zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Autotest. Model Mercedes klasy C ocenia Kazimierz Monkiewicz

Prezes Panasonic Polska ze sporą satysfakcją pojeździł mercedesem nowej klasy C, ale jak dla niego to auto ciut za małe.
Kazimierz Monkiewicz Kazimierz Monkiewicz

Niedawny, jeden z najbardziej spektakularnych gospodarczych rozwodów - oddzielenie się Chryslera od Daimlera - zakończył wspólną dział‚alność niemiecko-amerykań„skiego koncernu DaimlerChrysler. Wedł‚ug zapewnień sprzed lat, ponadkontynentalna spółka miał‚a zawojować świat motoryzacji w Europie i za Atlantykiem. Ale nic z tego nie wyszło.
W dodatku należÄ…ca do koncernu marka Mercedes - choć nadal przynosiła zyski - zaczęła mie㇠kłopoty z jakoś›cią…. Najwyraźniej udzieliły się jej przypadłości wcześ›niej znane Amerykanom.
Szefowie działającej w ramach całego koncernu Mercedes Car Group postanowili poprawić jakość produktów, które zaczęły marnie wypadać w rankingach niezawodności. Obok luksusowej klasy S, to nieduża klasa C jest pierwszym niedrogim mercedesem, w którym na jakości nie oszczędzano.
- Klasa użytych w kabinie tworzyw i skóry, którą obito fotele, jest bez zarzutu - potwierdza Kazimierz Monkiewicz, prezes Panasonic Polska. - Zadbano też o drobne przyjemności - jak choćby radio z CD, z którego wydobywa się bardzo przyjemny, naturalny dźwięk. Bez dudnienia i szelestów.
Niby nic, ale w mercedesach nie było to regułÄ…. Prezes Panasonic Polska dodaje również, że słuchaniu muzyki podczas jazdy mercedesem klasy C sprzyja znakomite wręcz wyciszenie wnętrza.
- Nawet przy prędkości nieco ponad 100 km na godzinę nie słychać, że to auto z turbodieslem - zauważa.
Do pokładowej elektroniki można mie㇠jedno zastrzeżenie: mimo że właś›ciwie wszystko, także nawigacja, dział‚a prawidłowo i jest proste w obsłudze, to dojście do niektórych, mniej istotnych, lecz czasem przydatnych opcji okazuje się nie lada problemem.
- Bez przeczytania instrukcji obsługi nie udało mi się na przykł‚ad wyłączy㇠komunikatów nawigacji - przypomina sobie Monkiewicz.
Z drugiej strony chwali dobrze pomyślany mechanizm regulacji foteli:
- Przyciski ułożone są… tak, że od razu wiadomo, który z nich do czego służy.

Inny elektroniczny gadżet to radiowe złącze bluetooth, dzię™ki któremu do systemu audio można podłą…czy㇠własny telefon komórkowy i bez trudu korzystać ze zintegrowanego ze sprzętem zestawu głośnomówiącego. Niemniej jednak i tu menedżer testujący pojazd zgłosił pewną uwagę:
- Niestety, nie działają nawet niektóre podstawowe funkcje telefonu. Czꙶć nadal trzeba wybierać z klawiatury aparatu. Na szczꙶ›cie, na zestawie głośnomówiącym można polegać.
Podobnie jak na znakomitym silniku: 2,2-litrowym, wyposażonym w turbosprężarkę, na olej napędowy. Kierowca ma do dyspozycji 170 KM i w zupełności wystarczający - w niezbyt ciężkim samochodzie - równy 400 Nm moment obrotowy. Taka siła jest dostateczna, by sprawnie rozpędzić duże auto terenowe, a co dopiero niewielką limuzynę. Na przyśpieszenia nie ma więc co narzekać. Gorzej ze skrzynią biegów.
- Nie jestem entuzjastą samochodów z automatyczną przekładnią - zaznacza Monkiewicz. - Także ta w mercedesie, jak dla mnie, nie jest doskonała. Podczas wyprzedzania nagłe wciśnięcie pedału gazu do oporu nie przynosi natychmiastowej reakcji pojazdu. Zawsze trzeba poczekać te pół sekundy.
Tymczasem w trasie nawet tak krótkie opóźnienie wywołuje duży dyskomfort. Lepiej zatem wybrać wersję z manualną skrzynią, która jest przy okazji tańsza i mniej pali. Jeżeli jednak ktoś ponad wszystko ceni wygodę podróżowania samochodem z automatem, na zużycie paliwa też nie powinien narzekać.
- Testowana przeze mnie wersja 220 CDI jest bardzo oszczędna - podkreśla prezes Monkiewicz. - Jadąc na Wybrzeże i z powrotem do Warszawy, zauważyłem, że auto spalało raptem 7 - 8 litra na 100 km, i to przy dość dynamicznej jeździe, z wieloma manewrami wyprzedzania. Ponadto bak na paliwo jest odpowiednio duży, co pozwoliło pokonać niemal całą tę trasę bez odwiedzin na stacji benzynowej.
A cena? Cóż, mercedesy do tanich nie należÄ…. Auto ze 170-konnym turbodieslem w podstawowej wersji kosztuje 150 tys. złotych. To niemało za limuzynę, w której - jak zaznacza Kazimierz Monkiewicz - nie ma zbyt wiele miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu. Jednak i tak chętnych do zakupu sedana z gwiazdą nie brakuje. Szefów marki to cieszy. Klienci - jak zapewniaja - również bę™dą zadowoleni. Z nową C-Klasse Mercedes chce wrócić na czołowe miejsca rankingów niezawodności i jakości. Czy zamiar się uda? Najbliższe lata pokażą….

Manager Magazin, Numer 9 (32) Wrzesień 2007


Manager Magazin

 

Jarosław Horodecki -
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.