zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Chevrolet Captiva - pierwsza jazda

W dniach 29-30 czerwca br. miał‚a miejsce polska prezentacja europejskiego SUV-a Chevroleta. Jazdy zapoznawcze, dla dziennikarzy z cał‚ej Europy, zorganizowano w Tatrach, mię™dzy sł‚owackim Popradem, a Zakopanem. Uczestniczyła w nich także redakcja AutoCentrum.pl.

Chevrolet, marka, która wymyśliła w 1935 roku samochody typu SUV (model Suburban Carryall) wprowadzi wkrótce na rynek pięciodrzwiowy model Captiva, pierwszy SUV o kompaktowych wymiarach w europejskiej ofercie firmy. Nowy przedstawiciel klasy 'crossover' o kompaktowych wymiarach (długość/szerokość/wysokość: 4635/1850/1720 mm) powstał‚ z myślą… o klientach europejskich.

 

To pierwszy model Chevroleta wyposażony w silnik wysokoprężny oraz w system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP. Ten ostatni znajdzie się prawdopodobnie w standardowym wyposażeniu, a w zależności od kraju i wersji oferować może liczne funkcje dodatkowe, takie jak: układ hydraulicznego wspomagania hamulców (HBA), system kontroli zjazdu (DCS), czy system aktywnego zabezpieczenia przed dachowaniem (ARP). W podstawowym wyposażeniu znaleźć‡ się ma też 6 poduszek powietrznych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich fotelach, z przodu wyposażone dodatkowo w napinacze i ograniczniki siły działania.

 

Przestronne wnętrze

 

Chevrolet Captiva oferowany jest w wersji pięcio- lub siedmiomiejscowej, a spore wymiary przekładają… się na przestronne wnętrze. Zarówno na wysokości ramion, jak i nad głową, mamy tu sporo miejsca. Nawet w ewentualnym trzecim rzędzie usiąść mogą… osoby dorosłe, chociaż powinny raczej by㇠niskiego wzrostu, poza tym będą mie㇠mało miejsca na nogi, a samochód przestanie wówczas mie㇠bagażnik. Ten ostatni ma standardowo pojemność 465 l, co nie jest wielkością… zbyt dużą…, ale można go powiększy㇠do 930 l, składając oparcia drugiego rządu siedzeń„ i otrzymując długą… płaską… podłoga™.

 

Eleganckie i bardzo wygodne jest wnętrze wykończone jasną… skórą…, zwłaszcza w przypadku czarnego koloru nadwozia. Nadaje ono kabinie swoiste ambiente, którego nie doświadczymy w przypadku normalnej tapicerki. Na uwagę™ zasługuje duża liczba praktycznych schowków, w kabinie i w bagażniku.

 

Ze wskazaniem na diesla

 

Do wyboru są… trzy jednostki napędowe: 2-litrowy diesel o mocy 150 KM oraz dwa motory benzynowe 2,4 l (136 KM) i 3,2 l (230 KM). Najciekawszy wydaje się silnik wysokoprężny, który sprawnie radzi sobie z 1,7-tonowym SUV-em. Przy niskich obrotach - do 2 tys. obr. jest wprawdzie niemrawy, ale od 2 zaczyna ciągnącą‡. Dynamiczny jest jednak tylko w zakresie 3-4 tys. obr. Według deklaracji producenta Captiva 2.0 D z 5-biegową przekładnia… manualną… spalać powinna 7,4 l ON/100 km. Taki wynik, przy włączonej klimatyzacji (temperatura 15-18 stopni, wilgotno po opadach), przy spokojnej jeździe z prędkościami dopuszczalnymi przez przepisy udawało mi się osiągać w Tatrach tylko na drogach podmiejskich. Po mieście - Zakopane - samochód zużywał‚ ok. 9,5 l, a średnio nieco poniżej 9 l ON/100 km. W wysokich górach (liczne strome podjazdy) spalanie sięgało nawet 11 litrów.

 

Sześciocylindrowa jednostka 3,2 l nie porażała mocą…, ale pozwalała na sprawną… jazdę w górach z tzw. zapasem mocy. Charakterystyka silnika została bardziej dobrana do ciągnięcia ciężkiej przyczepy, np. z jachtem, niż na dynamiką™ jazdy, chociaż model 3.2 do 'setki' rozpędza się w ciągu 8,8 s. Podawane spalanie średnie - 11,5 l/100 km, w płaskim terenie, osiągnąć będzie można bez problemu. Motor o pojemności 3,2 l dostępny jest tylko w połączeniu z pięciobiegową… automatyczną… skrzynią… biegów. Przekładnia ta umożliwia sekwencyjną… zmianę™ przełożeń„ - odbywa się to szybko i płynnie, jak w najlepszych konstrukcjach tego typu, szkoda tylko, że przy zmianach trzeba cofać ręką do tyłu - lepsze byłoby umieszczenie dźwigni bardziej z przodu albo w kokpicie, na prawo od kierownicy.

 

Czterocylindrowy silnik 2,4 l to najmniej ciekawy wybór. Wprawdzie Captiva… z tą… jednostką… napędową… daje się jeździ㇠po górach, ale już wyprzedzenie wlokącego się drogą… busa urasta do rangi dużego problemu. Silnik w płaskim terenie jest jednak stosunkowo oszczędny i spala‡ nim można nawet znacznie mniej niż deklarowane przez producenta 9,3 l. Trzeba mie㇠jednak dużo cierpliwości, bo w przypadku tej jednostki napędowej o dynamice nie ma mowy.

 

Raczej po asfalcie

 

Układ kierowniczy jest precyzyjny, ale nie wiadomo dlaczego - w końcu nie chodzi o terenówką™ - w Captivie zamontowano dużą… kierownicę. Tym bardziej, że zawieszenie zestrojono sportowo (jak na SUV-a) i samochód znakomicie spisuje się na górskich serpentynach, a nagłe skręty o 120 stopni, nawet z przechyłami, nie wytrącają… go z równowagi. To także zasługa napędu - normalnie auto jedzie z napędem na przód, a w razie potrzeby, w ciągu 0,1 s, następuje zamkniecie sprzęgła i dołączenie napędu na tył‚, zmieniające proporcje napędu między przodem a tyłem ze 100:0 nawet do 50:50.

 

O ile na asfalcie Captiva spisuje zaskakująco dobrze, to gorzej jest poza nim. Wprawdzie bez problemu jeździ się po polnych drogach, nawet rozmiękłych po opadach deszczu, ale trzeba uważać na 'dziurach' - zawieszenie pracuje bowiem twardo, może nawet trochę™ za twardo jak na SUV-a. To jednak cena pewnego zachowania na 'asfalcie', a przecież właśnie na takiej nawierzchni samochody tego typu są… na ogół eksploatowane.

 

Captiva… podróżuje się bardzo wygodnie, czemu trudno się dziwić przy rozstawie osi wynoszącym 2705 mm, i pewnie. To samochód, o którym możemy powiedzieć‡, że został‚ stworzony na polskie drogi - jadąc nim nie musimy się bać, że wpadniemy w jakąś dziur™, urywając przy okazji zawieszenie.

 

Sukces rynkowy Captivy zależe㇠będzie od ceny, a raczej od elementów wyposażenia, jakie znajdą… się w standardzie w przypadku wersji z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym, jaka ma kosztować 115 tys. zł‚. Szczegółowe cenniki zostaną… ogłoszone na przełomie lipca i sierpnia, kiedy to samochód trafi do sprzedaży w kraju.


Autor: Robert I. Bielecki
Foto: Autor
AutoCentrum.pl

 

 
AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.