zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Autotest. Model Audi A5 ocenia Torsten Penkuhn

Prezes zarządu BASF-u Polska nowiutkim Audi A5 chętnie pojechałby na partyjkę golfa w towarzystwie interesującej kobiety.
Tornsten Penkuhn. Fot. Tatiana Jachyra/Forum Tornsten Penkuhn. Fot. Tatiana Jachyra/Forum

Takie samochody jak Audi A5, które wprowadzono do sprzedaży w drugiej poł‚owie ubiegłego roku, nie muszą by㇠szczególnie pakowne czy szczególnie komfortowe. Mają raczej dostarczać wrażeń estetycznych i, gdy właścicielowi przyjdzie na to ochota, pozwolić na odrobinę bezpiecznej zabawy na drodze lub na małe szaleństwo na torze wyścigowym.
Sylwetka nowiutkiego Audi A5 rzeczywiś›cie jest atrakcyjna.
- Samochód ma płynną, nowoczesną linię nadwozia i gigantyczny "grill", który sprawia, że nie sposób pomylić go z autem innej marki - zauważa Torsten Penkuhn. - Nie ma mowy o ekstrawagancji. Inna rzecz, że nikt tego od Audi nie oczekuje. To nie ten adres.
Trzeba przyznać, że uroda A5 jest raczej klasyczna. Nie jest to typ Alfy Romeo lub innych tej klasy aut, których zadaniem jest rzucać się w oczy. Audi potrafi pozostać niezauważone.
Szef polskiego oddział‚u BASF-u zauważa również, że producent od dawna nie miał‚ w ofercie podobnego coupé. Entuzjaści tej marki z całą pewnością czekali na taki pojazd, który z powodzeniem może konkurować z innymi eleganckimi, sportowymi autami: Mercedesem CLK bą…dź BMW serii 3 Cou- pé. To samochody zbudowane na bazie limuzyn klasy ś›redniej, oczywiś›cie należÄ…cych do tak zwanego segmentu premium, czyli prestiżowych marek. Także w Audi nie jest inaczej. A5 powstało na podwoziu i niemałym wykorzystaniu podzespoł‚ów popularnej limuzyny, która weszła do sprzedaży z końcem ubiegłego roku: nowego A4.
Rzecz jasna coupé, jako samochód sportowy, nie jest tak praktyczne jak klasyczny sedan.
- Tym samochodem można szybko i wygodnie podróżować, nawet z dużÄ… iloś›cią bagażu - mówi szef BASF-u Polska. - Gorzej, gdy ktoś ma jechać na tylnym siedzeniu. Jeżeli się zdecyduje skorzystać z kanapy - nie bę™dzie wspominał podróży zbyt przyjemnie.
Powód? Opadająca ku tyłowi linia dachu zmniejsza przestrzeń nad głową pasażerów. Nie ma także zbyt wiele miejsca na nogi: ani na stopy, ani też na wysokości kolan. Lecz taki to już urok wię™kszoś›ci sportowych aut.
Na brak komfortu na pewno jednak nie mogą narzekać osoby, które zdecydują się usiąść na obszernych i wygodnych przednich fotelach.
- Przestronna kabina pozwala i kierowcy, i siedzącemu obok niego pasażerowi rozsiąść się dosy㇠wygodnie - chwali A5 Torsten Penkuhn. - Prowadzący auto na pewno nie bę™dzie też miał‚ kłopotu z obsługą jakichkolwiek urządzeń pokładowych.
Rzeczywiś›cie, kokpity samochodów firmowanych przez Audi nie grzeszą może urodą, za to rozplanowanie przycisków, przełączników i pokręteł jest zgodne z wszelkimi zasadami ergonomii. Co ważniejsze, również rozbudowaną elektroniką steruje się intuicyjnie. Szef BASF-u nie narzeka zresztą na jej przesadne zastosowanie:
- Komputer na szczꙶ›cie nie ingeruje w styl jazdy, a tylko podpowiada, który bieg włączy㇠i kiedy najlepiej to zrobić. A prędkość maksymalna? Cóż, wiadomo... ograniczona elektronicznie.
A szkoda, ponieważ trzylitrowy turbodiesel o mocy 240 KM na pewno spokojnie potrafiłby rozpędzić A5 do prędkości wię™kszej niż 250 km/h, co na niemieckich autostradach można zrobić całkowicie legalnie. I bezpiecznie, gdyż coupé Audi - dzię™ki napędowi na cztery koła - jeździ niezwykle stabilnie.
- Napęd quattro sprawdza się także na polskich drogach - mówi prezes BASF-u Polska. - Dzięki niemu autem jeździ się wyjątkowo pewnie. Nigdy wcześ›niej nie prowadziłem samochodu, w którym byłoby to rozwiązane tak dobrze jak w tym modelu.
Torsten Penkuhn podkreśla również, że dobrze ustawione zawieszenie auta pozwala szybko pokonywać kręte partie dróg. Ma jednak jedno zastrzeżenie:
- Po uruchomieniu silnika i pierwszych manewrach zauważyłem, że wygodniej prowadziłoby mi się ten samochód z automatyczną skrzynią biegów, a nie zastosowaną w nim sześciobiegową manualną. Inna rzecz, że to jednak kwestia gustu.
A czy prezes polskiego oddział‚u BASF-u kupiłby Audi A5?
- Słyszałem, że trzeba na nie trochę czekać, bo cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Mimo to ja sam bym się na to auto nie skusił. Bardzo mi się podoba, ale... nie wejdzie do niego mój rower, którym w weekendy pokonuję stałą trasę w okolicach Puszczy Kampinoskiej. Nawiasem mówiąc, do mojego służbowego Mercedesa E240 rower również się nie mieści...

Manager Magazin, Numer 2 (37) Luty 2008


Manager Magazin

 

Jarosław Horodecki -
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.