zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

Gospodarka Eurolandu wciąż hamuje

Odczyty wskaźników PMI potwierdzają, że europejska gospodarka coraz wyraźniej hamuje. Indeks PMI Composite spadł w październiku do 47,2 punktów. Słabnie koniunktura zarówno w sektorze usługowym, jak i przemysłowym. Na tle cał‚ej strefy euro wcią…ż stosunkowo dobrze wygląda sytuacja niemieckiej gospodarki - zaskoczeniem okazał się wzrost wskaźnika PMI dla usług do 52,1 punktów. Jednak zegary koniunktury, zarówno sporządzony w oparciu o wskazania indeksu ZEW, jaki i IFO sugerują, że niemieckiej gospodarce również grozi recesja.

Weekendowe spotkania na szczycie UE przyniosły przekonanie, że decydenci są… zdeterminowani by osią…gnąć konsensus, a progres w negocjacjach jest wyraźny. Niepokoić powinien jednak fakt, że optymizmu nie widać na rynku długu Włoch. W końcówce ubiegłego tygodnia rentowność 10 - letnich obligacji rządowych wzrosła do poziomu najwyższego od czasu, kiedy ECB na począ…tku sierpnia rozpoczął skup długu na rynku wtórnym i przekroczyła chwilowo poziom 6 proc. Już dziś poznamy wartość instrumentów dłużnych pozyskanych w ubiegłym tygodniu przez ECB. Ilość obligacji, którą każdego tygodnia nabywał wyraźnie spada: w pierwszym tygodniu aktywnoś›ci Banku w sierpniu wydano 22 miliardy euro, a tydzień temu ogłoszono, że w tygodniu zakończonym 16 października przeznaczono na ten cel tylko nieco ponad jedną dziesiątą tej kwoty. Można spodziewać się, że w bank był również mało aktywny w poprzednim tygodniu. Należy jednak zaznaczyć‡, że skupowanie instrumentów dłużnych zostało wpisane w kompetencje zreformowanego EFSF i to właśnie Fundusz ma docelowo hamować wzrosty rentowności obligacji państw peryferyjnych. Obecny poziom dochodowości długu jest dla Włoch istotnym czynnikiem ryzyka: w czwartym kwartale zapada dług o wartości 61,5 miliarda euro, a kolejne 6,5 miliarda pochłoną płatności kuponowe. W pierwszych trzech miesią…cach 2012 roku przypada termin wykupu papierów o wartości 112 miliardów euro, a płatności kuponowe opiewają na 18 miliardów euro.
W poniedział‚kowe przedpoł‚udnie indeksy Starego Kontynentu oscylowały w okolicy piątkowych zamknięć. DAX zyskiwał 0,4 proc. i był na poziomie 5995 punktów, podobną skalę zwyżki odnotowywał rodzimy WIG 20, który znajdował się kilkanaście punktów powyżej 2300 punktów.


Poprzedni tydzień amerykań„skie indeksy kończyły solidnymi wzrostami, a w perspektywie tygodnie S&P 500 i ś›rednia Dowa zyskały ponad 1 proc. Dzięki piątkowym zwyżkom S&P 500 wybił górne ograniczenie konsolidacji, co jest zapowiedzią wzrostów w okolice 1,260 punktów. Taki scenariusz potwierdza zachowanie indeksu Nasdaq Composite, który jako pierwszy wyszedł ponad wrześniowe maksima, a na dziennym wykresie tego indeksu rysuje się formacja flagi bę™dącą zwiastunem dalszych wzrostów. Jednak kluczowe dla zwyżek ś›rednich giełdowych po obu stronach Atlantyku bę™dą rozstrzygnięcia dotyczące przyszłoś›ci Eurolandu.
W tym tygodniu kolejne amerykań„skie blue chipy zaprezentują kwartalne raporty, co również powinno by㇠zachętą do kupowania akcji. W poniedział‚ek wyniki upubliczni spółka Caterpillar, we wtorek: Du Pont i 3M w środę Boeing, w czwartek: Exxon Mobil i Procter & Gamble. W piątek poznamy sprawozdania firm Chevron i Merck. Warto zwrócić uwagę™ na treść publikowanego jutro raportu wiodącej światowej firmy kurierskiej UPC, który bę™dzie zawierać swoistą diagnozę stanu globalnej gospodarki. Dotychczas poł‚owa spółek tworzących indeks Dow Jones Industrial Average pochwaliła się wynikami. Średnio rzecz biorąc miał‚y wykazały one w ujęciu rocznym ponad 6 proc. dynamikę zysku netto i przychodów ze sprzedaży i w zdecydowanej wię™kszoś›ci przypadków ich wyniki okazały się lepsze od rynkowych prognoz. Należy zwróci㇠także uwagę na dane makro. Szczególnie istotne bę™dą wstę™pne dane dotyczące dynamiki PKB w III kwartale, która zgodnie z konsensusem ma przyspieszy㇠z 1,3 do 2,5 proc. Poznamy także indeksy oddające nastroje konsumentów, dane z rynku nieruchomości oraz kolejne regionalne wskaźniki koniunktury. Wskazania indeksu Citigroup Economic Surprise świadczą, że dane napływające z amerykań„skiej gospodarki w październiku po raz pierwszy od kwietnia był‚y lepsze od rynkowych oczekiwań i stały się tym samym jednym z czynników wspierających kupujących. Analogiczny wskaźnik sporządzany dla Eurolandu wcią…ż przyjmuje wartości ujemne.

Sporządził:
Bartosz Sawicki
Departament Analiz
DM TMS Brokers S.A.

 

Bartosz Sawicki - DM TMS Brokers S.A.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.