zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

IT Picnic SOFTSWISS w Warszawie: 400 uczestników, inspirujące Tech Talks i networking

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia – LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code – w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup „IT World of Work 2025 Outlook”.

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację poza miejscem pracy

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long learning, jest kluczowa w dzisiejszych, dynamicznie zmieniających się czasach. Rozwój osobisty nie powinien zatem kończyć się wraz z zakończeniem edukacji czy wyjściem z pracy. Tymczasem jak wynika z najnowszego badania Hays Poland, zaledwie połowa specjalistów i menedżerów podejmuje się dodatkowej edukacji formalnej lub zorganizowanej.

Rośnie liczba finansistów studiujących finanse i rachunkowość

ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) stowarzyszenie specjalistów  w dziedzinie finansów i rachunkowości odnotowuje systematyczny wzrost liczby swoich członków, roś›nie również liczba studiujących te dziedziny. Świadczy to o dużej podaży wysokiej klasy specjalistów w dziedzinie rachunkowości i finansów, pożą…danych przez rynek pracy, zwłaszcza w kontekś›cie aktualnej globalnej chwiejnej sytuacji gospodarczej.
Finansista, fot. shutterstock Finansista, fot. shutterstock

Liczba członków ACCA na cał‚ym ś›wiecie w marcu 2010 r. osiągnęła poziom 140 000 i była  o 6,5 proc. wyższa w porównaniu z końcem 2008 r., gdy stowarzyszenie liczyło 131 500 osób. W tym samym czasie liczba studentów kierunków finansowych na ś›wiecie wzrosła  z 366 000 do 404 000, co oznacza dynamikę na poziomie 10,4 proc.

"W Polsce tytuł członkowski posiada już ponad 1000 osób a kolejne 3000 jest  w trakcie zdobywania kwalifikacji. W obecnych niełatwych czasach dla gospodarki światowej, zdrowy wzrost liczby studentów i członków dowodzi, że praca  w finansach jest sposobem na atrakcyjną mię™dzynarodową karierę" - mówi Małgorzata Sawicka, Dyrektor Zarządzająca ACCA w Polsce. Typowy profil czł‚onka ACCA to najczęściej dyrektor finansowy (CFO), a nawet CEO świetnie poruszający się w ś›wiecie finansów mię™dzynarodowych . Nasze kwalifikacje są… rozpoznawalne w branży finansowej na cał‚ym ś›wiecie a umieję™tnoś›ci specjalistów w dziedzinie finansów stają się teraz bardziej cenne niż kiedykolwiek wcześ›niej, gdyż  są… pomocne w przywracaniu równowagi w gospodarce światowej. Pomogą również dużym jaki i małym przedsiębiorstwom zarzą…dzać finansami  w taki sposób aby stabilność i rozwój firmy nie zostały naruszone" - wyjaśnia Małgorzata Sawicka.
Dzięki stale rozszerzającej się globalnej sieci ACCA i doskonałej reputacji, jaką cieszą się członkowie stowarzyszenia już w 170 krajach na ś›wiecie, ACCA uznawane jest coraz powszechniej przez pracodawców za wiodącą globalną organizację zrzeszającą specjalistów w dziedzinie finansów i rachunkowości.

"ACCA wniosło znaczący wkład do publicznej debaty na tematy, którymi żyje świat, m.in. w zakresie porządku obrad szczytu państw grupy G20, w szczególności wzywając  do przyjęcia mię™dzynarodowych standardów rachunkowości, a także zabierając głos  w kwestiach poruszanych w trakcie XV Konferencji stron Ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (COP15) oraz wypowiadając swoje stanowisko  na temat znaczenia audytu, regulacji finansowych i dostępu do źródeł finansowania" komentuje Helen Brand, Prezes ACCA.

W cią…gu ostatniego roku ACCA otworzyło nowe biura w Brukseli, Bangladeszu, Chengdu  i Makau, a także podjęło współpracę z kolejnymi renomowanymi organizacjami, m.in. z Global Reporting Initiative (GRI), Economic and Social Research Council (ESRC) oraz International Association for Accounting Education and Research (IAAER). ACCA współ‚dział‚ało także ze stowarzyszeniem Certified General Accountants Association of Canada (CGA Canada)  i CPA Australia przy tworzeniu raportu Economist Intelligence Unit na temat małych przedsiębiorstw i dostępu firm do źródeł finansowania. ACCA powiązane jest obecnie 57 relacjami partnerskimi z organizacjami z całego świata zajmującymi się zagadnieniami  z dziedziny finansów i rachunkowości.

ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) jest światowym stowarzyszeniem specjalistów w dziedzinie finansów i rachunkowości. Celem organizacji jest oferowanie przydatnych w biznesie kwalifikacji pierwszego wyboru pracowitym, zdolnym i ambitnym ludziom na cał‚ym ś›wiecie, poszukującym przynoszącej satysfakcję kariery w rachunkowości, finansach i zarzą…dzaniu.

 

KarieraManagera.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.