zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Autotest. Model Hondy Legend ocenia Piotr Dudek

Dyrektor generalny polskiego oddział‚u Epsona polubił sportowy charakter hondy legend - japoł„skiej luksusowej limuzyny. Ale na pewno nie jej cenę.
Piotr Dudek Piotr Dudek

Auta pochodzące z Kraju Kwitnącej Wiśni od lat mają świetną opinię: pojazdów, które nieomal się nie psują. Honda poszła jeszcze dalej - wypracowała wizerunek producenta samochodów o sportowym charakterze. Sukces, jak to zwykle bywa, sam nie przyszedł. To przede wszystkim zasługa znakomitych silników, a także, co oczywiste, odpowiednio stylizowanych sylwetek poszczególnych modeli. I taki jest również "menedżerski" model hondy - czyli legend. To właśnie wygląd ma by㇠jego główną bronią, pozwalającą konkurować z uznanymi w Europie limuzynami z Niemiec.
- Ze wzglę™du na ciekawą linię nadwozia to idealne auto dla młodego menedżera, trzydziestolatka - ocenia Piotr Dudek. - Sam mam 33 lata i sportowa nutka hondy bardzo mi odpowiada.
Gdyby postawić nową legend mię™dzy odpowiadającymi jej modelami bmw i mercedesa, wniosek nasunąłby się sam - japoł„skiej limuzynie, z jej wyraźnie zaznaczonym sportowym charakterem, znacznie bliżej do Monachium niż Stuttgartu. Dynamika niewątpliwie przeważa w niej nad chłodną elegancją.
- Do opływowych kształtów hondy świetnie pasują ciemne kolory nadwozia - zauważa dyrektor polskiego Epsona. - Dzięki nim auto nie traci charakteru ekskluzywnej limuzyny.
Ciekawie zaprojektowano też wnętrze wozu. Kierowca ma przed sobą czytelne wskaźniki z obramowanymi srebrem tarczami, zaś wąska, lekko obła środkowa konsola pyszni się w samym centrum kokpitu. Ładnie? I to jak! Idealnie? Niestety nie. Projektanci kilka rzeczy przesadnie skomplikowali.
- Mało czytelny jest system audio - potwierdza Piotr Dudek. - Sterowanie nim nie jest intuicyjne. Tymczasem, moim zdaniem, wszystko powinno by㇠od razu zrozumiał‚e. W wielu innych autach tak właśnie jest.
Pozostałe oprzyrządowanie otaczające kierowcę zostało zaprojektowane zgodnie z zasadami ergonomii.
- Mam tylko jedno zastrzeżenie - przyznaje nasz testujący. - Jasna, górna czꙶć kokpitu odbija się w przedniej szybie. Powstający w ten sposób refleks świetlny czasem nieco przeszkadza i utrudnia prowadzenie.
Poza tym mankamentem menedżer Epsona widzi w pojeździe same zalety:
- Wyposażenie jest bardzo bogate. Legend zadowoli nawet snobów. Znajdą tu wszystko, co tylko można wymyślić.
I to na cztery pory roku. Wygodne, bardzo obszerne fotele delikatnie podgrzeją pasażera mroźną zimą. Wentylacja i klimatyzacja - schłodzą go podczas kolejnego lata stulecia, a elektryczne sterowanie poł‚ożeniem siedziska oraz oparcia (elektroniczna pamięć i tylko jeden przycisk) nie nabawi go odcisków czy bólu dolnej czꙶ›ci kręgosłupa w najwię™kszym nawet korku. Tym bardziej że w kabinie hondy jest czym oddychać - miejsca wystarczy nawet dla czwórki srebrnych medalistów mistrzostw świata w siatkówce.
- Mam 186 cm wzrostu i jestem raczej słusznej postury, a wygodnie siedział‚em i na przednich fotelach, i na tylnej kanapie - potwierdza Dudek.
Nieduzi ludzie oraz spore zwierzęta także mają powody do zadowolenia.
- Fotelik dla mojego pięciomiesięcznego maluszka zamontowałem z tyłu bez najmniejszych kłopotów - dodaje szef polskiego oddział‚u Epsona. - Ale z tyłu zmieszczą się też bez trudu dorosłe osoby, a nawet duży pies...
Nieco gorzej wygląda sytuacja, gdy zajrzymy do bagażnika. Co prawda jego pojemność jest standardowa jak na tę klasą™ auta i wynosi 452 litry, jednak nie ma on regularnych kształtów. Mimo to pomieści i rodzinny wakacyjny ekwipunek, i dziecięcy wózek, co Piotr Dudek miał‚ okazję sprawdzić osobiście.
No dobrze. Ale jak się właś›ciwie hondą legend jeździ? Odpowiedź jest krótka - świetnie.
- Tym autem po prostu się płynie, nie odczuwa nawet przejazdu przez tory kolejowe - zachwyca się szef polskiego Epsona. - Nawet jazda polnymi drogami nie jest uciążliwa.
Wyrafinowany układ napędu na cztery koła potrafi przy tym przenosić siłę niezależnie - nie tylko na przód oraz tył, lecz również na prawe i lewe tylne koło. Co to daje? Pewność oraz bezpieczeństwo na łukach szosy.
- Mam nieodparte wrażenie, że podczas agresywnej jazdy lekko nosi tył auta - zwraca uwagę Piotr Dudek.
Za to nie narzeka na osiągi menedżerskiej hondy. 3,5-litrowy silnik V6 o mocy niemal 300 KM nie pozwala się nudzić. W połączeniu z dobrze działającą automatyczną skrzynią biegów rozpędza wytwór japoł„skich zapracowanych inżynierów do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy. Z taką "bronią" wyprzedzanie najdłuższego nawet tira zajmuje niespełna kilka sekund.
Na koniec mamy wiadro zimnej wody na rozpalone głowy miłośników hondy legend - jej cena jest z pewnością zbyt wysoka. W testowanej wersji kosztuje prawie ćwierć miliona złotych, a za takie pienią…dze można sobie spokojnie kupić nadal jednak bardziej prestiżowe audi, bmw czy nawet mercedesa.
Piotr Dudek także to zauważył, kiedy zachęcony testem przyjrzał się bliżej cennikowi. I już dziś wnosi o jego przycięcie do rozsądnego poziomu:
- Bez tego, co zrozumiał‚e, bardzo trudno bę™dzie Japoł„czykom powalczy㇠z europejskimi rywalami.
Co racja, to racja.

Manager Magazin, Numer 2 (25) Luty 2007


Manager Magazin

 

Jarosław Horodecki -
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.