zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Chrysler Sebring cabrio - sedan bez dachu

Samochody typu coupe czy cabrio w klasie ś›redniej to rzadkość w Europie. Rynkową ofertę wzbogaci gość zza oceanu – Chrysler Sebring w wersjach z twardym i miękkim, składanym dachem. Amerykanie zbudowali go na płycie Mitsubishi Lancera i wyposażyli w dwulitrowy silnik Diesla produkcji Volkswagena.

Kabriolety tej wielkości w USA mają mocne miejsce, a Chryslery przez ponad dekadę na rodzimym rynku cieszyły się pozycją najbardziej ulubionych w swojej kategorii. Sebring nie jest jednak typowym, amerykań„skim autem. Opiera się na rozwiązaniach, które mają się sprawdzić także na rynku Starego Kontynentu.

Amerykański producent pokazał dość niebywałą rozrzutność: nowy model oferuje bowiem aż z dwoma rodzajami składanego dachu – sztywnym i tradycyjnym, miękkim. W Polsce, co dość rozsądne także z uwagi na klimat, dostępna bę™dzie tylko pierwsza odmiana, zresztą pierwsza tego typu w gamie Chryslera. Jej zaletą jest lepsza izolacja akustyczna wnętrza i jednak bardziej elegancka linia po zamknięciu dachu, choć ceną – nieco dłuższy czas chowania i rozkładania (nie 27 lecz 30 sekund).

Twardy dach, wytwarzany przez znaną z produkcji nietypowych nadwozi lub ich elementów europejską firmę Karmann, to nie jedyny element paszportu do Europy. Drugim jest pierwszy w kabrioletach Chryslera diesel – wytwarzany przez Volkswagena, dwulitrowy, o mocy 140 KM. Jednostka napędowa, ta sama co w sedanie, nie wyróżnia się – poza szokująco niskim dla Amerykanów spalaniem – niczym specjalnym: nie jest specjalnie głośny, w równoważeniu drgań pomagają dodatkowe wałki, ale choć ma dobrą elastyczność, przy niskich obrotach niezbyt ochoczo podejmuje się rozpędzania w oczekiwaniu na wyższe ciśnienie doładowania z turbiny.

Nowy Sebring kabriolet pod wzglę™dem rozstawu osi urósł w porównaniu z poprzednikiem (o ponad 7 cm). Płyta podłogowa jest wersją wspólnej konstrukcji stworzonej z Mitsubishi (które na niej buduje Lancera). Podczas jazdy nadwozie zachowuje się prawidłowo i z tapicerki nie docierają odgłosy, które mogł‚yby świadczy㇠o małej sztywności.

Kabriolet jest też dłuższy od sedana – o 8 cm. Powię™kszony musiał‚ zostać bagażnik. Pod jego pokrywą nie tylko musi zmieścić się składany dach. Ponadto, konstruktorzy zdecydowali, że ten model może odgrywać rolę jedynego pojazdu w gospodarstwie domowym, więc w tylnej czꙶ›ci wygospodarowano miejsce na walizki. Zwykle w autach ze sztywnym, składanym dachem na bagaże przeznaczona jest płaska przestrzeń na dnie bagażnika, pod złożonym dachem. Wydłużenie nadwozia nie wyszło proporcjom Sebringa zbytnio na dobre. Nie rzuca się to w oczy, kiedy dach jest schowany. Kiedy przekształcimy auto w coupe – przerośnięty tył nieco razi. Niestety, nawet mimo tych zabiegów możliwoś›ci przewozowe nie są… oszałamiające: 193 litry, gdy podróżuje się z wiatrem we włosach i 356 l, gdy dach jest zamknięty.

Przestronność wnętrza z przodu i wszystkie elementy wyposażenia są… identyczne jak w sedanie. Z tyłu jest jednak mniej miejsca dla pasażerów.

W wyposażeniu znalazły się te same elementy, które są… też w sedanie: plamoodorny materiał tapicerki, dobry system audio z pamięcią o pojemności 20 GB w której można zapisać nawigację, pliki MP3 lub zestaw ulubionych zdjęć do wyświetlania na ekranie. Między fotelami jest podgrzewany-chłodzony cupholder. Nieco zastrzeżeń można mie㇠do wykonania detali. Tworzywa są… co najwyżej przecię™tne, a rozpinana nad tylnymi miejscami siatka, redukująca turbulencje powietrza po otwarciu dachu bezustannie wypina się z punktów mocowania (patrz fot.).

Na światowych rynkach Chrysler zapowiedział‚, że cena Sebringa Cabrio bę™dzie o 15% niższa niż konkurentów. W Polsce ten cel bę™dzie trudny do osią…gnię™cia. Podstawowa odmiana sedana kosztuje 111 500 zł, a najtańszy Volkswagen Eos – ok. 115 tys. Trudno oczekiwać, by wersja znacznie bardziej kosztowna od tradycyjnego nadwozia okazała się od niego tańsza.

Dane techniczne: Rodzaj silnika: turbodiesel, 4-cylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy Moc maksymalna: 140 KM przy 4000 obr./min Moment maksymalny: 310 Nm przy 1750-2500 obr./min Prędkość maksymalna: 195 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 s Zużycie paliwa (miasto/trasa/ś›rednie): 8,7/5,6/6,8 l/100 km Wymiary (dł./szer./wys.): 4930/1843/1482 mm Rozstaw osi: 2765 mm Zbiornik paliwa: 63 l Max. pojemność bagażnika: 369 l Cena w Niemczech: od 29 900 euro


Autor: Antoni Kaczmarzyk
AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.