zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Trudne rozmowy z pracownikami

 

Jak w sposób asertywny przeprowadzić z pracownikiem rozmowę, w której chcemy zgłosić problem, wyrazić niezadowolenie z jego pracy lub też określić nasze oczekiwania?

 

Warto przeprowadzić ją według planu, który tu prezentujemy z przykładem konkretnej rozmowy z pracownikiem, który notorycznie spóźnia się z przekazywaniem raportów. Te zaś są ci potrzebne do wykonania zbiorczych opracował. Wielokrotne rozmowy z podwładnym nic nie dały. Nie chcesz tego już dłużej tolerować. Jednocześnie zależy ci na utrzymaniu poprawnych relacji z pracownikiem.

Plan rozmowy Przykład
1. Opis problemu
  • Opisz problem
  • Konkretnie, blisko rzeczywistości
  • Z Twojego punktu widzenia
  • Bez teorii i pouczania

Chciałbym z Tobą porozmawiać o terminach przekazywania raportów. Wczoraj kolejny raz dostałem raport za późno.

2. Emocje
  • Opisz swoje emocje i kłopot jaki wynika z jego zachowania w kategoriach komunikatu typu JA
  • Dodaj słowo o jego emocjach
Wiem, że nie lubisz tych raportów, ale mało mnie to wzrusza, gdy z Twojego powodu mam kłopoty.
3. Potrzeby
  • Opisz potrzeby, jakie masz w tej sytuacji
  • Mów konkretnie
  • Przedstawiaj jedną prośbą na raz (jeśli masz ich więcej to pamiętaj, im mniej tym lepiej)
  • Potrzeba musi być realistyczna, czyli możliwa do spełnienia (jeśli tak nie będzie, to na pewno nie uzyskasz tego co chcesz

Oczekują, że będziesz traktował ustalone terminy jako ostateczne.

4. Konsekwencje
  • Przedstaw konsekwencje zarówno co się stanie, jeśli Twoje potrzeby zostaną uwzględnione, jak i kiedy nie zostaną uwzględnione
  • Przedstaw zatem konsekwencje pozytywne jak i negatywne
  • Konsekwencje muszą być realistyczne (bo być może będziesz zmuszony wprowadzić je w życie)

Nie będę™ więcej tolerował spóźnienia. Punktualne składanie raportów uważam od dziś za warunek naszej dalszej współpracy, a jak wiesz zależy mi na niej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aby nabrać wprawy, przygotuj się do kilku najbliższych trudnych rozmów, stosując się dokładnie do kolejnych punktów czteroetapowego planu.


House of Skills

 

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.