zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Autotest. Model BMW 335i coupé ocenia michał‚ Iwan

Country manager F-Secure Corp. w Polsce, po zapoznaniu się z bmw 335i coupé, stwierdził, że jego nowe auto musi mie㇠podobne osiągi i prezencję.
michał‚ Iwan michał‚ Iwan

Zwykle auto jest albo sportowe, albo eleganckie. Jak trudno pogodzić te cechy, przekonał się już niejeden producent, ponosząc rynkową porażkę. Zdaniem michał‚a Iwana, bawarski koncern, który oferuje sportowe bmw, może jednak mówić o sukcesie:
- Główną jego zaletą jest wielozadaniowość. Z jednej strony jest bardzo ładne i eleganckie, z drugiej zaś, dzię™ki osiągom, sprawia frajdę podczas jazdy.
Szefowi polskiego oddział‚u F-Secure nie przeszkadza nawet ogniście czerwona skóra, którą obito fotele i kanapę testowanego egzemplarza.
- Wedł‚ug mnie pasuje ona do tego samochodu - mówi Iwan. - Z zewnątrz jest on stonowany, a w środku, mię™dzy innymi dzię™ki agresywnej kolorystyce, można się poczuć jak w rasowym cou- pé. Taki sposób wykończenia ma klasą™. Zwłaszcza że jakość tkanin i tworzyw jest świetna, a ich montaż - wzorcowy.
Pozytywne odczucia kierowcy narastają po uruchomieniu trzylitrowego, sześciocylindrowego silnika. Pomrukuje miłym dla ucha basem, a taki dźwięk to oczywiś›cie nie przypadek, lecz efekt zamierzonych dział‚ań.
Dzięki wzmocnieniu dwiema turbosprężarkami, silnik bmw 335i coupé dysponuje mocą aż 300 koni mechanicznych. Podczas podróżowania tym autem daje się to wyraźnie odczuć.
- Niespełna sześciu sekund potrzeba, aby prędkościomierz wskazywał 100 kilometrów na godzinę - zauważa country manager z F-Secure. - Przyspieszenie wciska w fotel niczym w startującym odrzutowcu. Nie przeszkadza przy tym, że w aucie zastosowano automatyczną skrzynię biegów.
michał‚ Iwan przyznaje, że zaskoczyło go zastosowanie automatu w sportowym samochodzie. Okazuje się jednak, że dział‚a on znakomicie: zmiana biegów jest płynna i szybka. W sumie - zdaniem menedżera - tak pracująca przekładnia pozytywnie wpł‚ywa na wrażenia z jazdy.
- Po prostu, kierowca ma mniej do roboty - stwierdza krótko Iwan.
Poza tym nadwyżka mocy oznacza wię™ksze bezpieczeństwo, szczególnie na polskich drogach, podczas wyprzedzania. W bmw 335i coupé manewr ten wykonuje się błyskawicznie. Ceną za dobre osiągi jest, niestety, spore zużycie paliwa.
- Jeździłem tym autem dynamicznie i raczej ze sporymi prędkościami - przyznaje Iwan. - Średnie spalanie przekraczało wówczas 16 litrów na 100 kilometrów. Jeżeli jednak przyspiesza się spokojniej, rachunki za benzynę mogą by㇠mniejsze. Ale przecież takie samochody do spokojnego przemieszczania się stworzone nie są.
W parze ze znakomitymi osiągami idzie również układ jezdny. Ustawiono go odpowiednio dla auta o sportowych aspiracjach, czyli dość sztywno.
- Zawieszenie sprawia, że bmw nawet przy dużych prędkościach bardzo dobrze trzyma się drogi - chwali pojazd szef polskiego oddział‚u F-Secure. - Świetnie bierze zakręty, a układ kierowniczy daje dużÄ… pewność prowadzenia i poczucie bezpieczeństwa.
Ale - coś za coś. Stabilna jazda oznacza wyraźnie obniżony komfort. Mówiąc dosadniej - na polskich dziurawych drogach nierówności wyraźnie wyczuwa się… kręgosłupem.
- Twarde zawieszenie nigdy nie polubi złych nawierzchni - zgadza się michał‚ Iwan. - Niestety, w sportowym bmw nie bę™dzie inaczej. Menedżer z F-Secure przyznaje jednak, że w naszym kraju jest coraz więcej gładkiego asfaltu, a jeś›li ktoś lubi auta sportowe, pewien brak komfortu na pewno mu nie przeszkodzi.
Tym bardziej że tą beemką - dzię™ki dobrym fotelom - wygodnie (jak na sportowe auto) podróżować może nawet czterech dorosłych pasażerów.
- Gdy spojrzy się na tylną kanapę, to widać, że miejsca jest tam niemal tyle samo, co w limuzynach klasy ś›redniej - przyznaje Iwan.
Zwraca przy tym uwagę, że chociaż z tyłu miejsca na nogi jest sporo, to nad głowami pasażerów - mniej niż w limuzynach. Efektowny wygląd (z opadającą ku tyłowi linią dachu) to priorytet.
- Jest i niespodzianka - chwali menedżer. - Bagażnik jest naprawdę wielki.
A teraz łyżka dziegciu. Istotną wadą bmw zdaje się iDrive, czyli wymyślony przez bawarskich inżynierów system sterowania pokładową elektroniką.
- Wprawdzie bardziej niż na próbach rozszyfrowania tego systemu, skoncentrowałem się na czerpaniu przyjemności z jazdy, to jednak przyznaję - iDrive faktycznie mógłby by㇠bardziej intuicyjny - krytykuje michał‚ Iwan.
Czy to mocne, eleganckie coupé rzeczywiś›cie jest warte wydania ponad 220 tys. złotych? A tyle trzeba zapł‚acić za 300-konne auto z automatyczną skrzynią biegów. Szef polskiego oddział‚u F-Secure mówi, że cena jest akceptowalna. Głównie dlatego, że ten akurat samochód udanie łączy w jednej karoserii i dynamikę, i elegancję. więc skoro tak - nie trzeba już kupować dodatkowej reprezentacyjnej limuzyny.


Manager Magazin

 

Jarosław Horodecki -
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.