zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Autotest. Model seat leon cupra ocenia Piotr Płóciennik

Członek zarządu i dyrektor ds. współpracy z klientami w firmie informatycznej BCC zastanawiał się, czy 240-konny seat leon cupra czymś go zaskoczy. Tym bardziej, że na co dzień jeździ równie mocnym subaru impreza.

Dla niektórych to niemałe zaskoczenie: co robi auto kompaktowe w "Manager Magazin"? Tymczasem seat leon cupra nigdy nie stanie się samochodem dla każdego. Powód? Nie tylko cena - 100 tys. zł - ale i to, że tak mocne auto musi dużo palić, a ze wzglę™du na swój sportowy charakter nie jest pojazdem komfortowym. To pojazd dla koneserów. Wizytówka marki. Podobne, choćby w postaci hondy civic type-R lub renault megáne RS, mają też inni producenci.
Piotrowi Płóciennikowi, zagorzałemu entuzjaście rajdów i wyścigów, takie auto jak najbardziej odpowiada:
- Już pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne - zauważa. - Zgrabna, zwarta bryła samochodu wyróżnia się przede wszystkim dzię™ki połączeniu maski z przednią szybą w niemal jedną płaszczyznę.
Ciekawie prezentują się również przednie reflektory. Menedżer z BCC jest też zadowolony ze sposobu zaaranżowania wnętrza:
- Wygodne, obszerne kubełkowe fotele dobrze trzymają na zakrętach. To duży plus w tak mocnym samochodzie.
W dodatku mile zaskoczeni mogą by㇠pasażerowie siedzący z tyłu - mają więcej miejsca, niż się można spodziewać po aucie tej wielkości. Mimo to Piotr Płóciennik przyznaje, że komfort osób jadących na kanapie jest jednak mniejszy niż w fordzie mondeo bą…dź volkswagenie passacie. Cóż, taki już urok samochodów kompaktowych...
- Ale to wszystko sprawy drugorzędne - podkreśla członek zarządu BCC. - Dla mnie kryterium oceny auta jest jedno: musi ono dobrze jeździć, a wygoda, bogate wyposażenie i jakość materiałów na pewno nie zrekompensują mi tego, że pojazd nie trzyma się drogi albo traci stabilność na zakrętach.
Wiedzą o tym doskonale producenci tzw. hot-hatches - jak Brytyjczycy nazywają tę grupę samochodów. Inżynierowie z Hondy, Renault, Seata i wielu innych marek zwracają baczną uwagę na to, by te niemalże wyczynowe wersje popularnych modeli jeździły jak po szynach. Ponieważ priorytetem jest dla nich w tym wypadku właśnie wyśmienita trakcja, a nie komfort podróżnych.
- Cupra trzyma się drogi, a jej twarde zawieszenie pracuje pewnie, szybko niwelując nierówności - ocenia Piotr Płóciennik. - Seat dobrze radzi sobie również na ostrych zakrętach, a wychylenia jego nadwozia są… małe.
W Polsce trudno jednak zasmakować sportowej jazdy. Nie ma otwartych torów wyścigowych, na których można się bezpiecznie ścigać. A przecież takie miejsca to żywioł samochodów w rodzaju seata leona cupry. Tylko nieliczni kierowcy wiedzą o takich miejscach.
- Pojechałem na zamienione na tor lotnisko w Bednarach pod Poznaniem - opowiada dyrektor do spraw współpracy z klientami w BCC. - Tam cupra czuła się znakomicie.
Zadziwiające, że chociaż to auto z napędem na przednie koła, tylne zawsze podążają za przodem. Nie ma trudnych do opanowania poł›lizgów na ostrych zakrętach. To dobra wiadomość dla mniej doświadczonych kierowców, bo nawet subaru impreza na tych samych łukach wymaga uważnego kontrolowania tyłu.
Ci, którzy obawiają się dużej mocy, mają do dyspozycji ESP - układ pomagający utrzymać leona w ryzach.
- Ja nie lubię tego urządzenia - przyznaje Piotr Płóciennik. - Nigdy nie wiadomo, kiedy zareaguje i z jaką intensywnością. Rozwią…zanie zastosowane w leonie cupra zostawia jednak prowadzącemu nieco swobody i reaguje z opóźnieniem, ale i nie za późno.
Wiemy więc, że zawieszenie 240-konnego seata jest dopracowane. A osiągi? Ĺšródłem niemałej mocy jest dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem. Odpowiednio potraktowany, rozpędzi auto do 100 km/h w zaledwie 6,8 sekundy.
- To musi robić wrażenie - podsumowuje menedżer z BCC.
Na koniec Piotr Płóciennik przyznaje, że rozstawał się z seatem leonem cuprą nie bez żalu. Chociaż nie ukrywa też, że auto nie jest pozbawione wad: ma na przykł‚ad grube, pogarszające widoczność przednie słupki, a także zaledwie przecię™tnej jakości fabryczne radio. Z tym jednak da się żyć‡.

Manager Magazin, Numer 11 (34) Listopad 2007


Manager Magazin

 

Jarosław Horodecki -
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.