zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Czy to naprawdę diesel?

Podróżując Accordem i-CTDi trudno uwierzyć‡, że pod maską znajduje się silnik wysokoprężny. Barwą dźwięku słyszanego w kabinie bardziej przypomina mechanicznie doładowane jednostki benzynowe niż terkot diesla, a właściwościami pozytywnie zaskakuje. Aż trudno uwierzyć‡, że to pierwszy silnik wysokoprężny Hondy.

Honda, najwię™kszy producent silników na ś›wiecie, jeszcze kilka lat temu oferował wyłącznie pojazdy z jednostkami benzynowymi. Wprawdzie w latach 80-tych montowano w Accordzie diesle Rovera, w którym Japoł„czycy mieli udziały, a na począ…tku wieku w Civicu pojawiła się jednostka wysokoprężna 1,7 l, czyli wytwarzany w Polsce motor Isuzu, ale dopiero silnik 2.2 i-CTDi można uważać za pierwszą jednostkę wysokoprężną Hondy.

Dynamika 2,2-litrowego silnika, dającego się kręcić do prawie 5 tys. obrotów, budzi respekt. To jeden z najlepszych 4-cylindrowych diesli, który swoją moc 140 KM rozwija płynnie i jest przy tym oszczędny. Przypominają się lata 90-te, kiedy to Honda zdystansowała konkurentów wprowadzając do sprzedaży silnik VTEC osiągający 160 KM z 1,6 l pojemności bez doładowania (zbliżoną wydajność z litra oferowało tylko Ferrari). Tyle, że teraz Japoł„czycy postanowili już na starcie dogonić czołówkę producentów silników wysokoprężnych. I to się udało.

Piękny, ale nie bez wad

Atrakcyjny wygląd, zwłaszcza od tyłu, i ładna linia boczna przyciągają spojrzenia przechodniów i innych uczestników ruchu. Opisywana limuzyna, zwłaszcza w czarnym kolorze, prezentuje się elegancko i może pełnić funkcje reprezentacyjne. Siedząc we wnętrzu mamy poczucie wysokiej jakości, ale próżno szukać tam bajerów, dekoracyjnych ozdób i oryginalnych wykończeń.

Fotele w pierwszym rzędzie, a dokładniej ich siedziska są… trochę za wąskie, co odczuwa się w czasie jazd na dłuższe dystanse. Boczne czꙶ›ci siedziska, zapewniajace dobre trzymanie boczne, po kilkudziesię™ciu minutach zaczynają uwierać nawet osoby o przecię™tnej europejskiej budowie, chociaż szczupli na to nie narzekają. Za to z tyłu pasażerowie mają dużo miejsca i może tam wygodnie podróżować dwóch dobrze zbudowanych mężczyzn. Z mankamentów trzeba wspomnie㇠jeszcze o wspólnym włączniku dla tylnych świateł przeciwmgłowych i opcjonalnych przednich. Szkoda, bo uniemożliwia to korzystanie z przednich świateł przeciwmgłowych w czasie jazdy „na czele kolumny" albo w czasie lekkich mgieł, kiedy widoczność jest wię™ksza niż 50 m.

Ach ten silnik, po prostu klasa

Podróżując Accordem i-CTDi trudno czasem uwierzyć‡, że pod maską znajduje się silnik Diesla. Od 2 tys. obr./min. motor wchodzi na obroty jakby chodziło o jednostkę benzynową, i „ciągnie" mocno – 340 Nm momentu obrotowego, niekiedy zaskakując przyspieszeniem nawet motocyklistów. Maksymalna moc – 140 KM – osią…gana jest przy 4 tys. obr./min. Trzeba jednak wspomnie㇠o sprzęgle, które „bierze inaczej" niż w autach europejskich (szybko i krótko), co po przesiadce z innego auta bę™dzie na począ…tku problemem, ale po kilku godzinach można się do tego przyzwyczaić.

Wedł‚ug producenta silnik zużywać powinien 5,5 l ON/100 km i rozpędzać limuzynę do 212 km/h. W praktyce trudno osią…gnąć takie spalanie, zwłaszcza jeś›li chce się czerpać przyjemność z jazdy Accordem i-CTDi. Spalania rzędu 6-6,5 l ON przy spokojnej jeździe oraz 7,5 l przy dynamicznym prowadzeniu są… jak najbardziej realne. Co ciekawe, w czasie długotrwałej jazdy autostradą z prędkością ok. 200 km/h (prawie przez cały czas), samochód zużywał ok. 10 l ON/100 km. To mało i o wiele mniej niż zużywają silniki wysokoprężnych w lżejszych samochodach kompaktowych.

Komfortowy sportowiec

Mimo sportowego charakteru, Accord pozostał wygodnym samochodem. To odczuwalne na drogach o nierównej nawierzchni, gdzie Honda jest nie tylko bardziej komfortowa niż Audi A4 czy BMW serii 3, ale także lepiej się prowadzi. Wygodniejszy od Accorda jest wprawdzie Avensis, ale nie daje on takiego „czucia" drogi jak opisywana Honda.

9,3 s do 100 km/h to może nie rewelacja, ale ważniejsze są… przyspieszenia w warunkach drogowych, a tu Accord wypada bardzo dobrze, zwłaszcza na niższych biegach. Do zmiany przełożeń zachęca bardzo dobra 6-stopniowa skrzynia biegów i wgniatanie w fotel towarzyszące dynamicznemu rozpędzaniu. Jeśli dodać do tego bardzo dobre właściwości jezdne, świetne hamulce i wysoką jakość wykonania to dla osób ze sportowym zacięciem jedyną przeszkodą może by㇠już tylko cena, zaczynająca się od ok. 116 tys. zł za wersję z 6 poduszkami gazowymi, ABS z EBD, automatyczną klimatyzacją, alarmem, radioodbiornikiem z CD, komputerem i centralnym zamkiem.


Autor: Robert I. Bielecki
Foto: Autor
AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.