zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Autotest. Model Suzuki Grand Vitara ocenia Grażyna Piotrowska - Oliwa

Od Suzuki Grand Vitary prezes Centertela stanowczo woli klasyczne luksusowe limuzyny. Lecz także dla popularnego kompaktowego SUV-a znajdzie właściwe zastosowanie.
Grazyna Piotrowska - Oliwa. Fot. Tatiana Jachyra/Forum Grazyna Piotrowska - Oliwa. Fot. Tatiana Jachyra/Forum

Wiele osób, w tym ja, mówiąc o pojeździe terenowym, ma przed oczyma raczej potężnego Land Rovera niż niewielkie Suzuki - ocenia Grażyna Piotrowska-Oliwa.
- Dlatego Grand Vitary nie traktowałam jak terenówki z prawdziwego zdarzenia.
Szefowa Centertela zaznacza, że nie jest entuzjastką aut miejskich, aspirujących do roli pogromców bezdroży:
- Grand Vitarze, wedł‚ug mnie, równie daleko do pojazdów zdolnych jeździć po niedostę™pnych terenach, jak i do tych typowo miejskich.
A jednak na takie samochody, mniej lub bardziej luksusowe, decyduje się coraz więcej osób. Rynkowy segment kompaktowych SUV-ów z każdym rokiem pęcznieje, podobnie jak liczba kierowców rozważających ich nabycie. I to już nie tylko w Stanach Zjednoczonych, gdzie zaczęła się moda na miejskie terenówki, ale i w Europie, także w Polsce.
U nas chętnie kupowane są… m.in. Suzuki Grand Vitara, Toyota Rav4, Honda CR-V i Mitsubishi Outlander. Najwięcej tych relatywnie niedrogich aut - zwykle kosztujących około 100 tys. zł - mają w ofercie Japoł„czycy. Wkrótce pojawią się jednak i europejskie modele.
Ale skoro w prawdziwie trudnym terenie raczej się nie sprawdzą - to do czego właś›ciwie mogą służyć‡?
- Może to by㇠dobry wybór na przykł‚ad dla matki z dzieć‡mi: na zakupy lub do podrzucenia dzieciaków do szkoły czy przedszkola - podpowiada prezes Centertela.
Rzeczywiś›cie, wozy takie jak testowane Suzuki często pełnią rolę wygodnych samochodów rodzinnych: pakownych i zaopatrzonych w funkcjonalny bagażnik, a z racji sporych gabarytów - uznawanych za dość bezpieczne.
W polskich warunkach, na co zwraca uwagę Piotrowska-Oliwa, sprawdzą się ponadto duży prześwit (dzię™ki niemu można z powodzeniem zapomnie㇠o wysokich krawężnikach i głębokich wyrwach) oraz wzmocnione zawieszenie (wszechobecne na naszych drogach dziury nie bę™dą już tak groźne).
- Z drugiej strony, wyraźnie odczuwa się wszelkie nierówności na drodze - zauważa szefowa operatora sieci komórkowej. - O komforcie godnym limuzyny można zatem zapomnieć‡.
Trudno również porównywać SUV-a Suzuki z Audi A6, jakim Grażyna Piotrowska-Oliwa jeździ na co dzień.
- Wnętrze Grand Vitary w porównaniu z limuzyną wyższej klasy jest surowe i ubogie, choć miał‚am podobno do czynienia z topową odmianą tego modelu - krytykuje prezes Centertela.
Należy dodać, że urządzenia wokół kierowcy obsługuje się intuicyjnie. Nie trzeba nawet zaglądać do instrukcji, aby wszystko ustawić zgodnie z upodobaniami. Łącznie z pokładowym sprzętem audio bą…dź klimatyzacją.
W ogólnie znakomitej ergonomii jest jeden wyłom: fotel ma zbyt krótkie siedzisko.
- miał‚am wrażenie, że się z niego zsuwam - skarży się Piotrowska-Oliwa.
Mimo wszystko Grand Vitara ma jej zdaniem sporo zalet:
- Jeździłam tym autem podczas intensywnej ulewy i muszę przyznać, że ma ono bardzo szybkie i, co ważniejsze, niezwykle skuteczne wycieraczki. Ponadto podczas jazdy na śliskiej, mokrej drodze dało się odczuć, że samochód bardzo dobrze trzyma się nawierzchni.
To zasługa napędu na cztery koła, cechy właściwej niemal dla wszystkich kompaktowych SUV-ów. W wypadku Grand Vitary kierowca może wybrać jeden z trzech sposobów przenoszenia napędu na obie osie: "inteligentny" (auto samo "decyduje", czy napędzane mają by㇠wszystkie koła), stały i jego wersję terenową, czyli z tzw. reduktorem, zwię™kszającym siłę napędową. Warto dodać, że ta ostatnia opcja występuje rzadko w samochodach tej kategorii.
- Moim zdaniem, benzynowy silnik, o pojemności dwóch litrów, jest za słaby jak na auto terenowe - zwraca uwagę prezes Centertela. - Szczególnie w testowanym pojeździe, z automatyczną skrzynią biegów, dawało się odczuć brak mocy. Wyprzedzanie było trudne, a hałas towarzyszący wchodzeniu na wysokie obroty - nazbyt duży.
Niemniej Grażyna Piotrowska-Oliwa przyznaje, że takie auta jak Grand Vitara nawet jej mogą… się przydać:
- Czasem wypożyczam "terenowe" Suzuki podczas wakacji na poł‚udniu Europy. Tam, wynajęte na kilka dni, sprawdza się naprawdę znakomicie.

Manager Magazin, Numer 1 (36) Styczeń 2008


Manager Magazin

 

Jarosław Horodecki -
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.