zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

SOFTSWISS zwiększa zaangażowanie pracowników poprzez inicjatywy sportowe

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.

IT: co czwarta firma rozważa redukcje etatów

Od października do grudnia 38% firm IT w Polsce planuje rekrutacje nowych pracowników, 27% rozważa redukcje etatów, a 32% nie przewiduje zmian kadrowych. Firmy poszukują nowych talentów z powodu rozwoju i postępu technologicznego, ale część z nich redukuje zatrudnienie w odpowiedzi na wyzwania ekonomiczne i automatyzację. Zastosowanie sztucznej inteligencji utrudnia wejście do branży juniorom ale specjaliści od cyberbezpieczeństwa, chmury i danych mogą liczyć na bardzo dobre warunki do zmiany pracy.

Jesienny boom rekrutacyjny w usługach medycznych, farmacji i biotechnologii

Okres październik-grudzień będzie niemal rekordowy w kontekście rekrutacji do branży usług medycznych, farmacji i biotechnologii. 29% firm z tego sektora chce w ostatnim kwartale zatrudniać nowych pracowników, 6% chce redukować etaty. To dobra informacja dla osób, które chcą pracować w takich organizacjach, z kolei dla firm to zapowiedź, że będą musiały bardziej rywalizować o nowe ręce do pracy.

SOFTSWISS trzeci rok z rzędu wspiera kampanię „Różowy Październik”

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje działania wspierające globalny ruch na rzecz walki z rakiem piersi. Angażując pracowników i organizując tematyczne inicjatywy przez cały miesiąc, firma podkreśla znaczenie profilaktyki i wczesnego wykrywania choroby.

Dla kogo szkolenia

Rozwój zawodowy. Szkolenia budują… kompetentny, lojalny i odpowiedzialny zespół. Najbardziej rzutcy menedżerowie już odkryli, jak szybko i prosto wykorzystać je do rozwoju biznesu.
Robert Kowalkowski. Fot. michał‚ Gmitruk Robert Kowalkowski. Fot. michał‚ Gmitruk

Robert Kowalkowski świetnie by się spisał w roli 'białego kołnierzyka' w każdej europejskiej stolicy. 32 lata, biegły angielski i niemiecki, imponujące CV. Nauką na wydziale rolniczym olsztyńskiej Akademii Rolniczo-Technicznej łączył z międzywydziałowymi studiami z zarządzania oraz marketingu. Potem dzienne finanse i bankowość u Koźmińskiego, stypendium na Handelshochschule Leipzig, jednej z dwóch najlepszych szkół biznesu w Niemczech, i półroczny staż w tamtejszym oddziale Ernst & Young. Kariera w konsultingu stała przed nim otworem. Jednak pięć lat temu Kowalkowski postanowił wrócić do Lubawy, by pomóc ojcu ratować niewielką firmę przetwórstwa owocowo-warzywnego.
- Pozornie wszystko wydawało się być w porządku: przyzwoite obroty, ugruntowana pozycja, zyski pozwalające na niezłą egzystencję - wspomina.
Refleksja wielu drobnych przedsiębiorców kończy się na owym pozornym 'wszystko w porządku'. To usypia, zatrzymuje w miejscu, a w konsekwencji prędzej czy później wyrzuca na margines gospodarczego obiegu. Dla niego to był punkt wyjścia. Studia i szkolenia dały mu perspektywę, pokazały, jak awansować do zupełnie innej ligi.
- Kontrast między nowoczesną wiedzą wyniesioną ze studiów a rzeczywistością był nie do zniesienia - opowiada dzisiaj menedżer. - właściwie wszystko musieliśmy budować od zera, i to operując na żywym organizmie.
Jednak było warto. W krótkim czasie firma podwoiła przychody (ponad 10 mln zł) i zatrudnienie (powyżej 50 osób), nabrała wprawy w staraniach o unijne środki, ostro inwestuje w nowoczesny sprzęt, m.in. w linię do aseptycznego pakowania owoców. Ale dla Kowalkowskiego to dopiero początek. Już zastanawia się nad studiami MBA, a na razie uczestniczy w programie 'Przyjaciele sukcesu', cyklu szkoleń dla MSP, organizowanych przez PKPP Lewiatan, Microsoft i Wyższą Szkolą Biznesu z Nowego Sącza.
- Szkolenia tego typu świetnie porządkują wiedzą, dają podstawowe, ale bardzo skuteczne rozwiązania codziennych problemów - uważa Kowalkowski. - Dobry prowadzący potrafi otworzyć oczy na nowe możliwości rozwoju, często oczywiste, które jakoś w natłoku bieżących spraw gdzieś umykają.
To, co ewidentne dla dużych korporacji - że nic nie zwraca się tak szybko, jak inwestycja w wiedzą - z trudem przebija się do mniejszych firm. Jak wynika z niedawnego badania Ipsosu, 67 proc. polskich przedsiębiorstw wydaje na szkolenia nie więcej niż 5 tys. zł rocznie. Paradoksalnie, to nie koszty są barierą dostępu do rynku szkoleń, ale mentalność. 59 proc. firm, które nie wydały w 2005 r. ani złotówki na szkolenia, tłumaczyło to tym, że pracownicy mają kwalifikacje odpowiadające potrzebom przedsiębiorstwa.

Inwestycja o gwarantowanym zwrocie

Ankietowane firmy za najpilniejszą potrzebą szkoleniową uznały obszar... administracji i BHP. Konieczność doskonalenia kwalifikacji menedżerskich wskazywano trzykrotnie rzadziej. Tymczasem eksperci od HR nie pozostawiają złudzeń: tylko firmy przesiąknięte kulturą ciągłej nauki mają szansę zbudować trwałą przewagę konkurencyjną. Reszta prędzej czy później zniknie.
- Jeszcze kilka lat temu dobór szkoleń przez firmy był dość przypadkowy, rzadko robiono użytek z wiedzy pozyskiwanej przez pracowników - zauważa Leszek Kaszuba, inżynier szefujący oddziałowi firmy Skanska w Lesznie. - Dziś hasło 'szkolenie' działa jak magnes na pracodawców i pracowników.
Mocne w swoich branżach firmy wiedzą, że jest to inwestycja o gwarantowanym zwrocie, ale również niezbędna, jeżeli chce się utrzymać pozycję lidera. Jaka jest największa zaleta szkoleń?
- Pozwalają przygotować się na to, co może przynieść przyszłość, a przy tym znakomicie stabilizują grupę pracowników - wylicza Leszek Kaszuba. - Budują kompetentny, lojalny, odpowiedzialny zespół o wysokim morale.
I nie są to puste słowa. 70 jego pracowników (połowa zespołu) kilkanaście dni w roku spędza na szkoleniach, głównie w ramach firmowego Uniwersytetu Skińska. Natomiast sam Leszek Kaszuba bardzo chętnie uczestniczy w szkoleniach menedżerskich. Ostatnio szczególnie ceni sobie te z zakresu przywództwa sytuacyjnego SLII.
- Nauczyłem się budować właściwe relacje z ludźmi, efektywnie komunikować się z pracownikami na danym poziomie rozwoju, dzięki temu szybciej podejmujemy trafne decyzje - dodaje Leszek Kaszuba.
Efektywna komunikacja to właśnie jedna z tych umiejętności, w której polscy menedżerowie mają najwięcej do nadrobienia. Co jeszcze?
- Motywowanie ludzi (nie finansowe, lecz przez charyzmatyczną postawę przywódcy), coaching (piątą achillesowa wielu dyrektorów sprzedaży) oraz umiejętność grania do jednej bramki, czyli praca zespołowa - wylicza Rafał Szczepanik, wiceprezes Training Partners. - To absurdalna sytuacja, gdy działy w jednej firmie rywalizują między sobą, dzielenie się wiedzą nie jest nagradzane, a indywidualne cele pracownika kolidują z celami organizacji.

 

 


Manager Magazin

 

Małgorzata Remisiewicz - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.