zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Podyplomówka - czy to się opłaca?

 

Chcę mieć ciekawą pracę, więcej zarabiać i poznawać nowych ludzi. słuchacze studiów podyplomowych widzą w edukacji coraz więcej korzyści. Nic dziwnego, że ich liczba z roku na rok rośnie. W roku 2008/2009 podyplomowo studiowało 168,4 tys. osób. To trzykrotnie więcej niż 14 lat temu.

fot. shutterstock fot. shutterstock

Studia podyplomowe dają szansę na podwyższenie kwalifikacji zawodowych, pogłębienie wiedzy w konkretnej dziedzinie. Większość placówek oferujących tę formę kształcenia stawia na praktyczne przygotowanie do zawodu. Zajęcia mają zatem bardziej formą warsztatów, aniżeli wykładów. Do najpopularniejszych kierunków studiowania należą te związane z ekonomią i administracją.

 

W roku akademickim 2008/2009 wybrało je 57,9 tys. słuchaczy. Na drugim miejscu znalazły się kierunki pedagogiczne (29,3 tys. słuchaczy), a na trzecim - medyczne (36,4 tys. słuchaczy).
jedną z korzyści wynikających z podjęcia studiów podyplomowych jest możliwość nawiązania nowych kontaktów. Często zajęcia i wykłady prowadzone są… przez ludzi ze świata biznesu. W uczelnianych ławkach zasiadają specjaliści z branży. Rozpaczacie studiów podyplomowych to okazja do poznania nowych ludzi oraz doskonała płaszczyzna wymiany doświadczeń. Takie kontakty mogą procentować w przyszłości.

 

Fakt odbycia studiów podyplomowych znacząco wpływa na zarobki tylko w przypadku wybranych grup pracowników - potwierdza to Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez firmę Sedlak & Sedlak w 2009 roku. Mediana wynagrodzeń wszystkich osób legitymujących się studiami podyplomowymi jest zaledwie o 400 PLN wyższa niż tych, którzy ukończyli jedynie studia wyższe. Studia podyplomowe mają największe znaczenie w przypadku: stanowisk kierowniczych, osób pracujących w sektorze prywatnym, prowadzących własną działalność gospodarczą oraz tych, którzy umoczyli studia wyższe w dziedzinie sport, rehabilitacja.

 

Jakie inne gratyfikacje czekają na absolwentów studiów podyplomowych? Które dziedziny kształcenia podyplomowego cieszą się największą popularnością? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w artykule "Studia podyplomowe - argumenty na tak" w portalu rynekpracy.pl.

 

rynekpracy.pl

 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.