zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

Pandit (znów) pomaga giełdom

Słabsze dane z chińskiej gospodarki nie zatrzymały na długo wzrostów cen na rynkach akcji. Wczoraj, m.in. po wypowiedziach szefa Citigroup, notowania kontraktów na S&P500 znalazły się najwyżej od począ…tku hossy. Euro zyskiwało też wobec dolara.

Vikram Pandit, szef czꙶ›ciowo znacjonalizowanego Citigroup niemal dokładnie rok temu wysłał do swoich pracowników list, w którym z optymizmem wypowiadał się o perspektywach banku, podkreślając, iż po fatalnym roku 2008, początek roku 2009 okazał się zyskowny. To właśnie wydarzenie uważane jest za ojca chrzestnego obecnej hossy, trwającej już właśnie rok. Wczoraj, gdy notowania S&P500 cofnęły się spod styczniowych maksimów, prezes Citi jeszcze raz pomógł rynkom, przedstawiając na konferencji optymistyczne oczekiwania co do kondycji banku. W rezultacie notowania kontraktów na S&P500 zamknęły się (po sesji kasowej w USA) powyżej styczniowego szczytu na poziomie 1148 pkt. Teoretycznie daje to szansę na kontynuację zwyżki, ale po reakcji rynków azjatyckich (bę™dących prawdopodobnie ciągle pod wpł‚ywem danych z Chin, o których pisaliśmy wczoraj http://www.xtb.pl/strona.php?komentarz=13732) można wnioskować, iż nastroje Amerykanów nie udzieliły się innym rynkom.

Amerykańskie indeksy w imponującym stylu zniwelowały całą korektę z począ…tku roku, ale szanse na podobne zwyżki w kolejnych tygodniach wydają się ograniczone. Problemem mogą by㇠dane makroekonomiczne. Opublikowane wczoraj dane o nowych zarejestrowaniach bezrobotnych był‚y lepsze niż tydzień wcześ›niej (spadek do 462 tys.), ale nie tak dobre jak oczekiwał rynek (456 tys.). Znamienne jest to, że w pierwszej reakcji dane zostały uznane za złe, zaś już po 30 minutach w komentarzach przeważało stwierdzenie, iż dobrze, że dane są… lepsze niż w poprzednim tygodniu. Tymczasem widać nadal, iż w danych tygodniowych nie ma przełomu potrzebnego do obniżenia stopy bezrobocia i poprawy nastrojów konsumenckich, która bę™dzie grała istotną rolę w stymulowaniu popytu prywatnego.

Dane o sprzedaży detalicznej w ostatnich miesią…cach zaskakiwały pozytywnie, ale czꙶ›ciowo jest to wynik zachęt ze strony programów rządowych i bardzo niskich stóp procentowych. Dziś o godzinie 14.30 poznamy dane za luty i niewątpliwie jest to najważniejsza publikacja w tym tygodniu. To właśnie na linii rynek pracy - nastroje -popyt prywatny wypatrywać można obecnie zagrożeń dla ożywienia gospodarczego. Konsensus zakłada spadek sprzedaży o 0,2% m/m, ale wzrost o 0,1% m/m gdy wyeliminujemy sprzedaż samochodów.        
W USA poznamy także wstę™pny odczyt indeksu nastrojów konsumenckich University of Michigan (15.55, konsensus 73,5 pkt.), czyli również informację ze wspomnianego istotnego dla rynku obszaru. Nadmienić należy jednak, iż ta publikacja wywołuje z reguły mniejszą reakcję rynku niż indeks Conference Board.

W Kanadzie poznamy miesięczny raport o zatrudnieniu. W styczniu wzrosło ono aż 43 tys. (co odpowiadałoby wzrostowi o ok. 350 tys. w USA), tym razem rynek oczekuje wzrostu o skromniejsze 17,5 tys. Gdyby dane ponownie mile zaskoczyły, rynek mógłby zacząć spekulować o możliwych działaniach banku centralnego w zakresie zacieśnienia polityki monetarnej, a to byłaby szansa na dalsze umocnienie dolara kanadyjskiego. Notowania USDCAD od kilku dni pozostają blisko kluczowego wsparcia 1,02 i dane mogą rozstrzygnąć o ewentualnym wybiciu (z perspektywą zejścia przynajmniej do 1,00) lub o cofnięciu do pokonanej na począ…tku marca strefy wsparcia (1,0370-1,04), która obecnie stanowi opór.

Dobre nastroje na rynku pozwoliły na mały sukces stronie popytowej na EURUSD. Notowaniom udało się wyjście górą z klina (mimo, iż pierwsza próba została zanegowana po publikacji tygodniowych danych z rynku pracy) i tak jak można było oczekiwać para zrealizowała niewielki wzrost do lekko opadającej górnej linii, zamykającej konsolidację trwającą już ponad miesiąc (obecnie na 1,3690). Gdyby rynkowi udało się pokonać ten opór oraz marcowe maksimum (1,3738) byłaby szansa na silniejszy ruch wzrostowy do 1,3850. Dopiero jednak test tego poziomu przesą…dzi o ś›rednioterminowym trendzie na parze EURUSD.   

 

Przemysław Kwiecień - X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.