zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Aby pozostać w grze o inwestycje, Polska musi przyspieszyć tempo zmian. Priorytet? Rozwój kompetencji cyfrowych i transformacja technologiczna

Jak wynika z raportu „Global Talent Tracker”, opracowanego przez Hays we współpracy z Oxford Economics, Polska redefiniuje swoją rolę na arenie międzynarodowej. Porzucając wizerunek taniego rynku dla outsourcingu prostych procesów, polski rynek coraz silniej zabiega o projekty inwestycyjne wymagające eksperckich kompetencji.

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

O czym powinien pamiętać twórca własnej firmy, czyli o tym z jakimi niejasnościami klienci zgłaszają się do concept managera

 

Moja codzienna praca zaskakuje mnie pomysłowością klientów. Poznaję nowe nisze, odkrywam możliwości dla marek i czerpię motywację od moich spełnionych podopiecznych. Choć są pełni pasji i zdeterminowani, to nie zawsze wiedzą, jak dobrać ruchy promocyjne. Tłumaczę im, na czym warto się skoncentrować i na czym skupiać, jeśli woli się uniknąć wtopienia pieniędzy w promocję, która przejdzie obok klientów bez echa, zamiast ich ująć i przełożyć się na zyski.

 

 

Zrozumienie. Na pewno Cię na nie stać

 

Celowo użyłam słowa 'tłumaczę', a nie któregoś modnego słowa z biznesowej nowo-mowy. W tworzeniu własnej marki, zarządzaniu nią i w podsycaniu zainteresowania - chodzi przede wszystkim o zrozumienie. Zrozumienie wartości marki, odczucia klientów i sytuacji, która tworzy się dzięki temu, że klient kupił dany produkt / skorzystał z usługi.

 

Na to stać każdego założyciela firmy, a to priorytetowy element działań. Punkt wyjścia. Nie miotaj się, spędź trochę czasu w środowisku ludzi, dla których chcesz pracować. Potraktuj ich, jak przyjaciół, którym oddajesz przysługę. Artystyczne i kreatywne biznesy mają to do siebie, że jeśli nie wytworzy się więź między twórcą, a klientem - to klapa. Twojego klienta powinno zainspirować wszystko - od idei tego co robisz, po Twoje twórcze środowisko, aż po fakt, że to zajęcie jest dla Ciebie spełnieniem marzeń. Dobrze jest być częścią czyichś spełnionych marzeń. Pisz o swojej praco-pasji na blogu, wrzucaj zdjęcia na Instagrama - takie, które ilustrują proces twórczy i angażuj się w życie freelancerskich społeczności. To 'miękkie', niemal eteryczne aspekty promocyjne. Wiedz jednak, że zapewnią Ci one wartość, której nie kupisz za żadne pieniądze - rozpoznawalność, sympatię i wyrazistość.

 

Koniec ery 'marketingu przeszkadzającego', celuj i trafiaj

 

Zarządzanie marką to sztuka, którą doskonali się w procesie pracy. Jeśli Ty też prowadzisz swoją markę, albo dopiero planujesz się za to zabrać - mój tekst ukaże Ci na czym się skupić, żeby nie przepaść w zgiełku rewolucyjnych marek.

 

To koniec ery marketingu 'przeszkadzającego'. Dziś sprawdza się tylko celowanie w potencjalnie zainteresowanych. Ot, cała 'promocyjna filozofia', której tak często nie rozumieją geekowie, artystyczne dusze i rewolucyjne umysły, z którymi pracuję.

 

Łap okazję. Rozmawiaj z gorącym zaangażowaniem. Pytaj, sprawdzaj, proponuj. Nie zawsze zachowuj się tak, jakbyś miał za zadanie sprzedać. Ucz się swojej branży, ucz się ludzi. Bądź ostrożny z sądami. Szukaj sprzymierzeńców, łącz siły i precyzyjnie dobieraj słowa mówiące o tym, co Ty właściwie robisz.

 

Strumień dotarcia, wypracowania i konsekwentna komunikacja, przyciągająca narracja

 

Młodym managerom własnych marek towarzyszy chaos myślenia, niekonsekwencja działania i brak przekonania, że metody promocji, w które inwestują, są na pewno dobrze dobrane pod ich specyfikę pomysłu. I choć pomysł jest tutaj słowem - kluczem, ponieważ coraz częściej pracuję z markami rewolucyjnymi, innowacyjnymi i ciekawymi, to bez odpowiedniej marketingowej otoczki, nie mają one szans rozwinąć skrzydeł. Giną w czeluściach podobnych ofert. Najczęstsze pytanie, które słyszę z ust ludzi, którzy właśnie wystartowali ze swoim biznesem brzmi - Jak dotrzeć do odpowiednich ludzi, których zainteresuje to, co mam im do zaoferowania? To najczęstsza bolączka młodych managerów, którzy wymyślili coś twórczego i chcieliby teraz, by rynek zapałał do tego entuzjazmem i otworzył portfele.

 

Strumień dotarcia, wypracowana i konsekwentna komunikacja, przyciągająca narracja - to nad tym pracuje się z młodymi markami najwięcej

 

Dobra wiadomość jest taka, że wystarczy sobie wszystko przemyśleć i zaplanować. Najbardziej 'osobiste' i pomysłowe kanały promocji nie są drogie.

 

W ogóle - marketing nie musi być drogi. Szczególnie marketing dla freelancerów, którzy dopiero testują swoje talenty i idee. Wizytówka w postaci komunikatywnego i zachęcającego landing page czasami wystarczy. A ukazanie tego, że wierzysz w swój produkt i jest on dla Ciebie całym życiem - jest już zupełnie darmowe. A przekonujące. Nikt już nie chce kupować od wciskaczy 'kitu'.

 

Concept, angażujący proces i przecieranie szlaków, czyli o zgiełku potencjału marek

 

Sam pomysł to jednak za mało. Świetną koncepcję obroni concept, stworzenie marki wraz z narracją i obecność w branży. Zaobserwowałam, że każda marka jest wyjątkowa, jednak nie każdy manager marki potrafi ją umiejętnie oszlifować i odpowiedzieć o niej na tyle ciekawie, by zyskała wiernych zwolenników. Początkujący biznesmeni, którzy mają szczególny pomysł, ale nie znają narzędzi promocyjnych, starają się naśladować sprawdzone rozwiązania z rynku. I mają trochę racji. Jeśli coś się sprawdza, to dlaczego się na tym nie oprzeć? Taka inspiracja jest słuszna, z drugiej jednak strony należy uważać z powielaniem utartych szlaków. Bądź przedsiębiorczym managerem własnej marki. Nie wystarczy, że gdzieś zaistniejesz i w coś (model działania) się wpiszesz. Przedsiębiorczość w prowadzeniu marki polega na dodawaniu wartości dla społeczeństwa, niszcząc stary porządek i wprowadzając nowy. Zgodny z Twoim brandem, jego filozofią.

 

Personalniej. Bliżej. Szczerzej.

 

Małe firmy mają to do siebie, że wszelka decyzyjność spoczywa w rękach właściciela. I to jego decyzje przekładają się na wizerunek marki i skuteczność sprzedaży. To duży plus! Klienci wiedzą, kto stoi za daną marką. Owa personalność jest zaletą, pod warunkiem, że przedstawisz siebie (jako właściciela) w odpowiednim kontekście, potwierdzając swoje kompetencje i pasję do tego, co tworzysz. Jak? Jak najprościej. Zakładka O MNIE na stronie www, krótkie podziękowanie za dokonanie zakupu (mailowe czy drukowane - gdy wysyłasz paczki z ręcznie wykonanymi cudownościami).

 

Dbałość o markę osobistą jest cenniejsza, niż talent

 

Przekonanie o tym, że oto stworzyłeś coś na miarę trendów może okazać się złudne. Dobór działalności czy produktu / usługi jest o tyle dobry, o ile Twoja marka jest wyraźnym sygnałem w danej branży. Troska o Twoją markę personalną - jako twórcy biznesu - jest cenniejsza, niż talent. Cenniejsza, niż 'wchłanialność' Twojej marki przez rynek. To Twoja odwaga i kierunek myślenia może otworzyć jej nowe wrota. To Twoje kontakty mogą umożliwić jej drogi rozwoju. Nie myśl więc tyle o samym produkcie / usłudze, bo stracisz dystans. Zdrowy dystans, który daje spojrzenie na firmę, jak na generator zysków i inspirujący brand, a nie 'Twoje dziecko'.

 

Unikalność zapewni Ci jakość

 

Niezależnie od tego, czym się zajmujesz, pamiętaj by podkreślać unikalność swojej marki. Wracając do strony www - warto tam zamieścić notkę o tym, skąd pomysł na właśnie taki biznes. Prosty przykład z butami - jeśli nie będą miały swojej historii, 'przeznaczenia', idealnego klienta do którego przemówisz wciągającą 'gadką' - dla potencjalnego klienta to będą tylko buty. Jak jeszcze możesz dbać o unikalność marki? Spróbuj marketingu partyzanckiego. To przyciągająca uwagę i nie wymagająca dużych kosztów metodyka działania.

 

Zaproś do współpracy blogerów. Stwórz modę na swoją usługę / produkt.

 

Jakość wymaga czasu

 

Miej świadomość tego, że jakość wymaga czasu. Klienci nie od razu przekonają się do tego szumu i podtykania im pod nos nowości, która ma cokolwiek zmienić w ich życiu. Nie bądź lakoniczny w formułowaniu swoich komunikatów o marce, ale nie daj się ponieść obietnicą, które nie mają nic wspólnego z jakością i możliwościami Twoich produktów / usług. Unikalność buduj na autentyczności i realizmie. Dbałość o markę to szczerość w procesie dostarczania jej klientowi.

Author photo
Justyna Poluta

Absolwentka podyplomowych studiów managerskich w Wyższej Szkole Biznesu (dyplom z personal brandingu) i socjologii na UŚ (tematyka pracy dyplomowej: wartości pracy zawodowej i indywidualne ścieżki kariery). Concept & content manager unikalnych autorskich biznesów i unikalnych marek osobistych. W codziennej aktywności zawodowej wspiera freelancerów i właścicieli małych biznesów w stworzeniu wyjątkowej koncepcji dla marki, jak również narracji. Szczególnie bliska jest jej idea poziomej kariery. Autorka bloga SLOWKARIERA.PL i inicjatorka fanpejdża na FB '1001 rad, wskazówek i inspiracji dla freelancerów'.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.