zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Autotest. Model Lexus GS450h ocenia Piotr Puteczny

Jeden z głównych akcjonariuszy spół‚ki ATM docenia solidność i osiągi hybrydowego lexusa GS450h. Jego spalinowo - elektryczny silnik pozwala jeździć szybko, nie nadwerężając przy tym portfela kosztami paliwa.
Piotr Puteczny Piotr Puteczny

Japoł„czycy, chcąć zdyskontować modę na auta hybrydowe, stworzyli całą ich grupę. W tym luksusowe pojazdy, takie jak lexus GS450h.
Wrażenie robi już samo uruchamianie tego samochodu.
- To auto hybrydowe może wprawić w zdumienie osoby, które pierwszy raz do niego wsiadają - zauważa Piotr Puteczny. - Po wciśnięciu guzika "start" nadal jest cicho. Słychać tylko stłumiony szum dmuchawy. Nie wiadomo, czy pojazd jest już uruchomiony, czy nie.
Ĺšródło napędu jest najciekawszym elementem lexusa. Stanowi połączenie 292-konnego 6-cylindrowego silnika spalinowego z motorem elektrycznym o nominalnej mocy 197 KM. Gdy zespół ten pracuje razem, GS450h dysponuje imponującą mocą 340 KM, czyli taką, jaką daje klasyczny silnik V8 o pojemności rzędu czterech litrów.
- Osiągi GS450h są… podobne jak modelu GS430, z 4,3-litrowym silnikiem benzynowym - potwierdza akcjonariusz ATM. - Ale testowane auto ma o wiele mniejszy apetyt na paliwo.
Jest tylko jeden mankament. Silnik V6 nigdy nie bę™dzie pracować tak harmonijnie i reagować na ruchy pedału gazu tak spontanicznie jak tradycyjne V8 na benzynę. Jeżeli zatem ktoś ponad wszystko ceni miły dla ucha pomruk "ośmiocylindrowca", a jest skłonny pogodzić się z dużymi wydatkami na paliwo - na pewno nie wybierze hybrydy. Wszyscy inni bę™dą jednak zachwyceni, dlatego że GS450h jeździ cicho i bardzo płynnie.
- Bezstopniowa skrzynia biegów pozwala przyśpieszać bez szarpnięć - chwali lexusa Piotr Puteczny. - A gdy ktoś chce samodzielnie zmieniać przełożenia, może to robić za pomocą dźwigni typowej dla aut z automatami.
Piotra Putecznego, byłego kierowcę rajdowego, cieszy także, że lexus to auto z napędem na tylne koła:
- Dla fana motoryzacji takie rozwią…zanie to prawdziwa frajda. Tym bardziej że da się odłączy㇠systemy zapobiegające poł›lizgowi. Bez nich jazda GS-em to spora przyjemność i wyzwanie.
O tym, że hybrydowy lexus nie jest pozbawiony sportowego zacięcia, świadczy również jego sylwetka.
- Coś z pogranicza coupé i limuzyny, co jest zasługą opływowej przedniej czꙶ›ci lexusa oraz zaokrąglonego, opadającego ku tyłowi dachu - mówi Piotr Puteczny.
Nie każdemu natomiast spodoba się doczepiona niejako na siłę dodatkowa para świateł, umieszczonych tuż obok głównych reflektorów. Mimo to lexusowi można dać wysokie noty za styl.
- Szczególnie za efektowne, lekko przyciemnione obręcze kół, wykonane oczywiś›cie z lekkich stopów - zwraca uwagę Piotr Puteczny.
W parze z ładnym nadwoziem idzie równie dopracowane wnętrze. Można w nim dostrzec kilka smaczków, jak np. ciekawie podświetlone wskaźniki. Sceptykom mogą nie przypaść do gustu poł‚yskujące drewniane wstawki, które nie całkiem pasują do elementów deski rozdzielczej wykonanych z tworzywa imitującego aluminium.
- Najważniejszą cechą lexusa jest prostota jego obsługi - podkreśla Puteczny. - Funkcje dźwigienek, pokręteł i przycisków są… Ĺ‚atwe do rozszyfrowania. Mimo że jest ich wiele, nie trzeba nawet zaglądać do instrukcji obsługi.
W GS450h nie brak także elektroniki, tak modnej w naszych czasach.
- Komputer pokładowy, nawigację, radio z CD obsługuje się za pomocą kolorowego dotykowego ekranu - opisuje współ‚właściciel ATM. - Ikony pojawiające się na tym wyś›wietlaczu są… duże, a ich znaczenie - zrozumiał‚e. Nie ma zatem kłopotu z rozszyfrowaniem poszczególnych funkcji i niczego nie trzeba godzinami szukać.
Na uwagę zasługuje też sprzęt audio, firmowany przez Marka Levinsona. Brzmienie jest rzeczywiś›cie znakomite. Piotr Puteczny zwraca uwagę na jeszcze jeden elektroniczny gadżet:
- Ogromną zaletą jest kamera współpracująca z czujnikami odległości. Obraz z niej, prezentowany na ekranie, niewątpliwie ułatwia parkowanie. Tym bardziej że nanoszone są… nań linie wyraźnie pokazujące, gdzie znajdzie się auto przy określonym skręcie kół.
Ale czy warto za to dobrze wyposażone, mocne i oszczędne auto zapł‚acić niemal 300 tys. złotych? Gdy ktoś chce mie㇠wóz nafaszerowany najnowocześniejszymi technologiami, w dodatku dobitnie manifestujący proekologiczne przesłanie - pewnie tak. Jeżeli jednak dbanie o naturę nie jest priorytetem, lepiej wybrać tańszą odmianę, z klasycznym V8. Fakt, że paliwożernym, ale nie ma to jak klasyka...

Manager Magazin, Numer 4 (27) Kwiecień 2007


Manager Magazin

 

Jarosław Horodecki -
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.