zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Auto na każdą okazję

Wiele osób uważa oryginalnego Freelandera, wprowadzonego na rynek w roku 1997, za pioniera całkowicie nowej klasy: luksusowych samochodów kompaktowych z napędem 4×4. Przez 5 lat był on europejskim bestsellerem sprzedaży w klasie 4×4, a w Wielkiej Brytanii sprzedawał się najlepiej w tym segmencie aż do końca roku 2005. Całkowicie nowy Freelander 2 ma by㇠od niego w każdym calu lepszy.

Freelander 2 jest czwartym samochodem z napędem 4×4 wprowadzanym na rynek przez firmę Land Rover w cią…gu nieco ponad czterech lat. Pozostałe trzy to nowy Range Rover (2002), Discovery 3 (2004) i Range Rover Sport (2005). Ich wejście na rynek było dużym sukcesem i przyczyniło się do rekordowej sprzedaży samochodów marki Land Rover w roku 2005 na cał‚ym ś›wiecie.

Mimo, że samochód jest dłuższy od poprzednika zaledwie o 50 mm, to oferuje znacznie więcej przestrzeni nad głową oraz wokół ramion i nóg zarówno z przodu jak i z tyłu. Duża powierzchnia szyb podkreślać ma poczucie przestronności i dopeł‚niać pozycję fotela kierowcy w standardzie „command driving" – bę™dący znakiem rozpoznawczym samochodów Land Rover – oraz amfiteatralny układ siedzeń na których osoby z tyłu siedzą nieco wyżej niż z przodu, dzię™ki czemu mają lepszy widok przez okna samochodu. Objętość bagażnika również należy do najlepszych w klasie i jest o 38% wię™ksza niż w poprzednim Freelanderze (755 zamiast 546 litrów z podniesionymi tylnymi siedzeniami.)

Pięciodrzwiowe nadwozie ma konstrukcję skorupową o wysokiej sztywności na siły skręcające, co zwię™ksza kulturę pracy, komfort i szosowe właściwości jezdne oraz sprawia, że samochód nadaje się do prawdziwej jazdy w terenie. Zawieszenie jest w pełni niezależne i wykorzystuje najnowocześniejsze systemy stabilizujące, takie jak nowa, wyrafinowana technologia RSC ograniczająca ryzyko przewrócenia samochodu.

Nowe jednostki napędowe

Od strony technicznej Freelander 2 zwraca uwagę m.in. dwoma całkowicie nowymi silnikami: 3,2-litrowym, 6-cylindrowym benzynowy w układzie rzędowym oraz 2,2-litrowym, czterocylindrowym turbodieslem. Układ rzędowy silników sześciocylindrowych jest idealny jeś›li chodzi o zapewnienie płynności pracy, a bardzo zwarta nowa jednostka napędowa Freelandera 2 jest na tyle mała, że można ją… było zamontować poprzecznie. To pierwsze tego typu rozwią…zanie w sektorze kompaktów z napędem 4×4, bę™dące jedną z wielu innowacji wprowadzonych w tym samochodzie. Poprzeczne poł‚ożenie silnika umożliwiło wprowadzenie zmian projektu kabiny pasażerskiej oraz zwię™kszenie bezpieczeństwa.

233-konny (171 kW) rzędowy silnik benzynowy umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 200 km/h (124 mph) i przyśpieszenia 0-100 km/h w 8,9 sekundy (0-60 mph w 8,4 sekundy). W cyklu mieszanym spala on 11,2 l na 100 km. Silnik ten współpracuje z nową 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów z opracowanym przez Land Rover trybem CommandShift w razie potrzeby umożliwiającym manualną, sekwencyjną zmianę biegów. Kierowca potrzebujący jeszcze żwawszej reakcji samochodu może również wybrać tryb sportowy.

Silnik wysokoprężny wybrany do nowego Freelandera 2 to całkowicie nowa 2,2-litrowa jednostka czterocylindrowa. Ten 160-konny (118 kW) silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 400 Nm (295 lb ft), i ponad 200 Nm (148 lb ft) już od 1000 obr./min. aż do 4500 obr./min. Dzięki temu reaguje na wciśnięcie pedału przyśpieszenia już przy niskich obrotach, a przy tym zapewniać ma wysoką kulturę pracy i oszczędność paliwa: w cyklu mieszanym 7,5 litra ON na 100km. Opcjonalnie dostę™pny jest filtr cząstek stałych (cDPF), zapewniajacy wię™kszą czystość spalin. Dostępne są… dwie skrzynie biegów: nowa 6-stopniowa manualna skrzynia biegów i ta sama automatyczna skrzynia biegów, która współpracuje z silnikiem benzynowym (w modelach z silnikiem wysokoprężnym bę™dzie dostępna od wiosny 2007).

Nowe technologie

Freelander 2 jest naszpikowany nowymi technologiami poprawiającymi osiągi samochodu zarówno na szosie jak i w terenie. Wiele z nich jest całkowitą nowością w tej klasie samochodów. Z wyjątkiem wersji podstawowej, unikalny system Terrain Response firmy Land Rover ułatwiający jazdę terenową, jest w standardzie we wszystkich innych wersjach modelu. Inne interesujące technologie to m.in. nowy, inteligentny system stałego napędu na wszystkie koła zapewniajacy znakomitą przyczepność i wię™kszą oszczędność paliwa podczas jazdy szosowej, oraz opatentowany system Gradient Release Control, zapewniajacy kierowcy wię™kszą pewność prowadzenia i kontrolę nad samochodem po zwolnieniu hamulców na stromych i śliskich pochyłościach.

Do innych cech i opcji samochodu bę™dących rzadkością w tej klasie należÄ…: przycisk uruchamiania silnika bez użycia kluczyka, ksenonowe światła przednie, wycieraczki z czujnikiem deszczu i system wspomagający parkowanie (z tyłu i przodu). Dwuczꙶ›ciowe panoramiczne okno dachowe zwię™ksza poczucie przestronności kabiny pasażerskiej. Klimatyzacja jest standardem we wszystkich wersjach modelu. Dostępna jest również nawigacja satelitarna z mapami na płytach DVD i kolorowym sterującym ekranem dotykowym. poł›ród systemów audio najwyższej jakości znajdziemy cyfrowy radioodtwarzacz DAB z 12-głośnikowym systemem dźwięku otaczającego Dolby™ Prologic IIx Surround Sound posiadający połączenia światłowodowe. We wszystkich wersjach dostę™pne jest wejście do podłą…czenia zewnę™trznego źródła dźwięku (np. odtwarzaczy iPod lub MP3).

Nowy Land Rover Freelander 2 został zaprojektowany i opracowany technicznie w Gaydon, w hrabstwie Warwick, zaś wyróżniona w roku 2005 nagrodą JD Power European Plant Quality Gold Award za najwyższą jakość produkcji fabryka Freelandera 2, Halewood, znajduje się w Liverpoolu. Polska prezentacja miał‚a miejsce w ubiegłym tygodniu, a ceny zaczynają się od 36 350 euro za podstawową wersję z 2,2-litrowym silnikiem Diesla oraz 45 740 euro za 3,2-litrową benzynę R6. Topowa wersja HSE kosztuje 53 tys. euro.


Autor: (rb)
Fot. Robert I. Bielecki
AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.