zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Dyskretny luksus po koreańsku

Zewnętrzna forma Magentisa to przykł‚ad klasycznej, proporcjonalnie zbudowanej limuzyny. Poza odczuwalną wielkością, stylistycznie nie wyróżnia się on niczym szczególnym – i wbrew pozorom, to spora zaleta tego modelu. W ten sposób staje się on bowiem ciekawą opcją dla kogoś›, kto chce jeździć wygodnie, wręcz luksusowo, a przy tym nie obnosić się swoją pozycją i nie rzucać zbytnio w oczy kosztowną marką. Dwulitrowy diesel pod maską zapewnia przy tym dobre osiągi i ekonomiczną eksploatację.

Przy ponad 4,7 m długości i 1,8 m szerokości klasyczne, trójbryłowe nadwozie Kia Magentis w ciemnym, metalicznym malowaniu prezentuje się elegancko, ale i spokojnie. Może tylko przednie reflektory przywodzące na myśl skojarzenie z nowszymi generacjami Subaru Impreza niezbyt licują ze stonowanym, reprezentacyjnym charakterem auta – w bliźniaczym modelu Hyundai Sonata ten element rozwiązano bardziej elegancko.

Również we wnętrzu nie napotkamy żadnych ekstrawaganckich czy przykuwających wzrok rozwiązań. Wszystko jest stonowane, a przy tym ergonomicznie rozmieszczone i łatwe w obsłudze. Niewątpliwą zaletą Kia Magentis staje się jednak bogate wyposażenie seryjne, już od najtańszej wersji Silver. My mieliśmy okazję zapoznać się z wersją Platinium, czyli najbogatszą, a przy tym wcale niewygórowaną cenowo opcją wyposażenia. Wykończone skórą fotele (przednie z podgrzewaniem) zapewniaja wygodną jazdę zarówno kierowcy, jak i pasażerom na tylnym siedzeniu – miejsca tam bowiem nie brakuje, choć ukształtowanie boków kanapy wyraźnie wskazuje na czteromiejscowy charakter pojazdu. Przy trzech osobach z tyłu „zewnę™trzni" pasażerowie mieliby problem z zajęciem wygodnej pozycji, ze wzglę™du na znacznie wygiętą czꙶć zewnę™trzną (efekt cofnięcia kanapy wzglę™dem drzwi). Gdy z tyłu podróżują dwie osoby, komfort jest odpowiedni, a owe zagięcie oparcia sprawia, że czuje się on jak na wygodnej kanapie w salonie. Wnętrze wyposażono też w kilka przydatnych rozwiązań, jak podłokietnik środkowy z dwoma schowkami, zamykane schowki w konsoli środkowej, czy haczyk na torbę po stronie pasażera. Niespełna 500 litrowy bagażnik to w tym segmencie niezbyt wygórowany wynik.

Całkiem dobrze wyciszone wnętrze wyposażono w radioodtwarzacz Clarion z CD oraz DVD z ekranem w konsoli środkowej – co ciekawe, takie wyposażenie otrzymujemy w standardzie już w najtańszej wersji, choć w klasie, do której pretenduje Magentis można by również oczekiwać umieszczonego w kierownicy sterowania tymże zestawem. Standardem jest też komputer pokładowy, automatyczny włącznik świateł oraz klimatyzacja – w wersji Silver manualna, w pozostałych automatyczna, ale jednostrefowa. Przy naprawdę niezłej klasie materiałów wykończeniowych i ciekawym wyposażeniu standardowym, do niewątpliwych braków zaliczy㇠należy również nieobecność tempomatu.

Pod maską testowego Magentisa pracował 2 litrowy silnik CRDI, współpracujący z 6 biegową przekładnią ręczną (w opcji również 4 biegowy automat). Jednostka o mocy 140 KM i maksymalnym momencie 305 Nm pozwala na wygodną jazdę z rozsądną dynamiką zarówno w ruchu miejskim, jak i na trasie. Oczywiś›cie silnik nie zapewnia sportowych osiągów, ale mijałoby się to z charakterem auta (choć na niektórych rynkach Magentis oferowany jest także z mocniejszą jednostką napędową – 2,7 litrowym silnikiem V6 o mocy 188 KM). Magentis z pewnością nie należy do limuzyn o tzw. „sportowym zacięciu", co szczególnie obrazuje układem kierowania i zawieszenia. Zestrojone jest ono wyraźnie w kierunku komfortu i płynnej, spokojnej jazdy a nie uzyskiwania sportowych osiągów i wyścigowego pokonywania zakrętów. Użytkownicy spokojnie przemierzający nawet dalekie trasy docenią natomiast komfort jazdy. Zawieszenie pracuje cicho i dobrze tłumi nierówności. Przy normalnej jeździe komfortowe zestrojenie nie powoduje zbytniego kołysania czy niestabilności podczas jazdy w zakrętach – oczywiś›cie pod warunkiem, że nie bę™dziemy ich pokonywali z dużÄ… prędkością. Godne uwagi jest wyciszenie wnętrza. Stłumiony dźwięk wysokoprężnej jednostki napędowej dociera do uszu praktycznie tylko podczas dynamicznego rozpędzania. 62-litrowy zbiornik paliwa pozwala na dość rzadkie zaglądanie na stację paliwową. Kia Magentis ze wspomnianym silnikiem 2.0 CRDI zadowala się ś›rednio 6,5 litrami oleju napędowego na 100 km. W ruchu miejskim bez wię™kszych wysiłków osią…gnąć można spalanie poniżej 8 litrów.

Ile zapł‚acimy za koreańską koncepcję dyskretnego luksusu? Najtańsza wersja Silver, dostępna tylko z silnikiem 2.0 CRDI i ręczną skrzynią biegów to wydatek 81 700 zł. W standardzie wyposażenia znajdziemy m.in. komplet poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne, kurtyny), dwupłaszczyznową regulację skórzanej kierownicy, centralny zamek z alarmem i immobiliserem, pełną elektrykę szyb i lusterek. Z ważniejszych elementów wyposażenia brakuje przede wszystkim ESP i układu kontroli trakcji TCS, które stają się standardem w wersji Gold – droższej o 10,5 tys. zł. Decydując się na tę opcję otrzymujemy również aluminiowe, 17 calowe felgi i bogatsze wyposażenie wnętrza – miejsce manualnej klimatyzacji zajmuje układ automatyczny, a materiałową tapicerkę zajmuje zamsz. Fotel kierowcy zyskuje elektryczną regulację we wszystkich płaszczyznach oraz podgrzewanie (także fotel pasażera). Samochód w konfiguracji Gold można również wyposaży㇠w benzynowy silnik 2.0, wówczas za Magentisa trzeba bę™dzie zapł‚acić 85 700 zł. Najdroższa wersja Platinium (dopł‚ata 3 tys. zł) to w zasadzie dopł‚ata za skórzaną tapicerkę, a także możliwość wyposażenia samochodu w automatyczną skrzynię, wymagającą kolejnych 5 tys. zł. Tym samym za najdroższą opcję przyjdzie zapł‚acić 100 tys. zł, za które otrzymujemy bogato wyposażony, choć urządzenia takie jak tempomat czy automatyczne czujniki deszczu, podobnie jak i metalizowany lakier wcią…ż wymagają dopłaty. W ten sposób za cenę 2-3 letniej limuzyny zachodnioeuropejskiej otrzymujemy fabrycznie nowy pojazd z 3-letnią gwarancją i sporą dawką luksusu.


Autor: Mirosław Ganiec
Fot. Mirosław Ganiec
AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.