zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Autotest. Porsche cayenne turbo ocenia Józef Krawczyk

właściciel sieci restauracji Krawczyk o swoim porsche cayenne turbo mówi w superlatywach. Jego zdaniem, to idealny pojazd na polskie dziurawe drogi. A że dużo pali? Cóż, kogo stać na porsche, tego pewnie stać i na paliwo!
Józef Krawczyk, fot. michał‚ Gmitruk Józef Krawczyk, fot. michał‚ Gmitruk

Porsche było moim marzeniem z dzieciństwa - wspomina Józef Krawczyk, właściciel sieci Restauracje Krawczyk. - Spełniłem je w poł‚owie lat 80., kupując używane sportowe 911, którego zdecydowanie nowszą odmianę, nazwaną carrera turbo, mam do dziś. W 2003 r. zdecydowałem się zamówić terenowe cayenne turbo. Wcześ›niej nawet go nie widział‚em, a jego wygląd znałem jedynie z informacji w prasie.
Józef Krawczyk podkreśla, że miał‚ zaufanie do firmy, słynącej z produkcji sportowych samochodów. Dlatego w dniu odbioru swojego porsche nie obawiał się rozczarowania.
- Wierzyłem, że sygnowany tą marką samochód do off-roadu musi by㇠dobry - mówi. - Tym bardziej że Porschemiał‚o doświadczenie w przygotowywaniu takich pojazdów. Specjalnie zmodyfikowany model 959 z sukcesami startował w słynnym i arcytrudnym rajdzie Paryż - Dakar.
Współczesne porsche cayenne turbo z wozami sportowymi ma sporo wspólnego, ale - wbrew pozorom - więcej z tymi przeznaczonymi do wyścigów na asfaltowych torach, mniej zaś - z szykowanymi do wyczynowej jazdy w bardzo trudnym terenie.
- W wersji turbo, z potężnym, 450-konnym silnikiem V8, ten ważÄ…cy ponad 2,3 t pojazd przyspiesza niczym samolot albo najprawdziwsze auto wyścigowe - zachwyca się Krawczyk.
Rzeczywiś›cie. Strzałka prędkościomierza wskazuje 100 km/h już po 5,6 s od startu. Godna uwagi jest też prędkość maksymalna: wedł‚ug producenta - 266 km na godzinę. Niejeden właściciel limuzyny z mocnym silnikiem pozazdrości takich osiągów. Józef Krawczyk zwraca jednak uwagę, że nie ma nic za darmo.
- Decydując się na zakup takiego auta, należy zdawać sobie sprawę™, że ciężki pojazd terenowy z napędem na cztery koła i 4,5-litrowym silnikiem musi dużo palić - kwituje.
Wedle danych producenta, cayenne turbo ś›rednio pochłania 15,7 l paliwa na 100 km, a w mieście, zwłaszcza przy dynamicznej jeździe, ponad 20 l na 100 kilometrów. Jeśli jednak ktoś decyduje się wyda㇠na samochód grubo ponad 470 tys. zł, zaakceptuje i koszty tankowania. Spore spalanie to jedna z niewielu wad cayenne.
- Do ś›wietnych osiągów auta dostosowano skrzynię biegów i podwozie - mówi z uznaniem Krawczyk. - Automat dział‚a tak, że można w ogóle o nim zapomnieć‡. Na przykł‚ad przyspieszaniu nie towarzyszą szarpnięcia przy zmianie biegów.
Jest tylko jeden mankament: przy dynamicznej jeździe krętą drogą, elektronika sterująca przekładnią niekiedy nie całkiem trafnie dobiera przełożenia. Ale cayenne stworzono raczej do szybkiej jazdy po bezpiecznej autostradzie. Szczególnie jego najmocniejszą wersję turbo. Nawet przy prędkościach zdecydowanie przekraczających 200 km/h w kabinie jest na tyle cicho, że można swobodnie rozmawiać lub delektować się muzyką, odtwarzaną na sprzęcie audio firmowanym przez Bose.
- Przy dużych prędkościach zwraca uwagę inna cecha cayenne turbo: aktywne zawieszenie - podkreśla Krawczyk. - Zależnie od prędkości i rodzaju nawierzchni układ jezdny samoczynnie obniża się i usztywnia. Dzięki temu auto zawsze zachowuje się stabilnie.
Ale i w trudnym terenie porsche cayenne świetnie sobie radzi. Z pomocą przychodzą elektroniczne blokady mechanizmów różnicowych, możliwość zwię™kszenia prześwitu oraz - oczywiś›cie - stały napęd na cztery koła.
W przedzieraniu się przez grząski piach, błoto lub śnieg pomaga bardzo wysoki moment obrotowy wersji turbo, równy aż 620 niutonometrów. Zdaniem Krawczyka, w terenie samonośne nadwozie okazuje się nad wyraz sztywne.
- Dzięki temu można łatwo otworzy㇠drzwi porsche, gdy stoi na ukośnym wzniesieniu, z uniesionym jednym kołem - opowiada właściciel.
Krawczyk zauważa też, że własności terenowe porsche cayenne są… nie do przecenienia przy codziennej jeździe po pełnych kolein i dziur polskich drogach. I właśnie dlatego terenowe porsche uznaje za najlepsze auto tej marki. Sportowe 911 nie daje tak dużo komfortu i przestrzeni, a osiągi 450-konnej 'terenówki' niewiele ustępują topowym odmianom droższego, mniej praktycznego coupé.
A jeś›li dla kogoś› osiągi nie są… aż tak istotne? Zawsze może wybrać bardziej oszczędną odmianę cayenne, z 250-konnym silnikiem, za 230 tys. złotych.

Manager Magazin, Numer 1 (14) Styczeń 2006


Manager Magazin

 

Jarosław Horodecki -
Manager Magazin


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.