zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

O ZAROBKACH CZASEM NIE ROZMAWIAMY NAWET Z RODZINĄ

Na pytanie „Kto wie, ile zarabiasz?” 7 proc. specjalistów odpowiada „nikt”. Jeśli Polacy dzielą się informacją o swoich zarobkach, to zazwyczaj z najbliższymi osobami – partnerami, rodzicami i przyjaciółmi. Jednak jak wynika z raportu Hays i kancelarii Baker McKenzie, w gronie pracowniczym wynagrodzenia wciąż spowija mgła tajemnicy, a w firmach zasadniczo nie rozmawia się o płacach.

19% firm finansów i nieruchomości mówi o zwolnieniach, ale 46% organizacji nie planuje zmian w zespołach

Od kwietnia do końca czerwca 3 na 10 firm z sektora finansów & nieruchomości chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje 2 na 10 organizacji. Niemal połowa pracodawców (46%) nie chce w nadchodzących miesiącach zmian kadrowych, jedynie 3% respondentów nie zna planów najbliższy czas. Takie dane płynął z raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku. 

Porównanie koszyków zakupowych w 2023 roku

Wysoka inflacja daje się we znaki mieszkańcom niemal całej Europy. W obliczu rosnących cen Polska wciąż stanowi atrakcyjny kierunek emigracji zarobkowej dla pracowników ze wschodu. Dla obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi czy Gruzji miesięczna płaca minimalna w Polsce jest nawet cztery razy większa, podczas gdy ceny produktów spożywczych są niższe lub pozostają na zbliżonym poziomie.

Wpływ wyników wyborów w USA na globalny rynek nieruchomości

Region EMEA jest zróżnicowany pod względem geopolitycznym, co w kontekście wygranej Joe Bidena i Partii Demokratycznej oznacza szereg konsekwencji natury ekonomicznej i biznesowej, które należy wziąć pod uwagę. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo ...

Wzrost awersji do ryzyka

Podczas wczorajszej sesji na Wall Street obserwować można było dość silną przecenę. Główne indeksy rozpoczęły sesję na już głębokich minusach, powię™kszając straty do końca dnia. Ostatecznie indeks Dow Jones spadł o 2,49 proc., S&P 500 o 2,82 proc., natomiast technologiczny Nasdaq stracił 3,01 proc.

Generalnie na światowych rynkach obserwować można rosnąca awersję do ryzyka, czego wyrazem jest m.in. umocnienie dolara oraz spadek rentowności amerykań„skich obligacji. Z kolei indeks VIX, zwany również indeksem strachu, wzrósł o 13 proc. do poziomu 25. Inwestorzy są… zaniepokojeni słabą w ostatnim czasie kondycją gospodarki USA. Wczoraj poznaliśmy m.in. dane na temat bilansu handlowego USA. Deficyt handlowy tego kraju zwię™kszył się do 49,9 mld USA, co jest wynikiem istotnie gorszym od prognoz. Widać również, że amerykanie mogą by㇠nieco rozczarowani, gdyż wiązali duże nadzieje z pozytywnym wpł‚ywem uelastycznienia kursu juana na rodzimy handel, jednak póki co obserwujemy spadek eksportu i ciągły wzrost importu. Wszystkie spół‚ki wchodzące w skład indeksu DJIA zakończyły dzień pod kreską. Najsłabiej zaprezentowały się akcje firm Alcoa (-6,08 proc.), Boeing (-4,4 proc.) oraz Caterpillar (-3,79 proc.).
Przecenę obserwować można było także dziś na sesji azjatyckiej. Tokijski indeks Nikkei 225 zniżkował o 0,86 proc. Przecena na japoł„skiej giełdzie byłaby wię™ksza, gdyby nie odbicie pod wpł‚ywem lekkiego osłabienia jena wzglę™dem dolara. Kurs USD/JPY powrócił powyżej poziomu 85,00 m.in. po wypowiedzi premiera Japonii, który wyraził swoje zaniepokojenie zbyt mocną aprecjacją jena. W efekcie czꙶć spółek eksporterów zdołała ograniczy㇠straty. Jednak już po zamknięciu rynku w Tokio widać, że notowania USD/JPY ponownie zniżkują, co nie może nastrajać japoł„skich inwestorów pozytywnie.
Na giełdach europejskich od rana obserwować można mieszane nastroje. Utrzymująca się awersja do ryzyka przekłada się także na "odwijanie" transakcji typu carry trade, co wpł‚ywa na umocnienie dolara oraz jena. Utrzymanie się zniżki kursów EUR/USD oraz USD/JPY sugerować może dalszy odpływ kapitału spekulacyjnego z giełd oraz rynku surowców.
 

 

Michał Fronc - DM TMS Brokers S.A.


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.