zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Eleni Panagiotopoulou z SOFTSWISS wyróżniona tytułem Best AML Professional 2025

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, z dumą informuje, że Eleni Panagiotopoulou, Head of AML Team, została uhonorowana tytułem Best AML Professional of the Year podczas gali Global Regulatory Awards 2025.

Co trzeci pracodawca zauważa spadek zaangażowania pracowników, jednak same podwyżki nie rozwiążą tego problemu

Sytuacja na rynku pracy stwarza wyzwania zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Niepewność środowiska biznesowego, zmiany strukturalne w firmach oraz presja na osiąganie często wyśrubowanych wyników przekładają się na gorsze samopoczucie i niższe zaangażowanie specjalistów. W pierwszym półroczu 2025 r. trend spadkowy dostrzegło 35 proc. pracodawców i aż 45 proc. profesjonalistów.

SOFTSWISS po raz trzeci wspiera kampanię zdrowotną Movember

SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna prowadząca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, po raz kolejny aktywnie uczestniczy w globalnej kampanii zwiększającej świadomość na temat zdrowia mężczyzn. Inicjatywa koncentruje się na kluczowych kwestiach, takich jak rak prostaty i jąder, a jednocześnie promuje otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym mężczyzn.

4-dniowy tydzień pracy traci zwolenników - 6 na 10 pracowników obawia się spadku pensji

Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.

Dla kogo szkolenia

Rozwój zawodowy. Szkolenia budują… kompetentny, lojalny i odpowiedzialny zespół. Najbardziej rzutcy menedżerowie już odkryli, jak szybko i prosto wykorzystać je do rozwoju biznesu.
Robert Kowalkowski. Fot. michał‚ Gmitruk Robert Kowalkowski. Fot. michał‚ Gmitruk

Robert Kowalkowski świetnie by się spisał w roli 'białego kołnierzyka' w każdej europejskiej stolicy. 32 lata, biegły angielski i niemiecki, imponujące CV. Nauką na wydziale rolniczym olsztyńskiej Akademii Rolniczo-Technicznej łączył z międzywydziałowymi studiami z zarządzania oraz marketingu. Potem dzienne finanse i bankowość u Koźmińskiego, stypendium na Handelshochschule Leipzig, jednej z dwóch najlepszych szkół biznesu w Niemczech, i półroczny staż w tamtejszym oddziale Ernst & Young. Kariera w konsultingu stała przed nim otworem. Jednak pięć lat temu Kowalkowski postanowił wrócić do Lubawy, by pomóc ojcu ratować niewielką firmę przetwórstwa owocowo-warzywnego.
- Pozornie wszystko wydawało się być w porządku: przyzwoite obroty, ugruntowana pozycja, zyski pozwalające na niezłą egzystencję - wspomina.
Refleksja wielu drobnych przedsiębiorców kończy się na owym pozornym 'wszystko w porządku'. To usypia, zatrzymuje w miejscu, a w konsekwencji prędzej czy później wyrzuca na margines gospodarczego obiegu. Dla niego to był punkt wyjścia. Studia i szkolenia dały mu perspektywę, pokazały, jak awansować do zupełnie innej ligi.
- Kontrast między nowoczesną wiedzą wyniesioną ze studiów a rzeczywistością był nie do zniesienia - opowiada dzisiaj menedżer. - właściwie wszystko musieliśmy budować od zera, i to operując na żywym organizmie.
Jednak było warto. W krótkim czasie firma podwoiła przychody (ponad 10 mln zł) i zatrudnienie (powyżej 50 osób), nabrała wprawy w staraniach o unijne środki, ostro inwestuje w nowoczesny sprzęt, m.in. w linię do aseptycznego pakowania owoców. Ale dla Kowalkowskiego to dopiero początek. Już zastanawia się nad studiami MBA, a na razie uczestniczy w programie 'Przyjaciele sukcesu', cyklu szkoleń dla MSP, organizowanych przez PKPP Lewiatan, Microsoft i Wyższą Szkolą Biznesu z Nowego Sącza.
- Szkolenia tego typu świetnie porządkują wiedzą, dają podstawowe, ale bardzo skuteczne rozwiązania codziennych problemów - uważa Kowalkowski. - Dobry prowadzący potrafi otworzyć oczy na nowe możliwości rozwoju, często oczywiste, które jakoś w natłoku bieżących spraw gdzieś umykają.
To, co ewidentne dla dużych korporacji - że nic nie zwraca się tak szybko, jak inwestycja w wiedzą - z trudem przebija się do mniejszych firm. Jak wynika z niedawnego badania Ipsosu, 67 proc. polskich przedsiębiorstw wydaje na szkolenia nie więcej niż 5 tys. zł rocznie. Paradoksalnie, to nie koszty są barierą dostępu do rynku szkoleń, ale mentalność. 59 proc. firm, które nie wydały w 2005 r. ani złotówki na szkolenia, tłumaczyło to tym, że pracownicy mają kwalifikacje odpowiadające potrzebom przedsiębiorstwa.

Inwestycja o gwarantowanym zwrocie

Ankietowane firmy za najpilniejszą potrzebą szkoleniową uznały obszar... administracji i BHP. Konieczność doskonalenia kwalifikacji menedżerskich wskazywano trzykrotnie rzadziej. Tymczasem eksperci od HR nie pozostawiają złudzeń: tylko firmy przesiąknięte kulturą ciągłej nauki mają szansę zbudować trwałą przewagę konkurencyjną. Reszta prędzej czy później zniknie.
- Jeszcze kilka lat temu dobór szkoleń przez firmy był dość przypadkowy, rzadko robiono użytek z wiedzy pozyskiwanej przez pracowników - zauważa Leszek Kaszuba, inżynier szefujący oddziałowi firmy Skanska w Lesznie. - Dziś hasło 'szkolenie' działa jak magnes na pracodawców i pracowników.
Mocne w swoich branżach firmy wiedzą, że jest to inwestycja o gwarantowanym zwrocie, ale również niezbędna, jeżeli chce się utrzymać pozycję lidera. Jaka jest największa zaleta szkoleń?
- Pozwalają przygotować się na to, co może przynieść przyszłość, a przy tym znakomicie stabilizują grupę pracowników - wylicza Leszek Kaszuba. - Budują kompetentny, lojalny, odpowiedzialny zespół o wysokim morale.
I nie są to puste słowa. 70 jego pracowników (połowa zespołu) kilkanaście dni w roku spędza na szkoleniach, głównie w ramach firmowego Uniwersytetu Skińska. Natomiast sam Leszek Kaszuba bardzo chętnie uczestniczy w szkoleniach menedżerskich. Ostatnio szczególnie ceni sobie te z zakresu przywództwa sytuacyjnego SLII.
- Nauczyłem się budować właściwe relacje z ludźmi, efektywnie komunikować się z pracownikami na danym poziomie rozwoju, dzięki temu szybciej podejmujemy trafne decyzje - dodaje Leszek Kaszuba.
Efektywna komunikacja to właśnie jedna z tych umiejętności, w której polscy menedżerowie mają najwięcej do nadrobienia. Co jeszcze?
- Motywowanie ludzi (nie finansowe, lecz przez charyzmatyczną postawę przywódcy), coaching (piątą achillesowa wielu dyrektorów sprzedaży) oraz umiejętność grania do jednej bramki, czyli praca zespołowa - wylicza Rafał Szczepanik, wiceprezes Training Partners. - To absurdalna sytuacja, gdy działy w jednej firmie rywalizują między sobą, dzielenie się wiedzą nie jest nagradzane, a indywidualne cele pracownika kolidują z celami organizacji.

 

 


Manager Magazin

 

Małgorzata Remisiewicz - Manager Magazin
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.