zaloguj sięzałóż konto

  • Oferty pracy
  • Eksperci
  • Artykuły
  • Planowanie kariery
  • Umiejętności miękkie
  • Edukacja i rozwój
  • Finanse
  • Hobby

Polecane artykuły

Teslą w rynek pracy

Duńska firma wyróżniona za innowacyjną rekrutację pracowników w Polsce

KMD, informatyczna firma o duńskich korzeniach, stworzyła projekt, który przełamał dotychczasowe schematy i sposób patrzenia na proces pozyskiwania pracowników w Polsce. Pomysł otrzymał wyróżnienie w trzeciej edycji konkursu Siła Przyciągania za najbardziej innowacyjne podejście do rekrutacji.

Branża Automotive w obliczu czwartej rewolucji przemysłowej

Polska branża motoryzacyjna kolejny rok święci triumfy – to druga, po przemyśle spożywczym, największa branża produkcyjna w Polsce. By utrzymać tendencję wzrostową polski sektor automotive inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, dotyczące automatyzacji produkcji. Jakie technologie będą stanowić o przyszłości tej ważnej branży?

Samochód służbowy jako pozapłacowy motywator pracowników

Samochód służbowy jest dla kadry zarządzającej jednym z najbardziej oczekiwanych i docenianych dodatków do pensji. Ile polskie firmy średnio wydają na takie auta? Jakie samochody służbowe cieszą się popularnością, a jakie największym zaufaniem?

Niebanalne auto dla ambitnego mężczyzny

Panowie wspinający się po szczeblach kariery zawodowej, posiadający wysokie aspiracje, które nakazują im nieustannie dążyć do wielu ambitnych celów, nie zadowolą się pierwszym lepszym samochodem. Wymagają od auta ponadczasowej stylistyki, innowacyjnych rozwiązań dopracowanych pod każdym względem oraz imponujących osiągów. Idealny pojazd powinien być wyjątkowy zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej: musi wyróżniać się z tłumu. Czy trudno wybrać takie nietuzinkowe auto? Jakimi cechami powinno się wyróżniać na tle konkurentów?

Jego ekscelencja cichość

Luksus, ale nie przepych, musiał‚y by㇠hasłem przewodnim projektantów Hondy Legend. Świetnie wyciszone wnętrze, wyjątkowy napęd i bardzo bogate wyposażenie seryjne sprawiają, że japoł„ska limuzyna wydaje się „ogrywać” niemieckie marki premium, jednak nie pod każdym wzglę™dem.

Reprezentacyjna limuzyna Hondy jest tańsza i bogaciej wyposażona niż porównywalni („czteronapędowi") konkurenci spod znaku Audi (A6 3.2 FSI quattro Tiptronic), BMW (530xi automat), czy Mercedesa (E-klasa 350 4Matic Elegance). Poza tym w niemieckich limuzynach za wszystkie bajery trzeba pł‚acić ekstra, nawet za tempomat, skrętne oświetlenie, czy skórzaną tapicerkę. Tymczasem w Legendzie prawie wszystko czego się zapragnie jest w standardzie: systemy bezpieczeństwa od ABS po ESP (VSA), 6 poduszek gazowych, biksenony, skrętne reflektory, kamera cofania, skórzana tapicerka, ogrzewanie i chłodzenie foteli, szyberdach, pełna elektryka, nawigacja (bez mapy Polski, więc w kraju bezużyteczna), adaptacyjny tempomat ACC dostosowujący prędkość jazdy do innych pojazdów itd. Brakuje tylko jednego – czujników ciśnienia w ogumieniu, zwłaszcza w kraju, w którym 87% kierowców jeździ z niewłaściwym ciśnieniem powietrza w oponach.

Reprezentacyjna limuzyna Hondy, zwłaszcza w kolorze czarnym, wygląda bardzo elegancko i przyciąga wzrok przechodniów i innych uczestników ruchu. Nie „kłuje" przy tym tak bardzo w oczy jak niemieckie marki premium. Ma jednak w porównaniu z nimi jedną istotną wadę – nie jest to auto optymalne dla ludzi wysokich – na tylnej kanapie prosto siedzie㇠i nie dotykać dachu mogą osoby o wzroście do 185 cm, a na środku zaledwie 175 cm. To trochę dziwi w przypadku limuzyny projektowanej pierwotnie z myślą o rynku amerykań„skim, gdzie sprzedawana jest od dwóch lat jako Acura.

Wynalazki

Wnętrze niespełna 5-metrowej limuzyny kryje w sobie wiele niespodzianek związanych z wykorzystaniem nowych technologii. Pierwsza z nich to specjalny system wyciszania wnętrza – Active Noise Cancelation. Analizuje on hałas we wnętrzu rejestrowany za pomocą mikrofonów w suficie i kompensuje go dźwię™kiem w przeciwnej fazie z głośników. Dzięki temu, w kabinie słychać silnik dopiero po konkretnym naciśnięciu pedału przyspieszenia.

Z kolei w kokpicie i kierownicy znalazło się mnóstwo przycisków służÄ…cych do obsługi tradycyjnych urządzeń oraz elektronicznych pomocników kierowcy, takich jak np. adaptacyjny tempomat ACC. Na szczꙶ›cie zostały uporządkowane tematycznie i po przejechaniu kilkuset kilometrach jazdy rozpracowałem i zapamiętałem je bez zaglądania do instrukcji. Trzeba przyznać, że duża liczba przycisków umożliwia intuicyjny i błyskawiczny dostęp do poszczególnych funkcji bez konieczności czasochłonnego przedzierania się przez wielopoziomowe menu wynalazków typu i-drive (BMW), czy nawet MMI (Audi).

Gdzie te 300 koni?

3,5-litrowy silnik V6 pasuje do Legenda w sam raz. Nie jest bynajmniej za mocny, mimo 295 KM mocy (przy 6,2 tys. obr./min.) i 351 Nm (przy 5 tys. obr./min) momentu obrotowego. Rozpędzanie od 0 do 100 km/h zajmuje Legendowi 7,3 sekundy, czyli dość długo jak na auto z niespełna 300 KM pod maską. Z pewnością czꙶć mocy zabiera przeniesienie napędu, a ponadto silnik ma do czynienia z limuzyną o masie 1,8 tony. Dlatego aby jeździć bardzo dynamicznie, skutecznie dystansując posiadaczy najmocniejszych 2-litrowych diesli, trzeba kręcić obrotomierz wysoko i wciskać pedał przyspieszenia niemal do podłogi. Efekt jest jednak znakomity, a auto prowadzi się grzecznie, nawet przy brutalnym dodawaniu „gazu", dzię™ki wyjątkowemu napędowi SH-AWD. Chodzi tu o specjalne 4×4, nie tylko dzielące przekazywaną moc mię™dzy oś przednią i tylną (w proporcjach od 30:70 do 70:30), ale, co najciekawsze, indywidualnie dobierające napęd na koła tylne. W zakręcie wię™ksza moc przekazywana jest na zewnę™trzne koło niż na wewnę™trzne, co w znaczący sposób poprawia właściwości jezdne, zwłaszcza przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Z pewnością sprawdzi się to także w zimie oraz na śliskiej nawierzchni.

Z silnikiem współpracuje pięciostopniowa seryjna automatyczna skrzynia biegów. Sprawuje się bez zarzutu i dobrze reaguje na zdecydowane zmiany nacisku na pedał przyspieszenia – nie trzeba stosować kick-downu (wciśnięcia pedału przyspieszenia do podłogi), aby wywoł‚ać szybką redukcję.

Alternatywnie można zmieniać biegi za pomocą dźwigienek przy kierownicy, które, co bardzo ważne, obracają sie razem z nią, umożliwiając wygodne zmiany przełożeń w czasie pokonywania zakrętów.

Przy umiarkowanej jeździe, jak na 300-konny silnik, Legend spalał ś›rednio ok. 14-15 l Pb95/100 km. W czasie testowania możliwoś›ci napędu, tzn. przy bardzo dynamicznej jeździe z częstym wciskaniem pedału przyspieszenia niemal do podłogi spalanie przekroczyło 20 l/100 km. Nie wiemy ile było to dokładnie, ponieważ komputer nie podaje wartości ś›redniej powyżej granicy 20 l. Z kolei w czasie jazdy na kole dojazdowym, kiedy nie mogliśmy przekraczać prędkości 80 km/h, udało się nam na długim dystansie osią…gnąć zużycie ś›rednie rzędu 7,5 l/100 km, a z jazdą po Warszawie ok. 8 l/100 km. Na tej podstawie możemy potwierdzić, że podawane przez producenta spalanie ś›rednie 11,9 l/100 km da się rzeczywiś›cie osią…gnąć.

Prędkość maksymalna Legenda wynosi 250 km/h, ale ważniejszy jest sposób w jaki ją… osiąga. Rozpędzanie się do 200 km/h odbywa się płynnie i szybko, a wskazówka prędkościomierza niewiele wolniej mija kolejne kreski tachometru. Odczuwalnie lepiej zachowują się tylko silniki 8-cylindrowe, jeś›li mówimy o jednostkach zasilanych benzyną..

Dla sportowców

Duży atut Legenda stanowi bardzo bogate wyposażenie seryjne, obejmujące wiele systemów dostę™pnych w konkurencyjnych limuzynach wyłącznie za dopł‚atą, a warte kilkadziesiąt tysięcy złotych. Do tego dochodzi wyjątkowy napęd SH-AWD – najwię™ksza atrakcja reprezentacyjnej Hondy, dzię™ki któremu limuzyna zachowuje się na krętych drogach lepiej niż wiele kompaktów – jest prawie tak zwinna jak małe samochody. Do wad zaliczy㇠można brak w ofercie silnika wysokoprężnego i bagażnik o pojemności 450 litrów.

Reprezentacyjna Honda to dobry wybór dla osób ze sportową żyłką i lubią…cych nowoczesne, ale łatwe w obsłudze wynalazki. Mimo twardego – jak na limuzynę – zawieszenia, podróżowanie tym autem to relaks, nawet po nierównych krajowych drogach. W osobnym artykule opiszemy jak spisały się w praktyce systemy bezpieczeństwa (automatyczne utrzymywanie bezpiecznej odległości, zapobieganie kolizjom, automatyczne napinanie pasów przed kolizją itd.), którymi naszpikowano Hondę Legend.


Autor: Robert I. Bielecki
AutoCentrum.pl

 

AutoCentrum.pl


powrót

  • O nas
  • Eksperci
  • Oferty pracy
  • Artykuły
  • Reklama
  • Współpraca
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

© 2008 - 2025 Karieramanagera.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Drogi użytkowniku,

Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem przez Ciebie z serwisu www.jobs.pl jest JOBS.PL Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie (02-797) przy Alei Komisji Edukacji Narodowej 36A /93, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 95605, NIP: 8671960688, REGON: 830472558, o kapitale zakładowym: 5 481 600,00 zł

 

Na tej stronie używamy plików cookies (tzw. „ciasteczek”), w których mogą być zapisywane Twoje dane osobowe, a następnie przetwarzane do celów analitycznych i marketingowych (w tym także do profilowania). Pozyskane informacje mogą być udostępniane naszym partnerom reklamowym, społecznościowym i analitycznym. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności. Zezwalając na wybrane ciasteczka wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w wybranym przez Ciebie zakresie.

 

Pamiętaj, że zgoda na wykorzystanie cookies i przetwarzanie danych może być w dowolnym momencie przez Ciebie wycofana.

Cookies - ikona

Ciasteczka, niezbędne

Niezbędne pliki cookies umożliwiają korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, np. są wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników.

Ciasteczka analityczne

Analityczne pliki cookies umożliwiają pozyskanie szeregu informacji m.in. liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy do ustalenia które strony są najczęściej odwiedzane i prowadzą do stworzenia statystyk dotyczących ruchu w Serwisie. Zebranie tych danych służy Administratorowi do poprawy wydajności Serwisu.

Ciasteczka marketingowe

Ciasteczka marketingowe umożliwiają dopasowanie wyświetlanych w Serwisie i poza Serwisem treści, w tym reklam, do zainteresowań Użytkowników. Do prezentowania personalizowanych treści mogą być wykorzystywane dane dotyczące historii przeglądanych stron, aktywności w serwisach (np. historia zakupów, sposób korzystania z usług, rodzaj wyświetlonych treści i reklam) czy dane geolokalizacyjne. Na podstawie informacji z Serwisu i aktywności Użytkownika w innych serwisach budowany jest profil zainteresowań Użytkownika.