zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Wspieram i wymagam

 

Na działania menedżera związane z kierowaniem ludźmi składają się dwa aspekty zarządzania. Menedżer stawia cele, zleca zadania i oczekuje określonego poziomu wykonania, czyli WYMAGA. Jednocześnie pomaga, wyjaśnia, zachęca - a więc WSPIERA.

 

Działania te, choć komplementarne, związane są z innymi umiejętnościami. Możemy je rozwinąć, gdy poznamy zarówno istotę obu aspektów zarządzania, jak też własny potencjał w zakresie każdego z nich. Prezentowane niżej ćwiczenie stanowi punkt wyjścia do rozwijania umiejętności kierowniczych w obu aspektach.

Wymagam
Dbam o wyniki firmy
Wspieram
Dbam o satysfakcję™ ludzi
  • Wyznaczam cele
  • Rozliczam efekty
  • Pilnuję standardów i procedur
  • Dbam o dyscyplinę
  • Dbam o rozwój ludzi
  • Pomagam osiągać indywidualne cele
  • Dbam o przyjazne środowisko pracy: zasoby, organizację™, atmosferę
  • Wspieram w kryzysach
Sł‚owa - klucze:
  • wyniki
  • standardy
  • kontrola
  • jakość
  • dyscyplina
Słowa - klucze:
  • potrzeby
  • rozwój
  • zachęta
  • współpraca
  • satysfakcja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autodiagnoza

Aspekt wymagam

Zastanów się nad oczekiwaniami, jakie mają Twoi przełożeni: związanymi z jakością i efektywnością pracy, standardami i zasadami pracy. W lewej górnej części tabeli zapisz, jakie w związku z tym najważniejsze wymagania stawiasz swoim pracownikom. W niższej części tabeli dokonaj samooceny własnych słabych i mocnych stron w zakresie umiejętności stawiania wymagań (oceń np. swoją umiejętność jasnego komunikowania oczekiwań, interwencji w przypadku naruszenia dyscypliny itp.) Na zakończenie pomyśl i zapisz, czego przede wszystkim powinnaś/powinieneś się nauczyć, żeby skuteczniej stawiać i rozliczać wymagania.

 

Aspekt wspieram

Zastanów się nad tym czego oczekują i potrzebują od ciebie podwładni. Po prawej stronie tabeli zapisz zadania, jakie masz w związku z tym przed sobą (np. pomoc w rozwiązaniu trudnych problemów, uczenie, wsparcie emocjonalne itp.) W niższych częściach tabeli dokonaj analizy własnych słabych i mocnych stron w zakresie umiejętności wspierania pracowników (uważne i cierpliwe słuchanie, instruowanie itd.) Na koniec pomyśl i zapisz, czego przede wszystkim powinna/powinieneś się nauczyć, aby lepiej wspierać swoich pracowników.

Wymagam - najważniejsze oczekiwania w stosunku do mnie i moich pracowników Wspieram - moje najważniejsze zadania związane z potrzebami pracowników
   
Moje mocne strony w zakresie umiejętności stawiania wymagań Moje mocne strony w zakresie umiejętności wspierania
   
Moje słabe strony w zakresie umiejętności stawiania wymagań Moje słabe strony w zakresie umiejętności wspierania
   
Zadania - umiejętności do rozwoju Zadanie - umiejętności do rozwoju
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 


House of Skills

House of Skills
House of Skills


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.