zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

BMW 318i – sportowa elegancja

Marka BMW kojarzy się wszystkim z typowo sportowym charakterem. Nowa linia nadwozia zapoczątkowana w serii 5 miał‚a zmienić wizerunek samochodów ale dopiero seria 3 osiągnęła zamierzony cel.

Nowe BMW serii 3, którego starsze wersje cieszą się ogromnym powodzeniem wśród młodych, na rynku wtórnym, trafiło do nas na testy. Pod maską pracował silnik o pojemności 1995 cm3. Jest to najmniejsza oferowana jednostka benzynowa. Seria 3 występuje w dwóch wersjach nadwozia, sedan i kombi, a niedł‚ugo do oferty dołączy także sportowe coupe. Nowa linia nadwozia należy już do stylu preferowanego przez niemiecką markę.

Bez rozmachu

Nowy design nadwozia nie jest na szczꙶ›cie tak wyzywający jak w serii 5, czy serii 7 przed liftingiem. Nadwozie jest nieco sportowe, ale także ma w sobie nutkę elegancji. Przód jest zadziorny. Lampy przednie nie przypominają co prawda kocich oczu, ale ich wielkim plusem są… szpanerskie światła postojowe, którymi są… znane z poprzednich modeli, ringi. Tył samochodu to dystyngowana i ułożona limuzyna. Z boku linia auta nie może się nie podobać. Kształty karoserii nie są… przesadzone. Królują tu ostre linie poł‚Ä…czone z nieco krągłymi dodatkami.

Wieje chłodem

Wnętrze auta jest nieco surowe. Owszem, powstało z rozmachem, ale wydaje się by㇠po prostu zwykłe. Swoim wyglądem przypomina te z wyższych modeli, z tą różnicą, że jest dużo mniejsze. Obrotomierz wraz z prędkościomierzem są… umieszczone pod dość małym i śmiesznie wyglądającym ,,zadaszenie". są… jednak czytelne. Na tarczy obrotomierza tradycyjnie umieszczono wskazówkę ekonomizera, który pokazuje nam chwilowe spalanie podczas jazdy. Na środkowym kokpicie swoje miejsce znalazło dobrej jakości radio oraz panel automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji. Schowek przed pasażerem nie jest najwię™kszych rozmiarów. Konstruktorzy pomyśleli także o podstawkach o napojach, które umieszczono także, żeby nie przeszkadzały w dostępnie do radia, czy klimatyzacji. Lewarek do zmiany biegów umieszczono trochę za blisko środkowego panelu. Opierając rękę na podłokietniku, mię™dzy siedzeniami, musimy ją… wyciągać, żeby móc bez problemu zmienić bieg. Cale wnętrze było zimne, co powodowała ciemną tapicerka. Jedynym dodatkiem była srebrna listwa przebiegająca przez całą konsolę, ale i to nie pomogło.

Miejsca jak na lekarstwo

O tym, że jest to niszowy samochód ze stajni BMW świadczy ilość oferowanego miejsca. O ile z przodu siedzi się wygodnie i przestrzeni jest nawet sporo, o tyle z tyłu niezbyt wygodnie podróżować bę™dzie dwójka pasażerów, nie mówiąc już o trójce. Miejsca na nogi jest mało. Przednie fotele zapewniaja komfort podróży. są… wygodne i mają dobre trzymanie boczne. Siedzisko tylnej kanapy jest także nieco pochylone, jak w sportowym aucie. Bagażnik ma pojemność 460 l i jak na swoją klasą™ jest wystarczający. Jego litraż starczy na pozamiejskie wypady. Pozycja za kierownicą jest wygodna. Można pokusić się o stwierdzenie, że zasiadamy w sportowym aucie. W każdym razie prowadząc BMW serii 3 w pewnym stopniu zaspokoimy swoje sportowe aspiracje.

Sama przyjemność

Wszystkim wiadomo, że BMW kojarzone jest z samochodami typowo sportowymi. A taki charakteryzują się twardym zawieszeniem oraz bardzo precyzyjnym układem kierowniczym, jak to miał‚o miejsce w poprzednich modelach ,,trójki".

W serii 3 postawiono jednak na kompromis pomię™dzy komfortem i sportem, jednak górę bierze jednak sport . Zawieszenie zestrojone jest bardzo dobrze, zarówno, żeby delektować się spokojną… jazdą, jak i sportową. Auto pokonuje zakręty płynnie, jednak do typowego sportowca trochę mu brakuje. Z racji tego, że tradycyjnie już, w BMW mamy przeniesiony napęd na tylną oś ważną rolę odgrywają tu systemy zapobiegające poł›lizgowi i utrzymują…ce auto w prawidłowym torze jazdy. System ESP możemy odłączy㇠w dwóch różnych stopniach. Krótkie naciśnięcie przycisku spowoduje złagodzenie systemu, a dłuższe pozwoli na nieco zabawy. Nie istnieje możliwość elektronicznego odłączenia systemu ESP. Ale jeżeli ktoś myśli, że nici z zabawy tylno napędową ,,betą", może się tylko miło rozczarować. Gdy już uda nam się wprowadzić auto w poł›lizg system stabilizacji toru jazdy po prostu przestaje interweniować i zaczyna się prawdziwa frajda. Mimo słabego silnika 2,0 litra, autem da radę poszale㇠i poćwiczy㇠drifting.

Układ kierowniczy pracuje precyzyjnie. Autem kieruje się dobrze. Kierowca ma kontrolę nad swoim samochodem. Zakręty pokonuje się sprawnie i bez pod-, czy nadsterowności.

Wystarczająco

Jednostka 2,0 litra to benzyniak, który nie zapewnia rewelacyjnych osiągów i nie odznacza się małym spalaniem. 130 KM to wystarczająca ilość mocy do spokojnej jazdy z lekkim zapasem pod pedałem gazu. Zapotrzebowanie na paliwo nie jest małe. Przy dość dynamicznej jeździe komputer pokładowy pokazywał spalanie oscylujące w granicach 11-12 litrów. Jednak przy spokojnej jeździe spalanie można było zredukować do 6-7 litrów na 100 kilometrów. Średnie spalanie kształtuje się na poziomie 9-10 litrów na ,,setkę".

Słowem podsumowania…

Auto ma ładną linię nadwozia. Środek robi mniejsze wrażenie. Cena BMW z silnikiem 2,0 litra zaczyna się od 112 000 zł. To dużo, zwłaszcza, że auto ma podstawowe wyposażenie. Cena podstawowego i dobrego diesla to 122 400. Czy auto warte jest swojej ceny? To muszą ocenić już sami użytkownicy. Nowa ,,trójka" pasuje zarówno do ludzi starszych, jak i dla ś›rednich wiekiem, dobrze sytuowanych menedżerów. Samochodem jeździło się przyjemnie, a jak na BMW przystało budził on zazdrosne spojrzenia przechodniów i innych kierowców, a zwłaszcza pięknych pań.

Galeria BMW
Autor: Piotr Dziemdziela
AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.