zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Trudne rozmowy z pracownikami

 

Jak w sposób asertywny przeprowadzić z pracownikiem rozmowę, w której chcemy zgłosić problem, wyrazić niezadowolenie z jego pracy lub też określić nasze oczekiwania?

 

Warto przeprowadzić ją według planu, który tu prezentujemy z przykładem konkretnej rozmowy z pracownikiem, który notorycznie spóźnia się z przekazywaniem raportów. Te zaś są ci potrzebne do wykonania zbiorczych opracował. Wielokrotne rozmowy z podwładnym nic nie dały. Nie chcesz tego już dłużej tolerować. Jednocześnie zależy ci na utrzymaniu poprawnych relacji z pracownikiem.

Plan rozmowy Przykład
1. Opis problemu
  • Opisz problem
  • Konkretnie, blisko rzeczywistości
  • Z Twojego punktu widzenia
  • Bez teorii i pouczania

Chciałbym z Tobą porozmawiać o terminach przekazywania raportów. Wczoraj kolejny raz dostałem raport za późno.

2. Emocje
  • Opisz swoje emocje i kłopot jaki wynika z jego zachowania w kategoriach komunikatu typu JA
  • Dodaj słowo o jego emocjach
Wiem, że nie lubisz tych raportów, ale mało mnie to wzrusza, gdy z Twojego powodu mam kłopoty.
3. Potrzeby
  • Opisz potrzeby, jakie masz w tej sytuacji
  • Mów konkretnie
  • Przedstawiaj jedną prośbą na raz (jeśli masz ich więcej to pamiętaj, im mniej tym lepiej)
  • Potrzeba musi być realistyczna, czyli możliwa do spełnienia (jeśli tak nie będzie, to na pewno nie uzyskasz tego co chcesz

Oczekują, że będziesz traktował ustalone terminy jako ostateczne.

4. Konsekwencje
  • Przedstaw konsekwencje zarówno co się stanie, jeśli Twoje potrzeby zostaną uwzględnione, jak i kiedy nie zostaną uwzględnione
  • Przedstaw zatem konsekwencje pozytywne jak i negatywne
  • Konsekwencje muszą być realistyczne (bo być może będziesz zmuszony wprowadzić je w życie)

Nie będę™ więcej tolerował spóźnienia. Punktualne składanie raportów uważam od dziś za warunek naszej dalszej współpracy, a jak wiesz zależy mi na niej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aby nabrać wprawy, przygotuj się do kilku najbliższych trudnych rozmów, stosując się dokładnie do kolejnych punktów czteroetapowego planu.


House of Skills

 

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.