zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Autotest. Model Audi A6 allroad quattro 3.2 FSI ocenia Nina Kowalewska

właścicielka agencji New Communications bardzo polubiła uterenowione luksusowe audi. Jeździła nim przecież głównie po nierównych drogach.
Nina Kowalewska Nina Kowalewska

Audi A6 allroad quattro 3.2 FSI miał‚am okazję przetestować na bezdrożach warszawskiego Wilanowa - opowiada Nina Kowalewska. - Na wybojach auto zachowuje się znakomicie. Jeździ się nim komfortowo.
Podróżując swym mercedesem klasy E, szefowa agencji New Communications musi wyraźnie zwalniać, pokonując garby i co wię™ksze dziury. Dla sprawdzanego przez nią audi takie przeszkody okazywały się niemal niezauważalne. Natomiast napęd na cztery koła pozwalał ze spokojem patrze㇠na błotniste drogi i zaśnieżone dukty.
Napęd na obie osie przydaje się, jak widać, nie tylko w samochodach terenowych. Jest cenny również w limuzynach. Audi stosuje go we wszystkich swoich modelach, począwszy od kompaktowego A3, a kończąc na wielkim SUV-ie o nazwie Q7. Dzięki temu firma z Ingolstadt, należÄ…ca do Volkswagena, wyprodukowała w roku 2006 ponad 300 tys. aut ze znaczkiem "quattro". To jedna trzecia cał‚ej produkcji spół‚ki, co z kolei oznacza, że Audi może się pochwalić tytułem ś›wiatowego lidera w sprzedaży samochodów klasy premium z napędem na obie osie.
Na miejsce to Audi na pewno zasłużyło, gdyż samochody quattro wytwarza już od 27 lat, a na rynek trafiło ich w sumie ponad 2,3 miliona.
Oprócz tego (do prezentacji Q7) spółka nie miał‚a nigdy w ofercie aut o terenowych ambicjach. Tak naprawdę nie ma ich też stylizowane na off-road audi A6 allroad. To po prostu efektowna limuzyna, w której napęd przenoszony na cztery koła ma sprzyjać przede wszystkim stabilnej jeździe i - co równie ważne - bezpieczeństwu.
Po prostu samochód "kuty na cztery nogi", czy raczej - koła, trudniej wpada w poł›lizg niż standardowy - taki z napędem na jedną oś. Nawiasem mówiąc, dzię™ki elektronicznym systemom stabilizującym tor jazdy, allroada w ogóle ciężko wyprowadzić z równowagi.

właśnie dlatego podobne rozwiązania zaczęli z czasem stosować inni producenci samochodów segmentu premium. BMW ma swoje auta ze znaczkiem "xi" i napędem nazwanym "xdrive", Mercedes - modele "4-matic", a Volvo - pojazdy z oznaczeniem "AWD". Konkurentami sportowych audi są… też słynne "japoł„czyki" o rajdowym rodowodzie: subaru impreza i mitsubishi lancer evo. Zresztą i wyczynowcy z Ingolstadt mogą… się pochwalić rajdowymi sukcesami:
w latach 1982 - 1984 podrasowane audi quattro zdobywało mistrzowskie tytuły...
W A6 allroad w parze z dopracowanymi podwoziem i układem przeniesienia napędu idzie świetny silnik:
3,2-litrowy, benzynowy, z bezpoł›rednim wtryskiem paliwa. To rozwią…zanie korzystnie wpł‚ywa na jego zużycie. Efekt: do dyspozycji 255 KM, a ś›rednie spalanie benzyny - na poziomie 11 litrów na 100 kilometrów.
- Silnik jest bardzo mocny, pozwala w mieście na odjazd spod świateł "z charakterem" - chwali Nina Kowalewska. - Skrzynia biegów też nie sprawia żadnych problemów. Bardzo szybko dostosowuje się do stylu jazdy oraz oczekiwań kierowcy.
To, oczywiś›cie, przekładnia automatyczna - z sześcioma biegami i opcją ich ręcznego wyboru. Mimo to korzystanie z niej ma umiarkowany sens, bo automat dział‚a wystarczająco dobrze. Audi A6 allroad 3.2 FSI potrafi się rozpędzić do 100 km/h w zaledwie 7,7 sekundy, a jazda z prędkością 240 km/h nie sprawia mu żadnych kłopotów.
Obsługa oprzyrządowania także jest raczej łatwa, choć tablicę przyrządów audi ma bardzo rozbudowaną.
- Jednak przyjazną dla użytkownika - docenia szefowa New Communications. - Duży kolorowy wyś›wietlacz pokazuje wszystkie funkcje radia, nawigacji, a nawet prezentuje, czy auto podnosi się czy opuszcza.
Nie, nie chodzi bynajmniej o latanie, ale o unikatową właściwość audi A6 allroad. Jego zawieszenie jest regulowane. Za pomocą jednego przycisku można ustawić prześwit pomię™dzy podwoziem a nawierzchnią, zwię™kszając go na nierównej polnej drodze i zmniejszając na niemieckiej autostradzie.
Zdaniem Niny Kowalewskiej, kosztujące prawie 270 tys. zł audi A6 allroad ma jednakże jeden istotny mankament - niewątpliwą atrakcyjność dla amatorów cudzej własności: - To dość ważny minus: auto jest tak ładne, że aż się zbytnio wyróżnia. Na pewno nie zostawiłabym go spokojnie pod swoim domem, a gdybym zaparkowała pod biurem, co chwila wyglądałabym przez okno, czy jeszcze stoi. Nie lubię, gdy wóz aż tak bardzo rzuca się w oczy. Bałabym się kradzieży, szczególnie, kiedy jechałabym z dzieckiem.

Manager Magazin, Numer 5 (28) Maj 2007


Manager Magazin

 

Jarosław Horodecki -
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.