zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Autotest. Model Skoda Superb ocenia Łukasz Szymula

Strategic director agencji BTL Inmark nie przypuszczał, że Skoda może zaoferować tak elegancki i dobrze wyposażony model jak Superb.
Łukasz Szymula Łukasz Szymula

W poł‚owie lat 30. ubiegłego wieku sztandarowym produktem Skody była luksusowa limuzyna o nazwie Superb, nie zaś któryś z popularnych modeli. Dzisiaj należÄ…ca do Volkswagena czeska marka, uznawana co prawda za producenta niedrogich samochodów, ma także w swojej ofercie komfortową limuzynę. I w dodatku nazwano ją… dokładnie tak samo, jak historyczną poprzedniczkę.
- Kiedyś już jeździłem skodą octavią - wspomina Łukasz Szymula. - Lecz superb bardzo mile mnie zaskoczył. Próbne jazdy był‚y fantastyczne.
Co ciekawe - superb sprzed przeszło 70 lat oceniany był równie dobrze. Model ten cieszył się tak dobrą opinią, że jak wieść niesie, miał‚ go w swym garażu nawet cesarz Japonii.
A przy tym Skoda nie opracowywała tamtej limuzyny na fali sukcesu, niosącej i rozszerzającej sprzedaż coraz liczniejszych jej produktów. Przejmowała zaś mniejszych producentów, chociażby manufakturę Laurin & Klement, specjalizującą się w produkcji interesujących, komfortowych aut.
Dla przypomnienia złotego okresu niedawno przygotowano szczególne odmiany nowych modeli, sygnowane znakiem "Laurin & Klement". Logo to pojawiło się także na wozie testowanym przez Łukasza Szymulę.
- miał‚em do dyspozycji bardzo bogato wyposażoną wersję 2.5 TDI Laurin & Klement - przyznaje menedżer w agencji Inmark. - W wyposażeniu znalazł się nawet zestaw DVD, którym szczególnie zachwycony był mój syn: podczas sześciogodzinnej podróży bez przerwy oglądał filmy. A co więcej, dzię™ki bezprzewodowej słuchawce w ogóle mi to nie przeszkadzało.
Takich urządzeń w superbie sprzed dziesięcioleci oczywiś›cie nie było. Ale jak na tamte czasy, luksusowa skoda była bardzo nowoczesna. Także za sprawą silnika, który uzyskiwał 55 KM mocy i pozwalał jechać - co było niezłym wynikiem - z prędkością 110 km na godzinę. Później w samochodzie tym zastosowano również mocniejsze motory:
65- i 80-konne oraz najmocniejszy - 8-cylindrowy, o mocy prawie stu koni. Ale takich topowych modeli sprzedano do roku 1949 zaledwie dziesięć.
O wiele więcej nabywców znajdują współ‚czesne superby. Tylko w Polsce sprzedaje się po kilkadziesiąt sztuk miesięcznie. Z pewnością osiągi nowoczesnej limuzyny są… o wiele lepsze niż tej z ubiegłego stulecia. Kosztujące prawie 160 tys. zł, świetnie wyposażone auto ma pod maską 2,5-litrowy silnik zasilany olejem napędowym.
- Niespodzianką okazała się siła tej jednostki napędowej - mówi Szymula. - Szkoda tylko, że silnik tak głośno pracuje i wyraźnie są… odczuwalne wibracje. Niemniej dynamika jazdy jest wręcz znakomita.
Nic w tym dziwnego: turbodiesel ze stajni Volkswagena ma 163 KM i potrafi rozpędzić superba do 100 km/h w 9,2 sekundy. Prędkość maksymalna to 223 km/h - rzecz jasna nieosiągalna dla limuzyny z lat 30. Warto przy tym dodać, że osiągi nie są… bynajmniej okupione wysokim spalaniem, które oscyluje wokół 7 l/100 kilometrów. To ponaddwukrotnie mniej niż w znacznie wolniejszym superbie sprzed 70 lat.

Za to wnętrze starej, luksusowej skody na pewno jest bardziej szlachetne niż tej z począ…tku XXI wieku. Tam dominowało drewno, tu - plastiki.
- Choć jak na obecne standardy kabina jest starannie wykończona, to jednak rażÄ… dość tandetne "drewniane" aplikacje, rzecz jasna wykonane z tworzywa - krytykuje Łukasz Szymula.
Z drugiej jednak strony wszystko we współ‚czesnej wizytówce Skody jest lepiej przemyślane i znacznie ł‚atwiejsze w obsłudze: poczynając od niekłopotliwej zmiany biegów, a kończąc na wszelkich dźwigienkach i przełącznikach - jasno opisanych i zrozumiał‚ych dla każdego, kto kiedykolwiek wcześ›niej jeździł jakimś samochodem. Instrukcja w zasadzie jest zbędna.
- Szkoda tylko, że wygląd kokpitu jest mało porywający - zauważa Łukasz Szymula. - Nie ma tak zwanego efektu "wow". Wprawdzie wszystko jest w porządku, ale... czegoś brakuje
Menedżer zwraca także uwagę, że sprzęt nagłaśniajacy zastosowany w "jego" limuzynie nie jest najlepszy. Mimo że to bogaty zestaw - z DVD i nawigacją - nie odtwarza zwykłej, stereofonicznej muzyki tak dobrze jak systemy dostę™pne w innych pojazdach, które są… oferowane w podobnej cenie.
Superb ma jednak i sporo zalet, a jedna z nich to funkcjonalność. Nie sposób nie zwróci㇠uwagi na liczne przyjazne dla użytkownika rozwiązania, jak chociażby chłodzony schowek, pokrowiec na narty bą…dź otwierane oparcie pasażera, dzię™ki któremu przedni fotel przeistacza się w wygodny… podnóżek. Najdroższy z modeli Skody jest zresztą i bez niego bardzo wygodny dla osób podróżujących z tyłu. Miejsca na nogi jest tam tyle, ile w autach o kilkaset tysięcy złotych droższych.
Lecz pojawia się pytanie: dla kogo ten czesko-niemiecki luksus w ogóle przeznaczono? Zdaniem Łukasza Szymuli - raczej nie dla top managerów. Przeszkoda jest jedna, niemniej poważna - mało ekskluzywna marka. W testowanej odmianie Laurin & Klement nowy superb może mimo to pełnić i taką rolę, a podczas weekendów przeistaczać się w wygodny wóz rodzinny.

Manager Magazin, Numer 6 (29) czerwiec 2007


Manager Magazin

 

Jarosław Horodecki -
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.