zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Master Class - najciekawsze wydarzenie 2015 r. w komunikacji biznesowej

 Jak wygrać rajd Dakar i założyć prywatny teatr? Czyli - jak się zostaje mistrzem w swojej dziedzinie? 16 kwietnia na Master Class w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie na to pytanie odpowiedzą m.in. Rafał Sonik, Krystyna Janda, Michał Żebrowski, Zbigniew Boniek i Krzysztof Zanussi wsparci przez psychologów biznesu. To będzie najciekawsze wydarzenie 2015 roku w komunikacji biznesowej.

 Master Class jest skierowane zarówno do doświadczonych graczy na rynku, którzy chcą pozostać liderami w swojej dziedzinie i nie dać się zastąpić innym, ale także dla ludzi młodych i niedoświadczonych, którzy zaczynają od wyznaczania ambitnego celu.
Uczestnicy Master Class dostają unikatową szansę na zdobycie wiedzy w zaledwie osiem godzin porównywalną do przeczytania co najmniej 30 wartościowych książek z zarządzania, psychologii, kultury, filozofii i historii.


"Przywództwo to potężne połączenie strategii i charakteru. Jeśli już bez czegoś by się można obyć to bez strategii" - gen. Norman Szwarzkopf. Dlatego osobiste doświadczenie Krystyny Jandy, Zbigniewa Bońka, Michała Żebrowskiego, Krzysztofa Zanussiego, Janusza Gajosa i biznesmena Rafała Sonika jest bezcenne, bo ma moc przemiany myślenia, schematów.
Rafał Sonik uważa, że Polacy mają gen dzielności i potrafią jak mało kto pokonywać trudności. "Jeśli do tego dodamy pasję, uczciwość, solidarność to nie my w świecie ale świat w nas będzie szukał inspiracji. Więcej opowiem na Master Class" - dodaje zwycięzca rajdu Dakar.


Michał Żebrowski zapowiada, że 16 kwietnia będzie chciał opowiedzieć co z doświadczenia twórców może przydać się biznesowi. "Może to że każdy dobry lider, szef, biznesem powinien być jak dobry spektakl czy film: POCIĄGAJĄCY. Każdy lider musi być autentyczny i posiadać umiejętność dotarcia do umysłów i emocji ludzi" - przekonuje założyciel teatru 6 piętro.
Inną odpowiedź ma Krzysztof Zanussi, który uważa, że trzeba znać dzieła Williama Szekspira. I przytacza złośliwy żart: "Bill Clinton nie był na lekcji, gdy przerabiano Makbeta. Dlatego wziął za żonę Hillary. Kobietę, która bardzo lubi władzę. O tym trzeba wiedzieć zawczasu".


Jacek Walkiewicz przytacza znane w psychologii pojęcie "błysku", czyli momentu, gdy człowiekowi w głowie wszystko się zmienia. "Jak miałem 37 lat dotarło do mnie, że marzenia są po nic. Po prostu po to, żeby je zrealizować. Jeżeli ktoś chciał wejść na Kilimandżaro - to idzie na Kilimandżaro, jeżeli Ingvar Kamprad chciał zbudować Ikeę, to zbudował ją" - mówił psycholog w swoim wystąpieniu "Moc możliwości".


Słynny francuski piłkarz Thierry Henry jako dziecko marzył by być drugim Zbigniewem Bońkiem. Sam Boniek uważa, że sport i biznes łączy jedno - udawanie w tych dziedzinach nie ma sensu. "Każdy lider musi być autentyczny i posiadać umiejętność dotarcia do umysłów i emocji ludzi. Jak to zrobić?" - pyta prezes PZPN.


Odpowiedź padnie 16 kwietnia. Michał Żebrowski zdradzi, co zrobić by zagrać w życiu najlepszą rolę i zostać kim tylko zechcesz. Zbigniew Boniek wskaże jakie są najważniejsze zasady gry nie tylko na boisku, które determinują sukces. O powołaniu do wielkości i sukcesu opowiedzą Rafał Sonik, Robert Gwiazdowski i Juliusz Braun. Krystyna Janda z Januszem Gajosem zetrą się w dyskusji czy "Motywacja jest kobietą czy mężczyzną?". Zaś psychologowie Joanna Heidtman, Jacek Walkiewicz, Leszek Melibruda dadzą nam praktyczne wskazówki nie tylko jak zapewnić trwały wzrost, pokonać obawy i budować motywację, ale przede wszystkim jak mądrze przez mini-zmiany osiągać makro-efekty.


Program Master Class realizowany jest w formie otwartego wydarzenia oraz zamkniętych spotkań dla firm i organizacji przez Fundację Centrum Twórczości Narodowej. Więcej na www.master-class.org.pl


Fundacja CTN ma 13 lat praktycznego doświadczenia w łączeniu świata biznesu, kultury i nauki. To blisko 50 zorganizowanych inicjatyw: festiwali, kongresów, wernisaży, spotkań, nagrań telewizyjnych. Ponad 800 tys. uczestników, 600 gości specjalnych z Polski i ze świata. Wartość przekazów medialnych to blisko 100 mln zł. Najbardziej medialnym wydarzeniem, relacjonowanym przez 56 stacji telewizyjnych na całym świecie był występ tancerzy breakdance przed papieżem Janem Pawłem II w styczniu 2004 r.
Od początku działalności w Radzie Fundacji CTN zasiadali m.in.: Jan Nowak - Jeziorański, prof. Leszek Kołakowski, prof. Władysław Bartoszewski. Wspierają nas również: Janusz Gajos, Jerzy Stuhr, Waldemar Malicki, Krzysztof Zanussi.

Rejestracja na http://www.master-class.org.pl

Kontakt:
Marek Ratajczak
ratajczak@ctn.org.pl
www.master-class.org.pl
22 425 11 66
Kom: 502 207 778


KarieraManagera.pl

 

KarieraManagera.pl
KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.