zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Przedsiębiorczość w 2012. Plany dział‚ań„ polskich i globalnych przedsiębiorców.

Post kryzysowa rzeczywistość. Polityka rządu niesprzyjają…ca jakiejkolwiek przedsiębiorczości. Dynamicznie zmieniająca się sytuacja rynków światowych. Jak w tej sytuacji odnajdują… się i planują… działania polscy oraz mię™dzynarodowi przedsiębiorcy?

Zdecydowana większość polskich przedsiębiorców widzi możliwości rozwojowe jedynie na polskim rynku. Zwracają… oni uwagę™ na fakt, iż potrzeby wewnętrznych (krajowych) konsumentów nie są… w pełni zaspokojone, zatem istnieje dla nich jeszcze duże pole do popisu. W tej sytuacji widzą… potencjał dla swoich produktów i firm na krajowym (lokalnym i tradycyjnym) podwórku.


Jednakże dla licznej grupy polskich przedsiębiorstw rynek niemiecki jest wciąż głównym rynkiem eksportowym, przy czym poprawia to pozycję tego kraju, jako eksporterów takich produktów jak chociażby samochody, poprzez dewaluację waluty Euro. Dzięki takiemu działaniu Niemcy mają dużo większy wskaźnik wzrostu wydajności w stosunku do pozostałych partnerów Eurolandu, gdzie baza kosztowa rośnie proporcjonalnie.

 

Planując ekspansja™ oraz perspektywiczny rozwój, przedsiębiorcy z Polski nie poszukują… możliwości przeprowadzenia fuzji, połączeń„ ani przejąć‡ innych firm. Postawiony cel zamierzają… osiągnąć poprzez samodzielne działania, rozbudowę™ istniejących jednostek/firm/oddziałów lub zmianę strategii. Przy czym aż 65% przedsiębiorców przewiduje zmianę strategii w ciągu najbliższego roku. Nie będą to jednak zmiany drastyczne, będą raczej miały charakter weryfikacyjny, związany ze zmieniającą się dynamicznie sytuacją… gospodarczą… oraz rynkową…. Jednakowoż będą reakcją… na działania bądź zaniechania konkurencji, szukanie niszy, nowych możliwości rozwoju dotychczasowych lub innowacyjnych produktów, na które jest obecnie duże zapotrzebowanie rynku. Jednocześnie, zauważalna jest tendencja odsuwania w czasie zbyt radykalnych zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa bądź nie brania ich w ogóle pod uwagę™. Spowodowane to jest najprawdopodobniej faktem stosunkowo chwiejnej i niepewnej sytuacji rynkowej. Potwierdzeniem zachowawczych działań„ oraz obrazem obawy przed eskalacją… kryzysu oraz wahań„ rynku są… rekordowo wysokie lokaty gotówki zgromadzone przez duże polskie przedsiębiorstwa.

 

Dodatkowo chcemy zauważyć‡, iż prawie połowa firm o podłożu międzynarodowym wskazuje Polską™ jako kraj kreujący największe możliwości rozwojowe. W ich opinii, ważnym jest dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań„ lokalnych konsumentów oraz dopasowanie produktów do lokalnych potrzeb portfelowych. W ciągu najbliższych lat rynki wschodzące (Chiny, Indie czy Brazylia) wzmocnią…, w znacznym stopniu, swój potencjał konkurencyjny na skalę światową. Dołączy do nich Rosja i państwa z południowo wschodniej Azji. Większość firm będzie zdobywała rynki metoda… samoistnego wejścia, otwierania lokalnych oddziałów, a zaledwie 20% bierze pod uwagę™ zwiększanie zasięgu działania poprzez połączenia, fuzje czy też przejęcia.

 

Przy czym w sytuacji, gdy polscy przedsiębiorcy nie zauważają… możliwości ekspansji poprzez fuzje, to nawet te oszacowania mogą… okazać się zbyt optymistyczne.
Zatem najlepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorców reprezentujących globalnych graczy będzie budowanie bądź też umacnianie istniejących marek na rynku i stawanie w szranki z lokalnymi firmami. Dane pochodzą… z raportów kluczowych firm konsultingowych o zasięgu międzynarodowym.

 


Blackstones Audit Sp.z o.o.

www.blackstonesas.eu

mmikorska@blackstonesas.eu  Magdalena Mikorska

 

Blackstones Audit and Consultancy
 


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.