych ławkach zasiadają specjaliści z branży. Rozpaczacie studiów podyplomowych to okazja do poznania nowych ludzi oraz doskonała płaszczyzna wymiany doświadczeń. Takie kontakty mogą procentować w przyszłości.

 

Fakt odbycia studiów podyplomowych znacząco wpływa na zarobki tylko w przypadku wybranych grup pracowników - potwierdza to Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez firmę Sedlak & Sedlak w 2009 roku. Mediana wynagrodzeń wszystkich osób legitymujących się studiami podyplomowymi jest zaledwie o 400 PLN wyższa niż tych, którzy ukończyli jedynie studia wyższe. Studia podyplomowe mają największe znaczenie w przypadku: stanowisk kierowniczych, osób pracujących w sektorze prywatnym, prowadzących własną działalność gospodarczą oraz tych, którzy umoczyli studia wyższe w dziedzinie sport, rehabilitacja.

 

Jakie inne gratyfikacje czekają na absolwentów studiów podyplomowych? Które dziedziny kształcenia podyplomowego cieszą się największą popularnością? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w artykule "Studia podyplomowe - argumenty na tak" w portalu rynekpracy.pl.

 

rynekpracy.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.