zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Jak zapobiegać konfliktom?

 

Wiele konfliktów powstaje na skutek bagatelizowania czynników ryzyka. Menedżer świadomy ich istnienia, potrafi zapobiec ewentualnym kryzysom, ograniczając liczbę potencjalnych punktów zapalnych.

 

Przyczyny powstawania sytuacji kryzysowych w zespole:

1. Współzależność pracy w zespole:

  • różnice kompetencji poszczególnych członków zespołu,
  • różnice zdań w kwestiach istotnych dla zespołu,
  • ograniczone możliwości zaspokojenia wszystkich oczekiwań np. co do czasu pracy, urlopów, etc.,
  • poczucie niesprawiedliwości związane z zasadami rozdziału obowiązków i nagród.

 

2. Zła komunikacja:

  • utrudnienia w przepływie informacji,
  • niejasne polecenia,
  • brak okazji do wyjaśnienia wątpliwości,
  • nieefektywne zebrania zespołu.

 

3. Brak wzmocnień pozytywnych:

  • stałe podnoszenie wymagań bez doceniania sukcesów,
  • znacząca przewaga krytyki nad uznaniem,
  • brak wsparcia w sytuacji zmian i kryzysów,

 

4. Przewaga rywalizacji nad współpracą:

  • akcentowanie podziału na lepszych i gorszych,
  • siłowe rozwiązywanie konfliktów,
  • brak szacunku dla różnych opinii i interesów.

 

Metody zapobiegania trudnym sytuacjom

Czynnik ryzyka

Dział‚anie menedżera

Współzależność pracy w zespole

  • Uzgodnij z zespołem jasne reguły działania w sytuacjach ograniczonych "dóbr".
  • Stosuj przejrzyste zasady wynagradzania i rozliczania.
  • Nie rób odstępstw od zasad ze względu na osobiste sympatie czy naciski.
  • Konieczne ustępstwa uzasadnij interesem wszystkich członków zespołu.
  • Pokazuj jak można wyrównywać poziom kompetencji dzięki współpracy w zespole.
  • Pytaj i słuchaj zanim podejmiesz decyzją.
Zła komunikacja
  • Wykorzystuj kilka kanałów komunikacji i przypominaj o nich członkom zespołu (poczta elektroniczna, intranet, spotkania zespołu, bezpośrednie kontakty).
  • Dbaj o właściwe i kompletne zlecanie zadań.
  • Przeprowadzaj regularne zebrania z zespołem.
  • Bądź aktywny w poszukiwaniu informacji, zachęcaj do tego innych.
  • Nie wyciągaj negatywnych konsekwencji wobec "posłańców złych wiadomości" - pamiętaj, że najbardziej niebezpieczny jest brak informacji.
Brak wzmocnień pozytywnych
  • Mów wyraźnie, jakie zachowania spotykają się z twoim uznaniem.
  • Pokazuj swoje zadowolenie, kiedy sprawy idą dobrze, bądź bezpośredni i spontaniczny w wyrażaniu uznania.
  • Dziel zadania na części - tak, by można było odnosić częściowe sukcesy.
  • Szukaj niekonwencjonalnych sposobów wyrażania uznania i świętowania sukcesów zespołu.
Przewaga rywalizacji nad współpracą
  • Pokazuj jak indywidualne dobre wyniki poodnoszą rezultaty całego zespołu.
  • Nagradzaj zachowania wskazujące na współpracę i wspieranie się w zespole.
  • Nigdy publicznie nie krytykuj i nie szukaj winnych.
  • Stosuj jednakowe zasady nagradzania. Nie przyznawaj "praw specjalnych" chyba, że są osiągalne dla wszystkich członków zespołu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


House of Skills

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.