zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Autotest. Model CitroĂŤn C6 ocenia Jacek więcek

Wiceprezes zarządu Skarbiec Asset Management Holding SA nie ma wątpliwości, że jeś›li kiedyś zacznie kolekcjonować samochody, citroën C6 na pewno zagości w jego zbiorze.  
Jacek więcek. Jacek więcek.

Przed laty firma Citroën słynęła z awangardowych konstrukcji, choćby kultowego modelu DS lub wytwarzanego w latach 90. ubiegłego stulecia XM - auta klasy wyższej ś›redniej. Kolejne pojazdy francuskiej marki: xsara lub C5 był‚y już zbyt pospolite i nie nawiązywały do tradycji.
Na szczꙶ›cie, nie najlepsza sprzedaż citroënów zmusiła szefów marki do powrotu do korzeni. Uczynili to luksusowym C6 - dzię™ki któremu Citroën wraca do klasy wyższej ś›redniej. Trzeba przyznać, że robi to w znakomitym stylu. Wobec stylistyki C6 nie można by㇠obojętnym. Wypada ją… tylko pokochać lub znienawidzić.
- Elegancka, a przy tym ciekawa sylwetka auta robi bardzo dobre wrażenie - docenia pracę projektantów francuskiej firmy Jacek więcek. - Szczególnie interesująco prezentuje się tył limuzyny. Moją opinię podzielali współ‚pasażerowie, a zapewne i przechodnie.
Na uwagę zasługuje również wnętrze auta. Kabina C6 w wersji z jasnymi obiciami i tworzywami wręcz zaprasza do środka. Podobnie - obszerne fotele i tylna kanapa; miejsca i z przodu, i z tyłu jest pod dostatkiem. A to dlatego, że samochód ma ponad 4,9 m długości.
- C6 wita kierowcę mnogością przeróżnych przycisków, światełek i czujników - opisuje auto wiceprezes Skarbiec Asset Management. - Początkowo wszystko to może się wydawać trudne do ogarnięcia, ale już po chwili okazuje się w miarę czytelne.
Jacek więcek zwraca uwagę na łatwy odbiór komunikatów prezentowanych na dużym kolorowym ekranie. Pokazują się na nim informacje pochodzące m.in. z radia z odtwarzaczem CD i systemu nawigacji. Z wyś›wietlacza można też korzystać po podłą…czeniu do niego gry wideo lub odtwarzacza DVD. Menedżer ze Skarbca dodaje do tej beczki miodu łyżkę dziegciu - sam sprzęt audio w tej klasy limuzynie mógłby by㇠jednak wyższej jakości.
W pojeździe nie zabrakło za to technologicznych nowinek. Pojawił się w nim np. znany z samolotów bojowych wyś›wietlacz HUD.
- Na przedniej szybie, lekko poniżej wzroku kierowcy, wyświetlana jest informacja o prędkości, a gdy z autem dzieje się coś złego, także odpowiednie ostrzeżenie - wymienia Jacek więcek.
W C6 umieszczono też mnóstwo systemów służÄ…cych poprawie bezpieczeństwa jazdy - od czujników odległości po chroniące podróżnych airbagi.
- Elektronika "wychowuje" tu kierowcę - zauważa wiceprezes zarządu Skarbiec Asset Management. - Niechlujną jazdę auto karze nieprzyjemną wibracją fotela kierowcy.

Ale poza tym citroën C6 jest rzeczywiś›cie niezwykle komfortowy. W dużej mierze to zasługa zaawansowanego zawieszenia hydropneumatycznego.
- Samochód prowadzi się lekko, przyjemnie i dostojnie - opowiada więcek. - Co więcej, fantastycznie pokonuje "śpiących policjantów", czyli progi zwalniajace. Nie są… mu też straszne wysokie krawężniki, bo w razie potrzeby można skorzystać z opcji podniesienia nadwozia o kilka centymetrów. Z kolei po autostradzie, przy dużych prędkościach, C6 po prostu płynie.
A jeś›li uda się gdzieś bezpiecznie rozpędzić, da się odkry㇠jeszcze jedną niespodziankę citroëna - to tylny spojler, który unosi się automatycznie przy prędkości powyżej 130 km na godzinę. Niczym w sportowym porsche...
Z osią…ganiem dużych prędkości testowany C6 nie ma zresztą najmniejszych trudności. Pod maską auta pracuje bowiem 2,7-litrowy sześciocylindrowy turbodiesel. Jego 208 KM wystarczy, by na prędkościomierzu wyświetliła się ekscytująca liczba "230".
- Duże sł‚owa uznania należÄ… się za osiągi - chwali menedżer ze Skarbca.
Trudno się z tą opinią nie zgodzić, ponieważ okrągła "setka" na elektronicznym wyś›wietlaczu pojawia się po mniej więcej dziewięciu sekundach - całkiem nieźle, jak na limuzynę z dieslem. Testowany citroen potrafi zwię™kszy㇠prędkość o kilkadziesiąt kilometrów na godzinę w niespełna kilkanaście sekund.
- Wydaje mi się, że C6 z turbodieslem nie należy do grupy paliwowych opojów - ocenia przy tym więcek.
I rzeczywiś›cie: auto spala przeciętnie poniżej 9 litrów paliwa na 100 km, i to z seryjną automatyczną przekładnią.
Jest tylko jeden kłopot. Za taką oszczędność trzeba słono zapł‚acić. Najbogatsza (taka jak testowana) wersja topowej limuzyny Citroëna kosztuje ponad 250 tys. złotych. Kto zapł‚aci tyle za francuskie auto, gdy do wyboru ma audi, bmw lub mercedesa?

Manager Magazin, Numer 3 (26) Marzec 2007


Manager Magazin

 

Jarosław Horodecki -
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.