zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

I Ogólnopolska Konferencja Wirtualna kultura - prawne aspekty rozpowszechniania zbiorów w Internecie za nami

W dniu 8 grudnia 2010r. w Hotelu "Parkowa" w Warszawie odbyła się pierwsza konferencja z cyklu Wirtualna Kultura, której honorowym patronem została Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie.
Wirtualna Kultura Wirtualna Kultura

Udostępnianie dóbr kultury w Internecie to wyzwanie, ale jednocześnie olbrzymi problem prawny, a jak wiadomo w prawie nic nie jest oczywiste! Czy można digitalizować zbiory? Czy katalogi on-line są… dopuszczalne jako forma promocji wystawy? Czy legalne jest pokazywanie wizerunków muzealiów w Internecie? Jak to naprawdę jest z biblioteką cyfrową? Jak wykorzystać 'kruczki prawne' dla upowszechniania kultury. Na te i wiele innych pytań odpowiadali uznani eksperci z prawa autorskiego.

Pretekstem do jej zorganizowania była próba odpowiedzi na pytanie "Czy prawo autorskie zablokuje dostęp do kultury"? Podczas wystąpień poruszane był‚y najważniejsze zagadnienia z zakresu prawa autorskiego w kulturze m.in. digitalizacja zbiorów bibliotecznych, rozpowszechnianie muzealiów w sieci, możliwość rozpowszechniania anonimowych fotografii i wiele, wiele innych zagadnień niezwykle istotnych dla instytucji kultury.

Konferencja miał‚a wymiar praktyczny. Wśród prelegentów pojawili się specjaliści, którzy z autopsji, znają problemy związane z digitalizacją zbiorów oraz prezentacji treści na stronach internetowych instytucji kultury. Byli nimi m.in: mec. Rafała Golat - radca prawny w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, autor wielu pozycji z zakresu prawa autorskiego. Przedstawił on istotne zagadnienia związane z digitalizacją zbiorów i materiałów bibliotecznych. Następnie głos zabrała mec. Monika Brzozowska - ekspert z zakresu prawa autorskiego, autorka ksią…żki "Prawo autorskie w kulturze. Praktyczny przewodnik po zakamarkach prawa autorskiego w teatrach, muzeach i innych instytucjach kultury". Omawiając dopuszczalność promocji wystaw, katalogów, wydawnictw on-line, wskazywała na praktyczne aspekty związane z problematyką tzw. dozwolonego użytku publicznego. Uczestnicy chętnie włączali się w te tematy, zadawali liczne pytania i sugestie, wymieniali się własnymi doświadczeniami w tej kwestii.

Kolejnym tematem było zagadnienie rozpowszechniania muzealiów w sieci - prawa i obowiązki instytucji kultury. Wykład zaprezentowany przez dr Kamila Zeidlera - pracownika naukowego Wydział‚u Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, autora wielu publikacji z zakresu prawa w kulturze, wzbudził zainteresowanie również z uwagi na problematykę opł‚at pobieranych przez muzea.
Damiana Mądry - aplikant radcowski i specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej - przybliżył zgromadzonym tematykę związaną z internetowymi wydaniami encyklopedii i atlasów jako formę udostępniania zbiorów instytucji kultury. O rozpowszechnianiu treści on-line dla potrzeb osób niepełnosprawnych opowiedział‚ mec. Piotr Łada - adwokat, absolwent kulturoznawstwa oraz prawa, aktywnie publikuje w "Sztuka.pl" oraz "Renowacje i Zbytki". Ostatni wykład na temat: Biblioteki cyfrowe a prawo autorskie - uregulowania prawne rozpowszechniania zbiorów w sieci poprowadziła mec. Monika Brzozowska. Cieszył się on sporym zainteresowaniem i żywą dyskusją wśród uczestników konferencji, która zgromadziła blisko 60 osób.

Była to bez wątpienia pierwsza tego typu Konferencja, ukazująca w sposób holistyczny problematykę rozpowszechniania treści w sieci, ze szczególnym uwzględnieniem zbiorów instytucji kultury (muzealia, eksponaty, fotografie, zbiory biblioteczne itp.). By dowiedzie㇠się jeszcze więcej na temat tej konferencji zachęcam wejść na stronę www.wirtualnakultura.pl. Tam także znajdują się informacje o kolejnych przygotowywanych konferencjach, które prezentują najbardziej aktualne problemy związane z e-kulturą. 
 

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.